Miksi maalaiset haukkuvat niin loputtomasti kaupunkeja ja etenkin Helsinkiä?
Onko tosiaan niin vaikea hyväksyä, että kaikkie eivät jaa heidän arvomaailmaansa ja makuaan?
Kommentit (33)
Miksi helsinkiläiset haukkuvat niin loputtomasti maalaisia ja maaseutua?
Onko tosiaan niin vaikea hyväksyä että kaikki eivät jaa heidän arvomaailmaansa ja makuaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin vaikea hyväksyä että kaikki eivät jaa heidän arvomaailmaansa ja makuaan?
Ei helsinkiläisiä yleensä edes kiinnosta maaseudun asiat, mutta Helsingin asumisoloja ja menoa arvostellaan täällä päivittäin lukemattomissa ketjuissa.
Helsinki on homocity ja ylivalottuneiden läpimädättämä. Ei sitä tarvitse haukkua todetakseen tämän.
Minulla on kavereita ympäri Suomea, niin maalla kuin kaupungeissakin. Emme me ihmettele toistemme asumismuotoja. Jokainen elää haluamallaan tavalla. Jokaisessa asuinpaikassa on niin hyvät kuin huonotkin puolensa.
Välillä mietin, provoaako ihmiset netissä, vai ovatko oikeasti niin erilaisuutta ymmärtämättömiä. Kun en minä samanlaisiin koskaan oikeassa elämässäni törmää. Vai pitävätkö vain tyhmyytensä piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on homocity ja ylivalottuneiden läpimädättämä. Ei sitä tarvitse haukkua todetakseen tämän.
Mutta miksi ne kaikki savolaisjurpot sitten tunkevat sinne?
Koska tämänkin keskustelun viestit kertovat minkätasoista jengiä maalla asuu. Kun ei muuta osata niin pyöritään vauvalla dissaamassa "hesalaisia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helsinkiläisiä yleensä edes kiinnosta maaseudun asiat, mutta Helsingin asumisoloja ja menoa arvostellaan täällä päivittäin lukemattomissa ketjuissa.
Aivan. Ei kiinnosta, mutta haukkuvat.
Ihan niinkun sinäkin jaksat ihmetellä.
Saa täällä olla erilaisia eri ympäristöistä.
Enemmistö kaupunkilaisista on maalta tänne muuttaneiden jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämänkin keskustelun viestit kertovat minkätasoista jengiä maalla asuu. Kun ei muuta osata niin pyöritään vauvalla dissaamassa "hesalaisia"
Tulee kyllä harvinaisen selväksi. Tulee myös selväksi ettei siellä maalla ole hyvä elää.
Hyi helvetti
Homo-city eli Helsinkion viimeinen paikka minne muuttaisin maailmassa.
Saastainen likaviemäri mikä pitäis hävittää planeetalta.
En minä ole sellaista huomannut? Tiedotusvälineet masinoivat vastakkainasettelua välillä Hesa vs. kehäkolmosen ulkopuoli, ja Turku vs. Tampere. Elävässä elämässä en ole törmännyt.
Trollit täällä vaan riehuvat keskenään. Ikinä en ole tuohon oikeassa elämässä törmännyt vaikka olen asunut monessa kaupungissa.
Aapee.
Sinäkin olet oletettavasti maalta tänne tulleen jälkeläinen.
Aidot stadilaiset eivät jaksa ihmetellä, koska he ovat ihan tyytyväisiä omaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi ne kaikki savolaisjurpot sitten tunkevat sinne?
Helsinkiin ei halua tulla muut kuin pikkukaupunkien likat jotka haluaa opiskella wokettumista ja lesboilua yliopistolla. Kaikki täyspäiset muuttaa sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Aapee.
Sinäkin olet oletettavasti maalta tänne tulleen jälkeläinen.
Aidot stadilaiset eivät jaksa ihmetellä, koska he ovat ihan tyytyväisiä omaansa.
Olen kotoisin pienemmästä kaupungista, mutta miten se asiaan kuuluu? Asun ihan tyytyväisenä Helsingissä, olen asunut jo 35 vuotta.
Ihan sama mitä maalaiset sanovat kunhat eivät muuta tänne paremman elämän toivossa.
Olen asunut ympäri Suomea (tällä hetkellä jo toista kertaa Helsingissä) ja oikeastaan joka puolella lukuunottamatta suurimpia yliopistokaupunkeja on joku erikoinen päälaupunkiviha. Se on suorastaan aivan hämmentävää ja laittaa naurattamaan.
Helsinkiläisiä kuvailtiin ainakin etelä-pohjanmaalla ylimielisiksi ja töykeiksi (olen sieltä kotoisin ja kuvaa paikallisia itseään täydellisesti), vaikka rehellisesti sanottuna en ole missään muualla päin Suomea pääsääntöisesti kohteliaampia ja muut huomioonottavia ihmisiä tavannut.
Ne huonot ja ylimieliset tavat kyllä 40v kokemukseni perusteella ovat aivan toisaalla ja kuin Helsingissä, ja suosittelenkin kaikkia pääkaupunkilaisia viimeistään JKL pohjoisempana jopa välttämään kertomasta asuinpaikkaansa, tai jopa ihan väkivallan uhka on todellinen.
Enemmän olen huomannut hesulien haukkuvan maalaisia, kuten sinäkin sen hyvin osoitat.