Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kelan äitiyspakkaus -07

05.05.2007 |

Onko kellään tietoa jakaako kela jo uutta 2007vuoden äityspakkausta, vai vielä vanhaa 2006 pakkausta?Laskettu aika heinäkuussa, ja odottelen omaa pakkaustani. Olis kiva tietää mitä tulossa...tietoa sisällöstä, joko joku saanut uuden pakkauksen?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ette ota avustusta rahana ja osta mieluisan sävyisiä vaatteita esim huutonetistä!? EI tarvitsis jännittää, että kuinka väärän värisiä vaatteita saa...

Vierailija
22/40 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja virkailija sanoi, että vanhan pakkauksen tulen saamaan. Ovat juuri saaneet tiedon, että viime vuoden pakkauksia on vielä niin paljon jakamatta, juurikin sen takia, koska ihmiset venuttavat papereiden jättöä. (Kuten itsekin tein) laskettuaika on 15.7 ja nyt oli siis pakko jo viedä ne paprut kelaan. Uuden olisin mieluusti ottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimalla sanotaan ihan eri tavalla. Jos joku oli tällä viikolla soittanut reimalle ja siellä sanottiin, että tällä viikolla tulee jakoon, niin miten kelalla voidaan sanoa, ettei se vielä tule jakoon, että menee jopa 3 viikkoa ennenkuin uus pakkaus tulee jakoon.

Vierailija
24/40 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään perjantaina tuli postista ilmoitus, että pakkaus on saapunut. Kipaisin hakemassa ja vanha pakettihan se sieltä tuli. Kyllä se ihmeen sininen olikin! Todellakin, vaikutti aivan pikkupojalle tehdyltä! Mutta kivaahan se oli silti saada, ei saa valittaa, kun olisi sen voinut ottaa rahanakin.

-Nstr

Vierailija
25/40 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kohdalla (syntyi 1/05), miksi pakkauksen potkupuvuissa oli " vanhanaikaiset" kiinnityssysteemit, ts. olkapäillä? Pelkästään sellaisiahan oli joskus 70-luvulla ainakin, mutta kaikissa kaupan potkupuvuissahan neppareita on nykyään näppärästi jalkovälissä. Tämä ei ole vinkumisviesti, vaan ihmettelyä lähinnä. Esikoisen pakkauksesta lähes kaikki vaatteet jäi käyttämättä juuri epäkäytännöllisyyden vuoksi, kun kaupasta sai sekä käytännöllisempiä että kauniimpia.

Miten lie nyt jaossa olevien pakkausten laita?

Vierailija
26/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on vaaleansinisiä vaatteita paljon. Mutta ihania silti:) Olin kyllä toivonut tuota uutta pakkausta, kun la:kin on vasta elokuussa. En vaan jaksanut enää viivytellä hakemuksen kanssa. Jotenkin tuntuu, että vaatteita oli vähemmän kuin esikoisen pakkauksessa (03).

Vierailija
27/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei muuten niin väliä olisi kumman saan, mutta siskoni ja kaverini pojat sai viime vuonna sen 06-pakkauksen, ja olen heiltä saamassa nuo vaatteet lainaan:) olisi kiva jos oma pakkaus olisi erilainen;)

Vierailija
28/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinnä oli kuva äitiyspakkauksesta ja tekstissä kerrottiin että uutta paketissa on vauvalle hammasharja ja naisten kodomi. Muuten pakkaus on tarvikkeiltaan samanlainen kun edellinen. Kuosit ovat muuttuneet tietenkin. Lisäksi pakkausseloistus on suomen ja ruotsin lisäksi saameksi =). Päästään me etelän ihmisetkin oppimaan saamea voisi sitä jonkun peiton tai lakanan opetella sanomaan saameksikin =). Ääntäminen lienee sitten eri asia. Tekstissä myös kerrottiin että uutta pakkausta aletaan jakamaan toukokuun puolivälissä ja silloin ilmestyvät kuvat myös kelan sivuille. Vielä nuo kuvat eivät ole ilmestyneet. No loput saatte lukea sitten lehdestä kun se teille tulee =).

nuttu rv 25+ pihtaa vielä pariviikkoa hakemustaan kun kerta on mahdollisuus.

Vierailija
29/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli maanantaina vanha äitiyspakkaus. Olisinkin todella kiitollinen, jos joku haluaisi vaihtaa pakkauksen kanssani uuden saatuaan. Odotin niin kovasti uutta, pitkitin papruja jne, mutta turhaan. :( Meille on tyttö tulossa ja vaikka mielestäni ei olekaan olemassa " tyttöjen ja poikien värejä" , on pakkaus makuuni aivan liian sininen. Lisäksi olen ihastunut varsinkin uuden pakkauksen toppapukuun ja makuupussiin. Jos et halua vaihtaa koko pakkausta, voitaisiin vaihtaa ainoastaan juuri toppapuku, se kevyttoppis ja makuupussi...

Vastausta odotellen,

Veruska 33+4 & Sirriäinen-

Vierailija
30/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisesta kelasta ei osattu sanoa hölkäsen pöläystä milloin uusi paketti tulisi jakoon, mutta Reimalla sanottiin, että ekat uudet paketit on jo lähetetty ja että heillä on yksi paketti jäljellä vanhaa vuosimallia, jos joku sen ehdottomasti haluaisi. Vakuuttelivat, että nyt jos jättää hakemuksen, saa takuuvarmasti vuoden 2007 pakkauksen.

Vierailija
31/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saakin sitten jännätä tosissaan että kumpi tulee.. Mulle on tilattu 11.5. se pakkaus, tsekkasin Kelan sivuilta... Sinänsä mulle on ihan sama kumpi sieltä tulee, kun tykkään tosi paljon niistä 2006 vaatteista, mutta kun -07 kesävauvalle olis kivampi se 2007 pakkaus, kun ne nyt kerran Kelalla niitä nimittää aina vuoden mukaan. Ja uus olis siksikin kivempi, kun mulla on niin paljon tuttuja, joilla on se -06 pakkaus ja siis vauveli syntynyt viime vuonna ja serkku sai kanssa vanhan pakkauksen, la on nyt parin viikon päästä hällä.

Nyt siis odotellaan! Ja tulis nyt ne Kelan sanomatkin....

Vierailija
32/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian ulkopuolelta kuitenkin, mutta kun monet tuntuvat panttaavan papereita; oma hakemukseni kuulemma näkyy Kelalla vastaanotettuna 30.4, mutta sille ei ole mitään sen kummempa vielä tehty, on kuulemma " postitilassa" , täysin käsittelemättä. Eli käsittelyajatkin saattavat joissain toimistoissa nähtävästi olla " hiukka" pitkiä. Joten nekin varmasti vähän vaikuttavat siihen, että minkälainen pakkaus tulee.

Itselle on oikeastaan yksi ja sama mikä pakkaus sieltä tulee, kunhan nyt vain joku tulisi... Pääsisi pesemään vaatteita ja laittelemaan pikkuhiljaa paikoilleen ja fiilistelemään sitä, että kohta saadaan perheenlisäystä :)

annam rv 31+6

Vierailija
33/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oma hakemukseni liitteineen oli saapunut 2.5. Käsittelyaikan on Helsingissä kuulemma 1kk joten nyt jos laittaa hakemuksen, niin kuvittelisi pakkauksen varmasti olevan se uusi. Nehän jakavat niitä koko kuukauden kuitenkin.

Itse olen miettinyt juuri sitä, että miksi SUomessa tytön äiti ei saa arvostella vaaleansinivoittoista pakkausta, mutta pojan äiti saa kauhistella jos edes tuttipullon korkki on vaaleanpunainen. (Kuten pari vuotta sitten kävi). Odotuspuolellakin kaikki tuntuvat toivovan poikaa, tosi harvoin kukaan hehkuttaa nähneensä " ihanat tytön vehkeet" mutta pojan sukupuolielimistä puhutaan kyllä. Minusta se on ällöttävää. Itselläni on ihana tytär ja olen hänestä ylpeä. Lisää vaan näitä meille!

Vierailija
34/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapumisilmoitus tuli eilen, ja todella kuten Annam_kin totesi käsittelyajat voivat olla pitkiä, mulla meni Helsingissä yli 2kk. Että aika turha luulla saavansa vanhan pakkauksen jos nyt laittaa paperit....

Vierailija
35/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä tuleeko pakkaus vai vauveli ensin, jos käsittelyajat 2 kk:n luokkaa. :o\

Vierailija
36/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

masuvauva-07:

Onko kellään tietoa jakaako kela jo uutta 2007vuoden äityspakkausta, vai vielä vanhaa 2006 pakkausta?Laskettu aika heinäkuussa, ja odottelen omaa pakkaustani. Olis kiva tietää mitä tulossa...tietoa sisällöstä, joko joku saanut uuden pakkauksen?

Nyt on KELA:n sivuilla nähtävillä, ja siis varmaankin kaikki vanhat pakkaukset on jaettu jo loppuun(?) koska kuvat vaihtuneet. :( Tämä ei ole silti TIETOA vaan vaan arvausta.

Olen melko varma että syntyvä lapseni; LA on 30.8. on poika, joten ihan kiva että kaikki keltaista ja vaaleansinistä, mutta toisaalta olin niin ihastunut jo siihen vuoden 2006 pakkaukseen kuvistakin että olin niin innokas saamaan sen -06 pakkauksen.

Kelan tiedoissa minulla lukee, että pakkaus tilataan perjantaina 18.5.-07 :) Sitä odottelen kovastikin :)

Vierailija
37/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä luki, että tulee jakoon viikolla 21, eli ens viikolla. Meille siis tulee se vanha... Kun LA olis ollut edes pari viikkoa myöhemmin, niin oltais saa

tuo uusi, tai jos olisivat Kelalla pisempään tehneet päätöstä, täällä Treella meni ainoastaan kaksi viikkoa!! Vaikka papereita viedessä sanoi, että menee kuukausi...

Toki ilolla otan sen vanhankin vastaan :) Nyt ne oli muuten vissiin poistaneet kokonaan sen vuosiluvun siitä, mistä ne kuvat saa näkyviin.. Ts. nyt se taitaapi olla vain äitiyspakkaus, ilman vuosilukuja ;)

Vierailija
38/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyvätkö tiedot esim. pankkitunnuksilla Kelan Asiointipalvelusta?

Minulla ei lukenut siellä mitään muuta kuin vanhempainpäivärahan

kohdalla, että hakemus on saapunut 25.4.2007. Mitään päätöstä

ei siis oltu veilä tehty suuntaan eikä toiseen...

Minulla on nyt rv 28+, joten minustakin saisi jossain vaiheessa

tulla edes joku äitiyspakkaus. :)

Kuutar78:

Nyt saakin sitten jännätä tosissaan että kumpi tulee.. Mulle on tilattu 11.5. se pakkaus, tsekkasin Kelan sivuilta...

/

Vierailija
39/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiointipalvelun sivuilla näkyy sitten kun päätös on tehty ja paperitkin päätöksestä tulevat hyvissä ajoin ennen pakettia. Itse sain paketin eilen. Rv 36.

Vierailija
40/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kiitollinen että sain vanhan (vuoden 2006) pakkauksen. Tämän vuoden pakkauksessa ainoastaan toppapuku on mielestäni kauniimpi kuin viime vuoden pakkauksessa ja tässä uudessa pakkauksessa vaatteet ei ole oikein minkään näköisiä... 2006 pakkauksessa vaatteissa sentään on kuviointia ja lammas-kuvioinen värikäs makuupussi on aivan ihana verrattuna uuden pakkauksen raidalliseen makuupussiin. Ja ihan yhtä paljon näkyy uudessakin pakkauksessa olevan vaalean sinistä ja vaalean vihreää, jotka nyt voisi luokitella enemmän poika-väreiksi. Meille on veikattu tyttöä, mutta kyllä molempien pakkausten vaatteet mielestäni sopivat sekä tytölle että pojalle, kuitenkin itse pidän enemmän tuosta 2006 pakkauksen sisällöstä. Mutta makuasiahan tämäkin on, ja ollaan onnellisia että ylipäätään näinkin hieno asia on Suomessa järjestetty kuin äitiysavustus!

T:Titi-uu rv30+3