Luonani kummittelee??
Olen asunut nyt tässä asunnossa seitsemisen vuotta. Asun siis yksin nyt, mutta aiemmin kanssani asuivat lapset, jotka ovat nyt muuttaneet opiskelemaan. Talo on 90-luvun alusta.
Muutaman kerran olen herännyt kun olohuoneen jalkalamppuun on syttynyt yöllä valo. Se on helppo selittää sähkövirheeksi. Ja olen aina ollut yksin kotona kun näin tapahtuu.
viime önä heräsin outoon narinaan, aivan kuin avoinna olevaan ikkunaan, paitsi että olen itse pessyt syksyllä ikkunat ja tiesin niiden olevan kiinni. Nousin tutkimaan asiaa ja keittiön ikkuna olikin pari senttiä auki, siis sellainen suuri ikkuna, ei mikään tuuletusikkuna. Ikkunassa on kolme kiinni väännettävää lukitusta, ja illalla ne olivat vielä kiinni kun suljin sälekaihtimet.
Oli pakko nukkua valot päällä sen jälkeen.
Olenkohan vainoharhainen?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran heräsin yöllä kun tv aukesi. Kyllä pelästyin. Mutta välillä tällaista tapahtuu. Ehkä naapurin kaukosäädin on seinän läpi avannut sen.
Minä olin kerran laittanut vahingossa jonkin ajastuksen keskellä yötä alkavaan ohjelmaan ja tv aukesi sen takia. Säikähdin kyllä kamalasti
Mullakin yhdessä kämpässä telkkari syttyili itsekseen öisin.
Myöhemmin sain kuulla, että edellinen asukas oli ampunut itsensä juuri siihen mihin olin telkkarin sijoittanut.
En oikein tiedä mitä ajatella. Voihan se olla joku sähkövikakin mutta outo sattuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran heräsin yöllä kun tv aukesi. Kyllä pelästyin. Mutta välillä tällaista tapahtuu. Ehkä naapurin kaukosäädin on seinän läpi avannut sen.
Minä olin kerran laittanut vahingossa jonkin ajastuksen keskellä yötä alkavaan ohjelmaan ja tv aukesi sen takia. Säikähdin kyllä kamalasti
Mullakin yhdessä kämpässä telkkari syttyili itsekseen öisin.
Myöhemmin sain kuulla, että edellinen asukas oli ampunut itsensä juuri siihen mihin olin telkkarin sijoittanut.
En oikein tiedä mitä ajatella. Voihan se olla joku sähkövikakin mutta outo sattuma.
Ei kai niiden telkkareiden kuulu itsekseen syttyä ...
Pyydä osallistumaan kuluihin kun kerta viihtyy kämpilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni lähti tästä maailmasta oman käden kautta täynnä vihaa ja läheistensä syyllistämistä. Kuolemansa jälkeisenä joulunalusaikana kuuntelin yksin kotona joulumusiikkia ja paketoin kynttilänvalossa sydän täynnä rakkautta toisen lapseni lahjoja.
Yhtäkkiä tunsin kehossani jäätävän kylmyyden, ja paksu, vakaasti palanut kynttilä sammui kuin joku olisi puhaltanut sen voimalla sammuksiin. Televisio, josta musiikkia kuuntelin, meni pois päältä samaan aikaan, ja tyttäreni kehystetty valokuva rojahti hyllyltä maahan.
Kaikki ikkunat ja ovet olivat kiinni, mitään vetoa ei ollut.
On ollut muitakin tapahtumia, mutta tämä ehkä niistä voimakkain.
Onpa surullista. Kuinka sä voit? Oletko koittanut jutella tytön kanssa poismenon jälkeen? Mä olen saanut rauhan ystävän itse murhan kanssa vasta kun oon saanut nähdä hänet unessa. Juteltiin siinä hänen keittiönpöydän ääressä niinkuin aina tehtiin ja sain kysellä mieltäni vaivaamaan jääneet asiat, hän oli siinä rauhallinen vihdoin.
Kyllä siellä voi tosiaan ihan hyvin kummitella. Kummittelu ei kuitenkaan kuulosta mitenkään aggressiiviselta eikä pahantahtoiselta, joten varmasti hengen tai henkien voi antaa vaan elää omaa elämäänsä siellä. Niille voi myös ihan puhua, mitä ei halua tehtävän, ja usein ne on ihan ystävällismielisiä. Esim. mun edellisessä asunnossa oli lapsen henki, joka tykkäsi kovasti koskea. Sanoin sille, että se saa vapaasti olla täällä, mutta kun olen sängyssä, niin ei saa yllättäen koskea, vaan vain jos minä sanon että nyt saa tulla viereen. Koska vaikken pelännyt ollenkaan sitä henkeä, niin se että heräät unesta sellaiseen yhdistelmään fyysistä kosketusta + kylmää + staattisen sähkön tunnetta, minkä henkiolennon kosketus minussa aiheuttaa, kyllä säikäytti aina.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni lähti tästä maailmasta oman käden kautta täynnä vihaa ja läheistensä syyllistämistä. Kuolemansa jälkeisenä joulunalusaikana kuuntelin yksin kotona joulumusiikkia ja paketoin kynttilänvalossa sydän täynnä rakkautta toisen lapseni lahjoja.
Yhtäkkiä tunsin kehossani jäätävän kylmyyden, ja paksu, vakaasti palanut kynttilä sammui kuin joku olisi puhaltanut sen voimalla sammuksiin. Televisio, josta musiikkia kuuntelin, meni pois päältä samaan aikaan, ja tyttäreni kehystetty valokuva rojahti hyllyltä maahan.
Kaikki ikkunat ja ovet olivat kiinni, mitään vetoa ei ollut.
On ollut muitakin tapahtumia, mutta tämä ehkä niistä voimakkain.
Tässä on jo aito kummittelutapaus. Sitä v*tutti kun paketoit lahjoja sille kunnolliselle pennulle...
Että sellaisia harhoja🤔 vaidapas ne huumeet psyykelääkeisiin niin jo lakkaa näkymästä ja kuulumasta kummittelevat asiat.😃😃😃
Vierailija kirjoitti:
Pyydä osallistumaan kuluihin kun kerta viihtyy kämpilläsi.
Tästä tulee mieleen vanha Aku Ankan juttu, jossa kummitusten piti saada Kummitusliitolta virallinen kummittelulupa, jotta saivat kummitella tietyssä talossa. Akun taloon oli pesiytynyt kummitus, josta Aku halusi eroon. Kummitus kuitenkin veti esiin virallisen kummitteluluvan ko. osoitteeseen :D
Entä jos olet kävellyt unissasi, avannut ikkunan ja sytyttänyt lampun?
Henkiolennot taloissa ja asunnoissa on yleisempiä kuin moni luulee. Kaikki niistä ei toki mitenkään herätä huomiota käytöksellään, ja yrittävät välttää ihmisiä, esim. saattavat pysyä ullakolla tai muussa vähän käytetyssä tilassa kun ihmiset on kotona ja hereillä. Itselläni on ollut lapsesta asti jonkinlainen meedionlahja, ja olen vaistonnut noita henkiolentoja, ja usein olen huomannut niitä paikoissa, joita kukaan ei edes epäile kummitelluiksi. Harvallehan näistä nykyaikana voi puhua, koska ihmiset on niin materialisteja eivätkä usko henkimaailmaan, joten saisi hörhön maineen jos toteaisi vaikka kylässä jonkun luona, että tiesitkö että täällä on semmoinen ehkä kuusikymppisen näköinen mies -henki, joka näyttää kulkevan täällä omissa askareissaan...
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joskus vähän samanlaista. Asuttiin vuokralla kerrostalossa ja samassa talossa oli tapettu joku 8 vuotta aiemmin. En tiedä oliko juuri meidän asunto, naapurit eivät suostuneet kertomaan. Kerran tehtiin suursiivous, jonka jälkeen sekosi keittiön radio, sitten TV. Tv meni pimeäksi kesken ohjelman ja siihen ilmestyi teksti, joka pomppi eri kohtiin ruudulla: "Minä en ymmärrä tätä teknologiaa". Lasten pattereilla toimivat lelut saattoivat alkaa huutaa keskellä yötä. Lapset näkivät painajaisia ja heräilivät useita kertoja yössä eivätkä halunneet nukkua yksin. Palohälytin tippui katosta ja alkoi huutaa keskellä yötä. Kissa alkoi sähistä jollekin näkymättömälle.
Muutettiin pois, mutta levoton meiniki jatkui myös uudessa asunnossa. Lopulta kutsuttiin pappi siunaamaan asunto. Siihen loppui metelöinti ja tulin sen seurauksena uskoon. Jeesus on Herra. Kannattaa uskoa mitä raamattu asiasta opettaa. Ei mulla muuta.
Tässä on käynyt niin, että se kuollut tyyppi oli elänyt putki-tv:n kanssa nämä uudet Oled-televisiot tuottivat sille hieman vaikeuksia.
Sai kuitenkin kuvan pois ruudusta...
Entä jos runkkaa vessassa, niin näkeekö joku kummitus sen ja nauraa siinä vieressä?
Kestämätön ajatus ja pitäisikö kutsua meedio varmistamaan??
Muori äitini äiti tiesi että joku sukulainen kuolee etukäteen hänen kellonsa milloin mistäkin putosi lattialle.Minulle joka nykyään olen muori koska pidin siitä nimestä otin myös sen on käynyt jo 3 kertaa samoin tosin vain 1 kello tekee niin.Se on seinällä ja siskon miehen tupaan tuliaiseksi ostama.Joka kerta se laitetaan paremmin sinne roikkumaan.Hän on itse jo kuollut ja oli todella rakas ihminen minulle ja hyvä kaveri siskoni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kivaa, itsekin pidän tuollaisista tapahtumista, aluksi ne pelottivat ja pelkäsin aivan järkyttävästi, mutta kun niiden vaan antaa tapahtua, tajuaa, että henget ovat liikkeellä ja haluavat tietää, miten heihin suhtaudutaan, ovat entisiä puolisoita, sukulaisia tai ystäviä, siis jotka kuvittelivat olevansa sinun ystäviä. Minulle on tapahtunut vastaavia selittämättömiä asioita sekä kotona että möillä, niihin en ole pystynyt keksimään mitään järkeenkäypää selitystä muutakuin henkimaailma. Esimerkki. Laitoin yhden ison julisteen rullalle ja siihen kumilenksun ja jätin sen odottamaan pöydälle kehystämistä varten, kun aamulla heräsin, oli kumilenksu poikki ja juliste avoinna, siinä oli komea auringonlaskumaisema. Halusiko joku, että on minun aika mennä auringonlaskun taakse? Esimerkki 2. Olin mökillä, laitoin lautaset ja astiat pöytään, söin ja jäin istumaan pöytään hetkeksi, jokin vaalea valo tai ikäänkuin sumu leijui ikkunan edestä hyvin hyvin nopeasti, eli se oli niin nopea, etten edes käsitä, että kyllä, sellaisen näin. Esimerkki 3. Menin ulkovajaan, oli kuuma kesäpäivä, kun menin sisälle ottaakseni puita, huurtui ikkunan yllättäen, ei noin kuumalla voi ikkunat mennä huuruun, vain se ikkuna, jonka luota puita otin, huurtui, lähdin heti ulos ja jätin puukorin vajaan ja menin sisälle tärisemään. Myöhemmin illalla hain puut ja ikkuna ei enää ollut huurussa, mitä nämä sitten ovat jolleivät selittämättömiä asioita, selittäkää te.
🤪 Kumilenkki haurastunut ja vsin lopulta katkesi. Hengitysilma pisti ikkunan huuruun. Ei tuo nyt mitään ihmettä vaadi toteutuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos runkkaa vessassa, niin näkeekö joku kummitus sen ja nauraa siinä vieressä?
Kestämätön ajatus ja pitäisikö kutsua meedio varmistamaan??
VIelä pahempaa, entä jos se kiihottuu niistä touhuista :D Saati jos asukas tunkee jotain peräaukkoon leikeissään :D
Mulle on tapahtunut paljon mitä en osaa järjellä selittää. Ääniä,tavarat vaihtaneet paikkaa yhtäkkinen kylmä ilmavirta jne. On turhaa kertoa näistä niille,jotka eivät ole mitään vastaavaa kokeneet. Se järkiselittely ja mitätöimisen kuuntelu saa itsensä vain turhautumaan. Onneksi viimeisimmällä kohtaamisellani poltergaistini kanssa oli todistaja! Poikani säikähti järkyttävää rysähdysääntä,kuin nyrkillä seinään,enemmän kuin minä! Olenhan jo tuttu tämän Kujeilevan Kummituksen kanssa!
Mielenterveys alkaa pettää. Tai muisti ja se olisi nyt ensimmäiseksi syytä tarkistaa.
Oi sorry en tarkoittanut sinulle, vaan tuolle, joka syytti provoilusta