Miksi monien miesten on vaikea hyväksyä sitä jos heillä on mielenterveysongelmia?
Enkä nyt siis tarkoita mitään väsynyttä, arkielämästä vierasta palstan miehet vastaan naiset -jankutusta, vaan ihan normaaleja miehiä. Miksi monien miesten on vaikea myöntää sitä jos heillä on masennusta, työuupumusta saat sitten vielä pahempia mt-ongelmia?
Hehän vain estävät tuolla oman hyvinvointinsa kohenemista.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kertoo olevansa masentunut alkaa tälläkin palstalla femakkoakkojen vttuilu. Joten miksiköhän ei? Ihan turhaan rätkytätte "miksi miehet miksi miehet" kun olette itse luoneet tilanteen inisemällä jatkuvasti miehistä.
Voi sentään. Mitäköhän sullekkin on tapahtunut.
Olen lukenut teidän siilitukkaisten läskipallojen miesvihakirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset sanoo aina että miehen pitäisi näyttää tunteitaan. Jos tällä palstalla joku mies kertoo tunteellisuudestaan alkaa saatanallinen rätkytys ja haukkuminen. Ei ihme jos joku herkempi mies sekoaa.
Onko tämä palsta sinun koko elämä? Vai löytyykö sitä jostain ehkä muualtakin, netin ulkopuolelta ehkä?
Minua kiinnostaisi ihan oikeasti keskustella järkevästi tästä aiheesta, joten te kaksi, miehet vastaan naiset -jankkaajat voisitte painua takaisin johonkin niistä sadoista ketjuistanne missä veivaatte toisillenne noita samoja viestejä yhä uudelleen ja uudelleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen rooli on olla vahva. Ei saa näyttää heikkoutta, herkkyyttä tai haavoittuvuutta.
Saa näyttä. Eivätkä nuo luettelemasi tunteet liity millään tavalla mt-ongelmiin.
Liittyvät. Perinteisessä miesten maailmassa kaikenlaiset terveysongelmat ovat heikkoutta. Siksi mies ei myöskään mene lääkäriin.
No, sitten se jatkaa sitä kaljan kittaamista siellä kotona ja syyttää muita omista ongelmistaan, lopun elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy miesten mielen pahoinvointi jo siinä kuinka usein he juovat.
No, elämä on paskaa, juominen kivaa? miten auttaisit minua, tai mitä se terapeutti tekisi minulle? Ei ole mahdollista auttaa.
Miten niin ei ole mahdollista? Ensin sitä apua pitää hakea, ihan itse. -eri-
Olen hakenut apua naivina nuorena mies henkilönä, ei ollut hyötyä. Miksi elämään tyytymättömyys tarkoittaa automaattisesti mielenterveys ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen rooli on olla vahva. Ei saa näyttää heikkoutta, herkkyyttä tai haavoittuvuutta.
Saa näyttä. Eivätkä nuo luettelemasi tunteet liity millään tavalla mt-ongelmiin.
Mies saa näyttää tunteitaan, kunhan ne ei ole vihaa, inhoa, halveksuntaa jne...
Kaikenlainen heikkous ja voimattomuus on toivottavaa käytöstä eiköstä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kertoo olevansa masentunut alkaa tälläkin palstalla femakkoakkojen vttuilu. Joten miksiköhän ei? Ihan turhaan rätkytätte "miksi miehet miksi miehet" kun olette itse luoneet tilanteen inisemällä jatkuvasti miehistä.
Okei. Sulla ei ilmeisesti ole netin ulkopuolista elämää.
Taas yksi siilitukkapostaus jonka tarkoituksena on osoittaa kuinka naiset ovat muka miehiä parempia :D
Ilmiannettu poistoon täysin turhanpäiväinen feministijankutusketju.
Miehen identiteetti ja itsetunto on naisia useammin sidoksissa siihen, että hän on vahva ja pärjää ilman toisten apua.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tähän liittyy paljon se, että mielenterveysongelmat ovat olleet pitkään muutenkin vähän tabu ja sitten vielä yhteiskunnallisten rakenteet siitä kuinka mies ei saisi olla heikko. Ainakaan sillä tavalla, että myöntäisi tarvitsevansa apua.
Uskaltaisin kuitenkin väittää, että miehillä on naisia huonompi kyky tunnistaa omia tunteitaan ja mielentilojaan. Minulla on ihan vaikeitakin mielenterveysongelmia ja kesti oikeasti todella pitkään ymmärtää, että se mitä kävin läpi ei ollut ihan normaalia. Toki siis tajusin, ettei kaikki ole hyvin, mutta tilanteen vakavuuden onnistuin kyllä sivuuttamaan pitkäksi aikaa, kun en pysähtynyt yhtään miettimään, että missä oikeasti mennään.
Tässä on totuuden siemen. Oma mieheni meni muutama vuosi sitten henkisesti huonoon kuntoon ja kyllä siinä aika kauan meni, että sain hänet tajuamaan, ettei kaikki ole nyt hyvin. Kaikki oli aina jotenkin muka selitettävissä täysin ulkopuolisilla tekijöillä. Siitä sitten lopulta alkoi aukenemaan vyyhti ja hetken mies olikin tosi huonossa kunnossa. Yhdessä siitä kuitenkin selvittiin ja nyt kaikki on paremmin kuin koskaan aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa näyttää tunteitaan, kunhan ne ei ole vihaa, inhoa, halveksuntaa jne...
Kaikenlainen heikkous ja voimattomuus on toivottavaa käytöstä eiköstä niin.
Niinpä, ja sun mielestä miesten tunteen on vaan inho, viha ja halveksunta. Jos nuo vie mennessään aina siihen uuteen parisuhteeseen, niin mitäpä luulet että käy?
Koska ongelmat ei parane niistä valittamalla
On helpompi haukkua puoliso säännöllisesti pystyyn kuin myöntää, että omassa päässä viiraa.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi siilitukkapostaus jonka tarkoituksena on osoittaa kuinka naiset ovat muka miehiä parempia :D
Eipä ole juuri reaalimaailmassa paljon konkreettista naisten paremmuutta näkynyt.
Lähinnä jankkaavat koulutuksestaan ja siitä, kun miehet jotenkin estää menestymästä, mutta kun eivät saa mitään kokreettista tapahtumaan, vaikka on kaikki mahdollisuudet paljon sitä koulutusta.
Naisten tekeminen loppuu siihen, kun kukaan ei kerro, mitä nyt pitäisi tehdä.
Tosi monet miehet valitettavasti hakevat apua päihteistä. Ja jos onnistutaan pääsemään niistä eroon, kaikki ongelmat laitetaan päihteiden syyksi, eikä mennä niihin juurisyihin. Onneksi miehiä on terapeutteina koko ajan enemmän myös, joten se varmaan helpottaa myös miesten avun hakemista.
Koska Mt-ongelmista puhuminen, ylipäätään kenellekään paitsi toiselle mt-ongelmaiselle, johtaa käytännössä aina kahteen vaihtoehtoon. Joko se nähdään ongelmana, joka sen kuulijan tulisi jotenkin ratkaista, tämä koskettaa enemmän miehiä. Tai sitten aletaan kohtelemaan kuin jotain sylilasta ja aletaan surkuttelemaan yms.
Kun olemassaolo itsessään on jo tarpeeksi työlästä, niin se on yksinkertaisesti kevyempää esittää olevansa edes jokseenkin ok, kuin koittaa jatkuvasti kertoa, että kaikki ei paranekaan vain raittiilla ilmalla tai sitten vakuutella, että voi puhua tavallisestikin, en ole nyt hyppäämässä junan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, monet suomalaismiehet ovat läskipalloja, mutta pidän siilitukasta. 🤔
N
Liittyvät. Perinteisessä miesten maailmassa kaikenlaiset terveysongelmat ovat heikkoutta. Siksi mies ei myöskään mene lääkäriin.