Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulkitset, jos joku vastaa viestiisi Ok?

Vierailija
17.03.2026 |

Onko neutraali vastaus, vai tulkitsetko v*ttuiluna?

Kysy myös teiniltäsi hänen mielipiteensä. Tai tarkista, mitä teini on vastannut sinun viesteihin

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tilanteissa voi olla aika tökerö vastaus, mutta en jaksa pahemmin pohtia minkään vastauksen piilomerkityksiä. Elämässä on tärkeämpiä asioita mietittäväksi. 

Vierailija
42/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnekseni sitä ikäluokkaa joka oppi viestimään 160 merkin tekstareilla eli viestit ja vastaukset oli lyhyitä ja ytimeikkäitä ilman ylimääräistä jaarittelua. Eli ok on ihan normaali neutraali vastaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tuollaisestakin ihan väen vängällä päästä vääntämään jotain draamaa piilomerkityksineen!? 

Kyseessä on neutraali vastaus, joka kertoo, että asia huomattu ja ymmärretty tai että kaikki ok. 

Mitä sen toisen pitäisi vastata, että Hänen Ylhäisyytensä voisi lukea sen sellaisenaan, kuin se on, vailla piilomerkityksiä? 

Ylistää Hänen Pyhyytensä älyä ja kauneutta, kirjoittajan lahjakkuutta, palvoa maata jalkojensa alla ymv. kokonaisen romaanin verran? 

Ap joku 12v vai muuten vaan pölvästi? 

Ok

Vierailija
44/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen onnekseni sitä ikäluokkaa joka oppi viestimään 160 merkin tekstareilla eli viestit ja vastaukset oli lyhyitä ja ytimeikkäitä ilman ylimääräistä jaarittelua. Eli ok on ihan normaali neutraali vastaus. 

tekstareilla, jotka vielä maksoivat joka ainoa erikseen... PitiOppiaTiivistämAsia

Vierailija
45/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No että asia on hänestä ok? Nuoriso vastaa itse k / meh/ emt /👍

Meillä vastaa ok.

Vierailija
46/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu mukavalta kun kaipaa vähän olkapäätä ja kertoo pitkät pätkät päivän sattumuksista ja vastaukseksi tulee "ok". Tulee kuultu olo.

Vierailija
47/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö A: - Sain juuri tietää että puolisoni on kuollut

Henkilö B: - Ok

Vierailija
48/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on informoitu että ok tarkoittaa evvk ja että se lähetetään aina ja jokaiseen minun lähettämään viestiin vakiovastauksena. 

Mulla on "kaveri", joka vastaa pidempäänkin viestiin vain ok. Laitan harvoin viestiä, joten tulkitsen vastauksen ok, että evvk. 

Mitä siis pitäisi vastata, jos ei saa vastata OK?

Tarkkaan viestiäsi analysoituani, kaikki mahdolliset piilomerkityksetkin harkittuani ja vakavasti pohdittuani, olen tullut siihen tulokseen, että tämän päivän poliittisessa ilmastossa asia on... (mitä mieltä siitä nyt sitten onkaan) 😁

Vierailija
49/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko kerrot viestillä kuolemasta?

Vierailija
50/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tuollaisestakin ihan väen vängällä päästä vääntämään jotain draamaa piilomerkityksineen!? 

Kyseessä on neutraali vastaus, joka kertoo, että asia huomattu ja ymmärretty tai että kaikki ok. 

Mitä sen toisen pitäisi vastata, että Hänen Ylhäisyytensä voisi lukea sen sellaisenaan, kuin se on, vailla piilomerkityksiä? 

Ylistää Hänen Pyhyytensä älyä ja kauneutta, kirjoittajan lahjakkuutta, palvoa maata jalkojensa alla ymv. kokonaisen romaanin verran? 

Ap joku 12v vai muuten vaan pölvästi? 

Ok

OK👍🏻

Vierailija
51/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea keksiä hyvää suomenkielistä vastinetta ok vastaukselle joko kirjoitettuna tai sanottuna. Voisiko se olla esim selvä, sopii, tehdään niin vai mitä ?

Vierailija
52/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu mukavalta kun kaipaa vähän olkapäätä ja kertoo pitkät pätkät päivän sattumuksista ja vastaukseksi tulee "ok". Tulee kuultu olo.

Aha, vai niin. Minun mielestäni tekstiviestit sopivat tuollaiseen hirveän huonosti, ja epäilen, että jäisi vastaamatta kokonaan, koska viestiä "Aha." ei kannata edes lähettää.

Vierailija
53/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on informoitu että ok tarkoittaa evvk ja että se lähetetään aina ja jokaiseen minun lähettämään viestiin vakiovastauksena. 

No jos sinua on informoitu noin, niin se koskee sinun viestejäsi (johtuen todennäköisesti taipumuksestasi pommittaa ihmisiä turhanpäiväisillä viesteillä), ei ole yleistettävissä.

Vierailija
54/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri viesti vanhempansa kuolemasta tekstiviestillä, eikä tullut mieleenkään laittaa ok. Laitoin kuitenkin melkein yhtä lattean: "Osanottoni." tai jotain muuta sen suuntaista. 

Vierailija
55/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En "tulkitse". Ok on ok. 

Vierailija
56/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestisi on noteerattu. Se, onko sillä vaikutusta ja aiheuttaako se toimenpiteitä tai jotain muuta, on ihan toinen juttu se.

Jos johonkin ehdotukseen tai ilmoitukseen vastaa OK, niin asian on selvä. Tehdään niin, tai että ilmoitusasia on noteerattu. Ilmoitukseen voi vastata myös, että hyvä tai peukkuhymiöllä👍.

Vierailija
57/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri viesti vanhempansa kuolemasta tekstiviestillä, eikä tullut mieleenkään laittaa ok. Laitoin kuitenkin melkein yhtä lattean: "Osanottoni." tai jotain muuta sen suuntaista. 

Minä kerroin neljälle tutulle whatsapp-ryhmässä, etten ollut saanut yhtä ryhmän juttua tehtyä läheisen kuoleman vuoksi, niin vastauksina tuli:

- lämmin osanottoni

- 2x syvin osanottoni

- otamme osaa

Vierailija
58/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse käytän viestejä lähinnä asioiden sopimiseen ja ilmoittamiseen. Kun haluaa jutella niin sitten sovitaan treffit tai soitellaan. Viesteillä on vähän huono käydä oikeaa keskustelua.

Vierailija
59/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin boomerina totean "ok" vastauksen olevan neutraali kuittaus "asia selvä".

Omat teinit ovat sitä mieltä, että tuon passiivisagressiivinen vittuiluvastaus.

Vierailija
60/74 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä koskaan vittuiluna ole osannut ottaa. Mulle OK viesti on asia hyväksytty/sovittu. Ei todellakaan pelkkä noteeraus, että luettu, koska whatsapp hoitaa merkinnöillään sen puolen. Turhaa toistoa.

Kaikilla ei ole päällä se ominaisuus että näkyy onko luettu. Ja muutenkin ärsyttää ihmiset jotka luottaa siihen kun esim itsellä jos jää whatsapp auki tablettiin  niin se kuittaa kaikki viestit  muka luetuiksi vaikka en olisi niitä lukenutkaan.  Sitten kitistään että miksi et vastannut vaikka luit viestin - no kun en lukenut. Yksikin istui vartin pihalla autossa odottamassa turhaan kun ei voinut soittaa ja luuli että viesti on tullut perille ja kiukutteli siitä sitten minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä