Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa halpaa sähköä taas tänään

Vierailija
18.03.2026 |

Äkkiä on säästetty ne rahat mitä meni enemmän kun oli pari kuukautta kallista sähköä. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 päivää pidetään korkea hinta jotta saadaan peloteltua porukka ottamaan kiinteä sopimus ja sen jälkeen on 355 päivää kiinteää halvempaa sähköä tarjolla.

Jaa 10 päivää 🤣🤣

Pelkästään tammikuu pörssisähköllä ois maksanut enemmän, kuin koko loppuvuosi määräaikaista yhteensä.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Vierailija
22/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösä aina halvin pitkällä aikavälillä. Määrisrunkkarit maksaa tasaista ylihintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli sähkön hinta pörssisähköllä tammikuussa?

Vierailija
24/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 päivää pidetään korkea hinta jotta saadaan peloteltua porukka ottamaan kiinteä sopimus ja sen jälkeen on 355 päivää kiinteää halvempaa sähköä tarjolla.

Jaa 10 päivää 🤣🤣

Pelkästään tammikuu pörssisähköllä ois maksanut enemmän, kuin koko loppuvuosi määräaikaista yhteensä.

Tammikuu pörssisähköllä maksoi noin satasen enemmän kuin määräaikaisella. Tammi-helmikuussa meni yhteensä ehkä 250-300 € enemmän kuin 8 snt määräaikaisella, joka säästyy moninkertaisesti loppuvuoden aikana pösällä. 

Vierailija
25/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kuukatta kallista ja kymmenen halpaa kuukautta. Pörssillä voittaa aina.

Oletko yksinkertainen? Tuossa kahdessa kuukaudessa meni varmaan vähän enemmän sähköä kuin kesäkuukausina..

Vierailija
26/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli sähkön hinta pörssisähköllä tammikuussa?

14,72 c/kWh. 

Vierailija
27/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kuukatta kallista ja kymmenen halpaa kuukautta. Pörssillä voittaa aina.

Oletko yksinkertainen? Tuossa kahdessa kuukaudessa meni varmaan vähän enemmän sähköä kuin kesäkuukausina..

Vähän meni juu, mutta ei niin paljoa että sillä olisi mitään merkitystä. 

Vierailija
28/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa 10 päivää 🤣🤣

Tammikuu pörssisähköllä maksoi noin satasen enemmän kuin määräaikaisella. Tammi-helmikuussa meni yhteensä ehkä 250-300 € enemmän kuin 8 snt määräaikaisella, joka säästyy moninkertaisesti loppuvuoden aikana pösällä. 

Ethän sä yhtään tiedä miten mä käytän sähköä. Eli et yhtään tiedä, minkä verran enemmän mulla olis mennyt.

Mä tiedän. Paljon. 

Siksi mulla ei ole pörssisähköä.

Vierailija
29/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 päivää sähköä kuluu enemmän kuin loppuina 355 päivänä yhteensä

Vierailija
30/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesällä ei mulla sähköä kulu niin sama vaikka olis ilmasta"

Kestääkö kesäsi maaliskuusta joulukuuhun?

Vierailija
31/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,30c/kWh ja määrispellet maksaa 7c🤣

Sallikaa mun nauraa. Meillä nyt 4,5 vuoden keskiarvo pörssisähköllä 4,6c/kWh.

Vierailija
32/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"10 päivää sähköä kuluu enemmän kuin loppuina 355 päivänä yhteensä"

Kyllä minulla lämmityskausi kestää yli 10 päivää.

Vierailija
33/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa 10 päivää 🤣🤣

Ethän sä yhtään tiedä miten mä käytän sähköä. Eli et yhtään tiedä, minkä verran enemmän mulla olis mennyt.

Mä tiedän. Paljon. 

Ei minua kiinnostakaan miten sinä käytät sähköä. Minua kiinnostaa miten minä käytän sähköä ja paljonko minä maksan siitä. Enkä nyt oikein jaksa uskoa että alle 15 sentin keskihinnalla olisit onnistunut sellaisia sähkölaskuja kerryttämään mitkä eivät loppuvuodesta tasoittuisi. 

Vierailija
34/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kesällä ei mulla sähköä kulu niin sama vaikka olis ilmasta"

Kestääkö kesäsi maaliskuusta joulukuuhun?

Ilmeisesti. Suihkussakaan ei käydä helmikuun jälkeen kertaakaan ennen joulusaunaa ilmeisesti kun ei lämmintä vettäkään tarvita. 

Vierailija
35/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa 10 päivää 🤣🤣

Mä tiedän. Paljon. 

Ei minua kiinnostakaan miten sinä käytät sähköä. Minua kiinnostaa miten minä käytän sähköä ja paljonko minä maksan siitä. Enkä nyt oikein jaksa uskoa että alle 15 sentin keskihinnalla olisit onnistunut sellaisia sähkölaskuja kerryttämään mitkä eivät loppuvuodesta tasoittuisi. 

Ei sillä keskihinnalla ole mitään merkitystä, vaan sillä, mikä se hinta on silloin kun sitä sähköä eniten kuluu.

Mutta jos sua ei kiinnosta mun sähkönkulutus, niin miksi v*tussa sä teet tästä asiasta joka päivä uuden aloituksen ja säälittelet muita?

Vierailija
36/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammi ja helmikuu asumaton talo 900 pörssillä. Vain pakastin ja peruslämmitys sekä muutamana viikonloppuba ruuanlaitto. Tyhjennys kesken vielä pitää olla lämpö että voidaan yöpyä. 

Meillä toistaiseksi voimassa oleva itsellä. Se on edullisin kun ei voi koko ajan kytätä. On muutakin tekemistä kuin vahtia kotona milloin sopii pestä pyykkiä tai leipoa. En todellakaan jätä pesukonetta pyörimään jos en oke kotona. Ei ole siis määräaikainen. 

Vierailija
37/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"10 päivää sähköä kuluu enemmän kuin loppuina 355 päivänä yhteensä"

Kyllä minulla lämmityskausi kestää yli 10 päivää.

Mulla aurinkokeräimet lämmittää maaliskuun lopusta lokakuun loppuun. Nykyaikainen ilmalämpöpumppu lokakuun lopulta maaliskuun lopulle poislukien ne ihan kylmimmät päivät, joita tänä talvena oli ehkä sen 10 kpl.

Vierailija
38/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa 10 päivää 🤣🤣

Mä tiedän. Paljon. 

Ei sillä keskihinnalla ole mitään merkitystä, vaan sillä, mikä se hinta on silloin kun sitä sähköä eniten kuluu.

Mutta jos sua ei kiinnosta mun sähkönkulutus, niin miksi v*tussa sä teet tästä asiasta joka päivä uuden aloituksen ja säälittelet muita?

Mitä hevonvittua oikein hourailet? Olen tehnyt aiheesta tasan nolla avausta joissa olen säälitellyt tasan nollaa ihmistä. Sellaista kotitaloutta ei tästä maasta löydy jonka toteutunut keskihinta poikkeaisi kovinkaan monta prosenttia toteutuneesta, joten kyllä sillä nyt vaan on erittäin suuri merkitys. 

Vierailija
39/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi mennyt n.100€ enemmän tammikuussa, jos olisi ollut pörssisähkö. Ei olisi enää mun rahat riittäneet kun oli maksettavana myös 310€ kaukolämpölasku. Tuo 100€ olisi ollut pois mun ruokarahoista.

Ei mulla vuorotyötä tekevällä ole aikaa ja mielenkiintoa seurata koska voi pestä pyykkiä, laittaa tiskikoneen päälle, käydä saunassa, pitää valoja päällä jne. Mulla on määräaikainen sopimus ja se on mulle paras.

En ymmärrä jatkuvaa suun soittamista tällä palstalla muiden sähkösopimuksista. Ei ole tervettä käytöstä tuollainen.

Vierailija
40/51 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko yksinkertainen? Tuossa kahdessa kuukaudessa meni varmaan vähän enemmän sähköä kuin kesäkuukausina.."

Ovatko kaikki kuukaudet helmikuun ja tammikuun välillä kesäkuukausia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan