Luonani kummittelee??
Olen asunut nyt tässä asunnossa seitsemisen vuotta. Asun siis yksin nyt, mutta aiemmin kanssani asuivat lapset, jotka ovat nyt muuttaneet opiskelemaan. Talo on 90-luvun alusta.
Muutaman kerran olen herännyt kun olohuoneen jalkalamppuun on syttynyt yöllä valo. Se on helppo selittää sähkövirheeksi. Ja olen aina ollut yksin kotona kun näin tapahtuu.
viime önä heräsin outoon narinaan, aivan kuin avoinna olevaan ikkunaan, paitsi että olen itse pessyt syksyllä ikkunat ja tiesin niiden olevan kiinni. Nousin tutkimaan asiaa ja keittiön ikkuna olikin pari senttiä auki, siis sellainen suuri ikkuna, ei mikään tuuletusikkuna. Ikkunassa on kolme kiinni väännettävää lukitusta, ja illalla ne olivat vielä kiinni kun suljin sälekaihtimet.
Oli pakko nukkua valot päällä sen jälkeen.
Olenkohan vainoharhainen?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Piet. 3:22 sanoo, että Jeesuksen alle ovat kaikki enkelit, vallat ja voimat alistetut. Kun on Jeesus talon Herrana, henkivallat ja voimat pysyvät kurissa.
Jos ei näin ole, on vähän heikossa asemassa, koska saatanalla joukkoineen on oikeus tehdä mitä se haluaa pelastumattomille. Mutta hyvässä lykyssä se pelottelu voi myös johtaa Jeesuksen suojaan.
Ei täällä kukaan muu ole puhunut pahoista hengistä eikä vainoamisista. Valtaosa hengistä on hyviä.
Kaikki me olemme henkiä ja kun nyt olemme täällä, meillä on myös keho.Raamatun mukaan kuolleet eivät voi palata elävien keskuuteen tai olla heidän kanssaan tekemisissä. Raamattu opettaa, että kuolema on lopullinen olotila tässä maallisessa elämässä, jota kuvataan usein "uneksi" odottamaan ylösnousemusta
Kyllä uskon, että voivat käydä tervehtimässä. On kokemuksia omista lemmikeistä, käyneet rajan takaa. Ei kummittelemassa, vaan läsnäolon tuntenut
Uskon itsekin mieluummin spiritualistisiin näkemyksiin kuin helluntailaisten oppeihin. Itselleni käytännön tiedolla ja kokemuksella on suurempi arvo kuin uskovien selityksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Piet. 3:22 sanoo, että Jeesuksen alle ovat kaikki enkelit, vallat ja voimat alistetut. Kun on Jeesus talon Herrana, henkivallat ja voimat pysyvät kurissa.
Jos ei näin ole, on vähän heikossa asemassa, koska saatanalla joukkoineen on oikeus tehdä mitä se haluaa pelastumattomille. Mutta hyvässä lykyssä se pelottelu voi myös johtaa Jeesuksen suojaan.
Ei täällä ole kukaan kirjoittanut mistään saatanan pelotteluista eikä vainoista ja hyvät henget ovat yleisempiä kuin pahat.
Jos et tunnusta hyvien henkien olemassa oloa tai luokittelet henget automaattisesti pahaksi, kaikki eivät ajattele samalla tavalla.
Kuolleet (henget) eivät käy täällä pelottelemassa ihmisiä, mutta saattavat olla kiintyneitä siihen paikkaan jossa elivät.
Kuolleet (henget) saattavat läydä katsomassa läheisiään. Kaikki eivät sitä koe. Minusta oli huojentavaa nähdä unta isästäni silloin kun hän oli kuollut ja aamuisin oli vaikea uskoa, ettei hän ole enää täällä. Sen jälkeen näin usein aamulla hänen hymyilevät onnelliset kasvonsa ja tiesin, että hänellä on kaikki hyvin. Olen kuullut monilta samanlaisia kokemuksia.Kuolleet eivät voi käydä maan päällä tervehtimässä eikä pelottelemassa. Pahat henkivallat voivat kyllä esittää vainajia. Kuolleisiin ei ole yhteyttä.
Puhut Jumalasta mutta kiellät kaiken sen mikä todistaa näkymättömästä maailmasta ja ihmisen alkuperästä henkenä. Entä jos oletkin itse väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Tuttu juttu.
Asuin joskus ulkomailla vanhassa 2 kerroksisessa talossa. Keittiö oli makkarin alapuolella. Lähes joka yö heräsin kun joku/jokin liikkui keittiössä. Pakko oli aina mennä katsomaan. Äänet loppui välittömästi kun avasi keittiön oven. Kierros alakerrassa, ikkunat ja ovet oli kiinni, hälytin ok, kuselle ja hörppäys vettä, takas nukkumaan.
En koskaan kysellyt omistajalta tai naapureilta, että oliko talossa tapahtunut jotain.
Jyrsijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Kerran heräsin yöllä kun tv aukesi. Kyllä pelästyin. Mutta välillä tällaista tapahtuu. Ehkä naapurin kaukosäädin on seinän läpi avannut sen.
Minä olin kerran laittanut vahingossa jonkin ajastuksen keskellä yötä alkavaan ohjelmaan ja tv aukesi sen takia. Säikähdin kyllä kamalasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan muu ole puhunut pahoista hengistä eikä vainoamisista. Valtaosa hengistä on hyviä.
Kaikki me olemme henkiä ja kun nyt olemme täällä, meillä on myös keho.Raamatun mukaan kuolleet eivät voi palata elävien keskuuteen tai olla heidän kanssaan tekemisissä. Raamattu opettaa, että kuolema on lopullinen olotila tässä maallisessa elämässä, jota kuvataan usein "uneksi" odottamaan ylösnousemusta
Kyllä uskon, että voivat käydä tervehtimässä. On kokemuksia omista lemmikeistä, käyneet rajan takaa. Ei kummittelemassa, vaan läsnäolon tuntenut
Jotkut "tuntemukset" nyt ovat täysin subjektiivisia kokemuksia, jotka eivät todista yhtään mitään.
On tyydyttävä siihen mitä kykenee tuntemaan. Tarvitaan lahjakkuutta ja henkisten lahjojen kehittämistä ja harjoittelua. Varmasti sieltä tulisi paljon muutakin jos olisi taitoa aistia.
Uskon että mahdollista.Tällä pitää olla joku valo valot että tunnen oloni turvalliseksi.Pimeydessä joku tassutteli lattian poikki olin hereillä ja muutkin kokeneet samaa.Kuuntelin aikani kunnes valoja laittamaan päälle..monta muuta tapahtumaa on.Ei noita pidä pelätä,herkät kokee niitä.Olen kiinnostunut kaikesta ..eläimet on herkkiä näille ilmiöille.Ja kahden eri koiran kanssa onkin ollut näkemistä.Kissa muut..orbeina näkyy ulkokametroissa oudosti.Pari kotiin kuollutta ja poika joka jäi auton alle...sieluja ei päästetty valoon.Ikkunaa ei avattu.Linnut käyttäytyy oudosti.
Meillä on ollut niin päin, että kattolamppu ei aina ole halunnut syttyä, kun olen kääntänyt katkaisijaa. Pari kertaa olen sanonut puolisolle, että varmaan polttimo on tullut tiensä päähän, mutta sitten kun hän on kokeillut katkaisijaa, niin valo onkin taas toiminut.
Johtuuko tämä siitä, ettei oma polla loista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaihtaa koko lampun. Ja ikkunaan joku varma mekanismi, että lukittu sisäpuolelta. Onko asunto maan tasalla vai ylempänä? Onko tiivisteet hyvät. -Sähköisyys ja puhelintaajuudet joskus lisäävät ns. kummittelua, ehkä harmitonta. Peilejä jotka voi peittää yöksi? Ikkunan eteen verhot? Sekin on heijastava pinta. Vieraat? Ei murtoja?
TV-kanava on katsoessani vaihtunut toiseksi, vaikken ole painanut kaukosäädintä. Joskus se on sammunut itsestään. Sitä vähän hätkähtää, kun sellaista tapahtuu. Onneksi ikkunat sentään käyttäytyvät normaalisti.
Asutko kerrostalossa? Naapurin kaukosäädin voi yltää sinun asuntoosi asti. Yhteen aikaan myytiin jotain tehokaukosäätimiä ja jotkut pelleilivät kulkemalla kadulla ja klikkailemalla ihmisten koteja, vaihtoivat siis tuntemattomien ihmisten telkkareita siten kiusantekomielessä.
Tyttäreni lähti tästä maailmasta oman käden kautta täynnä vihaa ja läheistensä syyllistämistä. Kuolemansa jälkeisenä joulunalusaikana kuuntelin yksin kotona joulumusiikkia ja paketoin kynttilänvalossa sydän täynnä rakkautta toisen lapseni lahjoja.
Yhtäkkiä tunsin kehossani jäätävän kylmyyden, ja paksu, vakaasti palanut kynttilä sammui kuin joku olisi puhaltanut sen voimalla sammuksiin. Televisio, josta musiikkia kuuntelin, meni pois päältä samaan aikaan, ja tyttäreni kehystetty valokuva rojahti hyllyltä maahan.
Kaikki ikkunat ja ovet olivat kiinni, mitään vetoa ei ollut.
On ollut muitakin tapahtumia, mutta tämä ehkä niistä voimakkain.
Mikä se on tuo television kiinni meneminen yleensä näissä tarinoissa. Television asetuksissa aikakatkaisu? Mulla taitaa mennä kahden tunnin kuluttua, jos ei ole tehnyt mitään, kuten kanavaa vaihtanut tai säätänyt äänenvoimakkuutta.
Luonani kummit telee: anna heidän jutella 👍
Ei ole olemassa mitään kummittelua, mutta toki saat nuo tulkita sellaisiksi jos haluat. Miks ihmeessä kummitus avaisi jonkun ikkunan noin vaikeasti? :D Luultavasti se on jo ollut auki tai huonosti kiinni ja jotkut lukitusmekanismit pettäneet tms. Etenkin nyt sään vaihteluiden vuoksi ikkunankarmit "elää". Munkin ikkuna paukahtelee vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon itsekin mieluummin spiritualistisiin näkemyksiin kuin helluntailaisten oppeihin. Itselleni käytännön tiedolla ja kokemuksella on suurempi arvo kuin uskovien selityksillä.
Ystäväni kuoli. Kuukausia myöhemmin kirkossa tunsin hänen läsnäolonsa. Olen uskis. Vaikea sanoa, etteivät kuolleet kävisi meitä jotenkin katsomassa. Vai oliko se hänen enkelinsä? Jotkut pahat voivat kyllä tekeytyä kuolleeksi ihmiseksi. Mutta tämä ei mitenkään voinut olla mikään pahan tuntemus. Vaan oli tosi lohduttava.
Elämme simulaatiossa, joten kummittelu voi hyvinkin olla mahdollista.
Itse en koe suoria vaikutuksia, mutta muunlaista puuttumista elämääni "ihan sattumalta".
Kuka lähtee näin selvään provoon mukaan, hohhoijaa...
Meillä oli joskus vähän samanlaista. Asuttiin vuokralla kerrostalossa ja samassa talossa oli tapettu joku 8 vuotta aiemmin. En tiedä oliko juuri meidän asunto, naapurit eivät suostuneet kertomaan. Kerran tehtiin suursiivous, jonka jälkeen sekosi keittiön radio, sitten TV. Tv meni pimeäksi kesken ohjelman ja siihen ilmestyi teksti, joka pomppi eri kohtiin ruudulla: "Minä en ymmärrä tätä teknologiaa". Lasten pattereilla toimivat lelut saattoivat alkaa huutaa keskellä yötä. Lapset näkivät painajaisia ja heräilivät useita kertoja yössä eivätkä halunneet nukkua yksin. Palohälytin tippui katosta ja alkoi huutaa keskellä yötä. Kissa alkoi sähistä jollekin näkymättömälle.
Muutettiin pois, mutta levoton meiniki jatkui myös uudessa asunnossa. Lopulta kutsuttiin pappi siunaamaan asunto. Siihen loppui metelöinti ja tulin sen seurauksena uskoon. Jeesus on Herra. Kannattaa uskoa mitä raamattu asiasta opettaa. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en koe suoria vaikutuksia, mutta muunlaista puuttumista elämääni "ihan sattumalta".
No jollei sinulla ole mitään yliluonnollista tapahtunut, niin ei muillekaan voi??
Miksi eivät voi? Henkimaailma on tässä ympärillämme, ei vain jossain kaukana. Häiritsevät henget ovat yleensä niitä jotka ovat jääneet tänne maan piiriin siirtymättä eteenpäin, syystä tai toisesta. Monet ovat myös nähneet kuolleita, enkeleitä ym.
Miksi vain pahat henget voisivat ottaa yhteyttä? Luonnonlait ja mahdollisuudet ovat kaikille hengille samat, mikseivät olisi? Me ihmisetkin olemme henkiä.
Elävienkin ihmisten välillä tapahtuu telepatiaa ja ajatuksen siirtoa, aistimme toisista asioita sanattomasti aurojen välityksellä ym. Nämä osaltaan puhuu sen puolesta että voimme olla yhteydessä toisiimme henkisillä tavoilla.