Miten tulkitset, jos joku vastaa viestiisi Ok?
Onko neutraali vastaus, vai tulkitsetko v*ttuiluna?
Kysy myös teiniltäsi hänen mielipiteensä. Tai tarkista, mitä teini on vastannut sinun viesteihin
Kommentit (35)
Jos sä kesken työvuoroni lähetät mulle viestin jotain sillä hetkellä mulle täysin tarpeetonta tai yhdentekevää asiaa, vastaan "ok" joka tarkoittaa vain että olen huomannut viestin ja että en kaipaa sillä hetkellä lisää informaatiota. Palaan sitten mahdollisesti asiaan työpäivän jälkeen jos näen/koen sen tarpeelliseksi/välttämättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Todella tyly. Vastaaja ei viitsi sen vertaa paneutua, että vastaisi muutamalla lauseella. Varsinkin pitkään viestiin se on todella ylimielinen vastaus.
Miksi pitäisi jos Ok riittää
Vierailija kirjoitti:
Todella tyly. Vastaaja ei viitsi sen vertaa paneutua, että vastaisi muutamalla lauseella. Varsinkin pitkään viestiin se on todella ylimielinen vastaus.
Pitkiin vastataan tl;dr.
No sehän on sama tilanne kuin istut ystävääsi vastapäätä kahvilassa ja hän kertoo sinulle jonkun tärkeän asian pitkästi kuvaillen ja vastaat: "ok". Et mitään muuta. Hiljaisuus.
Ei tuossa ole mitään tulkittavaa. Ihan selkeä vastaus. Hymiöt ja emojit taas näitä jota vaikea välillä tulkita tai täydellinen vastaamattomuus.
Ajattelen että se on venäjän trolli, koska venäjällä on sosiaalinen media nimeltä ok.ru
Vierailija kirjoitti:
No sehän on sama tilanne kuin istut ystävääsi vastapäätä kahvilassa ja hän kertoo sinulle jonkun tärkeän asian pitkästi kuvaillen ja vastaat: "ok". Et mitään muuta. Hiljaisuus.
No ei ole. Kahvilassa ollaan sovittu tapaaminen ja tarkoitus kohdata toinen ihminen. Viestejä puhelimeen tulee milloin sattuu ja niitä itsekin lähettää, koska sattuu, tietämättä, minkä kiireen tai muihin asioihin keskittymisen keskellä toinen viestin lukee.
Vierailija kirjoitti:
Teini ei voisi ikinä vastata kaverilleen ok, olisi todella tökerö vastaus. Näin 50+ ikäisenä se on ihan ok
Oma havainto on, että teinit ei vastaile ihmeemmin toistensa viesteihin ellei vastaus ole joku selkeä "sivu 48" (mitä tuli läksyksi?).
Lisäksi teinit elävät omassa teinikuplassaan, siellä asioilla on ihan erilaiset merkitykset kuin meillä aikuisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ok = selvä homma, käy, tehdään niin
Teini vastaa oke tai k.
j
Riippuu tietenkin, mihin viestiin tuollainen vastaus tulee. Jos ensin olisin laittanut viestiin esim. "rakastan sua" tai kertoisin joutuneena sairaalaan kiireelliseen leikkaukseen tai kertoisin vaikka jonkun läheisen kuolemasta, niin olisihan tuo hyvin epäkohtelias viesti. Sitten taas jos olisin ilmoittanut vain, että "junani saapuu klo 14", olisi "ok" ihan asiallinen vastaus.
No voi luoja sentään. Ok on ok. En päättele siitä mitään sen enempää.
Riippuu vähän siitä, että millaiseen viestittelyyn olen kyseisen ihmisen kohdalla yleensä tottunut. Tottakai huolestun, jos pelkän ok:n laittaminen ei ole yhtään hänen tapaistaan. Jos on henkilö, jota en vielä kunnolla tunne, niin tämä ok on täysin ok vastaus. Tai silloin, jos henkilö normaalistikin viestittää näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on informoitu että ok tarkoittaa evvk ja että se lähetetään aina ja jokaiseen minun lähettämään viestiin vakiovastauksena.
Mulla on "kaveri", joka vastaa pidempäänkin viestiin vain ok. Laitan harvoin viestiä, joten tulkitsen vastauksen ok, että evvk.
Mitä siis pitäisi vastata, jos ei saa vastata OK?
Jotkut laittavat emojeita esim sydämiä kaikkeen ja odottavat niitä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on informoitu että ok tarkoittaa evvk ja että se lähetetään aina ja jokaiseen minun lähettämään viestiin vakiovastauksena.
Mulla on "kaveri", joka vastaa pidempäänkin viestiin vain ok. Laitan harvoin viestiä, joten tulkitsen vastauksen ok, että evvk.
Mitä siis pitäisi vastata, jos ei saa vastata OK?
Jotkut laittavat emojeita esim sydämiä kaikkeen ja odottavat niitä takaisin.
1. Älä ikinä odota toisen tekevän jotain vain siksi, että sinä teet niin. Jos pidät sinisestä, älä oleta että muutkin pitävät. Jos pidät emojeista ja rönsyävistä vastauksista, älä odota että kaikki muutkin pitävät.
2. Emojien käyttöä on yleisesti myös paljon kritisoitu. Ne aiheuttavat mm.väärinkäsityksiä.
En mä koskaan vittuiluna ole osannut ottaa. Mulle OK viesti on asia hyväksytty/sovittu. Ei todellakaan pelkkä noteeraus, että luettu, koska whatsapp hoitaa merkinnöillään sen puolen. Turhaa toistoa.