Miten päästä kesäkuntoon, ihan bikineihin? Olen 164cm ja 97kg nainen. 2kk päästä pitäisi olla fit
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile saada painosi alle 90 kg kahdessa kuukaudessa, siinäkin tekemistä.
Siitä eteenpäin sitten seuraavaan kesään mennessä ehtii sen -25kg saamaan kovalla työllä.Mahdollista mutta vaatii sitoutumista ja pitkäjänteisyyttä. Ehkä syytä ottaa laihdutuslääke tueksi, varsinkin jos ruokamäärät ongelma. Ja rinnalle sitten lihaskuntotreenit ja vaikka kävely alkuun.
Tsemppiä!
Ps. Bikinit toki saa laittaa päälle minkä kokoisena tahansa, mutta terveyden takia on hyvä pudotella painoa.
Jep, ja kanssaihmisten mielenterveyden takia bikinit kannattaa laittaa vasta sitten kun bikini-kunto on saavutettu.
sivusta.
Jos sun mielenterveytesi on kiinni jonkun "bikinikunnosta" niin huonosti ovat asiasi, suosittelen psykologia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähähiilarisella ruokavaliolla saat tuosta painosta 10-15 kg pois kahdessa kuukaudessa melko kivuttomasti.
Ei saa.
Kyllä saa. Itse sain normaalipainon sisällä melkein 11 kg pois.
Tiesitkö että laihtuminen on yksilöllistä, jos sinä laihduit niin moni muu ei.
Proteiinia ruokavalioon, kunnon lihaa, niin loppuu se hiilihydraattisokeri syöminen, vuodessa putoaa parikymmentä kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähähiilarisella ruokavaliolla saat tuosta painosta 10-15 kg pois kahdessa kuukaudessa melko kivuttomasti.
Ei saa.
Toki, mutta sanotaan että ainakin 8 kg lähtee noin lihavalta helposti.
Onpa ilkeitä kommentteja. Mun vaimo on samankokoinen, vähän pidempi kuin sinä ja joka kesä pienet bikinit päällä. On hot!
M62
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuun helteisiin ehdit laihduttaa 20-30 kiloa jos olet tosissasi.👍
Noin nopean laihdutuksen seurauksena jää tyhjää nahkaa etkä ole kovin fit.
Siinä on kyllä läskivuori tyllerö.
Vierailija kirjoitti:
ensi kesäksi ehtii
Ensi VUODEN kesäksi ehtii, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Montako läskiä olet nähnyt keskitysleirikuvissa? Toi selittely on niin naurettavaa itsepetosta et huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Kuinka?
Nälän tunne vähenee proteiinipitoisemmalla ruokavaliolla, eli syöt vähemmän.
Tärkeintä on ajattelu. Ei saa koskaan mennä jääkaapille tai kauppaan ja ruveta sitten mättämään suuhunsa mitä sattuu. Ensin pitää ajatella, mitä seuraavaksi kannattaa syödä tai ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tippuu tällä hetkellä 200-300kcal vajeella 1-1,5kg. Lähtöpaino oli kolminumeroinen, tänään vihdoin kaksinumeroinen luku! Mutta tätä projektia on kestänyt jo 3kk, ei vielä bikikuntoon pääse tänä kesänä, mutta ei ole kiire. En halua kiloja takaisin, joten etenen maltilla ja yritän totutella kohtuullisempaan syömiseen. Liikkumattomuus ei ole ollut ikinä ongelma, olen laitoshuoltaja. Lisäksi ajan pyörällä 10km/pvä.
No mitäpä jos laittaisit -1000kcal/päivä etkä jotain -250???
Laita keskenäs
Terveellinen painonpudotus on vain noin 0,5-1kg viikossa tahtiin. Tämä onnistuu noin 500-1000 päivittäisellä kalorivajeella ja lisäämällä liikuntaa.
Painonpudotus ei ole mikään pikamaraton vaan elämäntapamuutos.
Olin suunnilleen saman kokoinen kuin ap, vähensin n. 700kcal todellisesta tarpeesta ja laihduin nopeasti 5kg, jonka jälkeen tahti on ollut hitaampaa mutta jatkunut. Välillä pudotus on pysähtynyt mutta olen pitänyt tärkeimpänä, että se ei lähde uudestaan nousemaan.
Jos kalorien seuraaminen ei ole tuttua, niin ainakin alkuun kannattaa ottaa käyttöön edim fatsecret- sovelluksen ilmaisversio. Itselle ainakin kirkastui sen avulla mitä mikäkin ruoka sisältää.
Omaan ruokavaliooni lisäsin runsaasti kasviksia ja proteiininlähteitä. Juomana aina vesi tai joskus harvoin rasvaton piimä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aineenvaihdunta liikkeelle kun lähdet aamulla lenkille pian herättyäsi. Eikä mitään vatsaan ennen lenkkiä. Jopa piolen tunnin rivakka lenkki riittää. Sitten perusjutut ruokailussa. Hiilarit minimiin, sokeri stop tykkänään pois. Vettä, vettä välillä. Ruokaa puolet vähemmän kuin norrmaalisti.
Lenkiltä palatessa on aina sudennälkä, verensokeri laskee, sekin on vaarallista. Paras syödä kevyt aamupala ensin.
Lienee yksilöllistä. Minulla lenkki vie ruokahalut teki sen milloin tahansa.
No, olen saman pituinen kuin Ap ja 40 kg kevyempi, enkä silti ole bikinikunnossa. Ei tosin tarvitsekaan olla, en tykkää makoilla rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Kuinka?
Sillä vähähiilarisella.