Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvikset ei vie nälkää, help!

Vierailija
17.03.2026 |

Söin ison kulhollisen kanaa, kasviksia ja nuudelia. Tuntuu että ei täyty. Tai jos vähänki täyttyy niin hetken päästä jo kauhea nälkä. Vettäki join paljon. 

Ajattelin alkaa syömään kasvispainotteisesti mutta kyllä tyyliin muusi ja lihapullat, lasagne, makaronilaatikko, keitetyt potut ja nakkikastike tai mikä tahansa muu ruoka vie nälän miljoona kertaa paremmin... 🤦

Johtuuko tää vaan siitä ettei mun elimistö oo vielä tottunu tähän kun eilen vasta alotin?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tämä sama aloitus....

Vierailija
22/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vatsalaukku venyy kasviksillakin. Mitä ne nuudelit siellä tekee, kanaa ja kasviksia ei muuta. "Nuudelit, erityisesti pikanuudelit, voivat olla epäterveellisiä niiden korkean rasva-, suola- ja energiapitoisuuden sekä vähäisen ravintoarvon vuoksi, ja ne ovat pitkälle prosessoituja." 

Ne voivat lisätä myös kakkostyypin diabeteksen puhkeamista. 

Vierailija
24/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kasvikset on lähes 90% vettä. ei mikään ihme jos ne ei vie nälkää

Kannattaa valita järkevästi ne kasvikset. Parsakaali pitää nälkää paljon paremmin kuin kiinankaali tai salaatinlehti. 

Vettä ne on silti suurimmaksi osaksi. Ei niillä nälkä lähde.

Vierailija
25/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain rasvaa ainakin mukaan ja jotain hidasta hiilaria kohtuudella

Vierailija
26/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää syödä rasvaa tarpeeksi niin nälkä pysyy poissa. 

Ei kuitenkaan kasvirasvoilla. Kunnon läskiä sen pitää olla.

Vierailija
27/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään vie nälkää, oliko kasviksia 800 grammaa, jos ei, niin syöpä lisää kasviksia, ei mitään kanaa. Minulle iskee aina kauhea nälkä jos syön kanaa, makkaroita tai lihapullia. Mutta jos syön kilon perunoita nälkä pysyy hyvin loitolla.

Vierailija
28/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään vie nälkää, oliko kasviksia 800 grammaa, jos ei, niin syöpä lisää kasviksia, ei mitään kanaa. Minulle iskee aina kauhea nälkä jos syön kanaa, makkaroita tai lihapullia. Mutta jos syön kilon perunoita nälkä pysyy hyvin loitolla.

Minä myös huomasin että jos söin viisi kiloa porkkanoita niin hetkeen ei tehnyt mieli syödä mitään, ja kumminkin tuntui että on nälkä. Outo juttu.

Vierailija
29/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on psykologinen nälkä. Söit ison annoksen kanaa ja pastaa, en ymmärrä miksi kasvikset ovat kysymyksessä edes mukana. 

No kasvistahan se pastakin on. 

Ja kasviksista  pitää tehdä ruokaa, eikä niin, että kanan ja pastan seurana on pari porkkanasuikaletta ja sitten ihmetellään, että ei ne kasvikset pidä nälkää.

Esim kasvislasagnella lähtee nälkä ihan samalla tavalla, kuin tavallisella lihallisella versiollakin. Ja voihan siihen laittaa soijarouhetta. Sen kun maustaa samalla tavalla, kuin jauhelihankin, ei maussakaan ole mitään eroa. 

Kasvisruoka ei tarkoita pelkkää salaattia tai niitä keitettyjä porkkanoita, vaan ruokaa, ihan oikeasta ruokaa joka on tehty kasviksisista.

Muusi ja porkana/kasvispihvit, ratatouille, linssikeitto + sämpylä, kasvis/sienirisotto, kanttarellikastike ja perunat jne.  Jauhot, viljat, perunat, kasvikset, leivät, puurot, vellit, sienet, marjat hedelmät, mämmi , kasvislaatikot ym ym kaikki on kasvisruokaa. 

Vierailija
30/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös huomasin että jos söin viisi kiloa porkkanoita niin hetkeen ei tehnyt mieli syödä mitään, ja kumminkin tuntui että on nälkä. Outo juttu.

Kasvisruoka ei ainakaan ole mikään porkkanan syöminen. Silloin syöt yhtä juuresta, et kasvisRUOKAA.   Ruoka on asia joka yleensä tehdään monesta eri aineesta. Porkkana on ruoka-aine , mutta ei se ole valmis ateria. 

Vierailija
31/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita järkevästi ne kasvikset. Parsakaali pitää nälkää paljon paremmin kuin kiinankaali tai salaatinlehti. 

No miksi sitten perunasta sanotaan nälän lähtevän ja siinäkin on vettä noin 80%.

Lihassa on vettä noin 70%

Ihminenkin on 60% pelkkää vettä. 

Ja ei salaatin lehti ole mitään ruokaa, se on pieni lisäke joko salaatiin tai leivälle. 

Ja jauhelihassakin on vettä 70%. Nisäkkäitten liha sisältää paljon vettä. 

Vierailija
32/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahalaukku ei osaa laskea kaloreita. Kylläisyydentunne tulee siitä, että vatsa täyttyy.

Ap syö siis ihan liian vähän kasviksia. 

Ja kana tosiaan ei ole kasvis.

Vierailija
33/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huomannut saman, siis sen, että jos peruna, pasta tai riisi puuttuu, niin helposti tulee nopeasti nälkä ja pitää syödä uudestaan jotain välipalaa, vaikka kasvisten kanssa olisi jotain lihaa ollutkin. Hiilarit pitää ihmisen kylläisenä. Olen siis itse tottunut siihen, että syön vain yhden lämpimän ruuan normaalisti päivässä ja jos lämmin ruoka ei sisällä hiilareita, niin ei mene kuin tunti-pari, niin täytyy mennä tekemään voileipiä.

Mitäs ne nuudelit sitten on?

Vierailija
34/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien kana on ollut kasvis?

Vierailija
35/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on, autismin asteesta päätellen, ainakin jääneet kasvikset ja vitamiinit syömättä.

Vierailija
36/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että kana on kasvis. Kasvaako pellossa vai puussa?

Jos se tarkoitti porkKanaa?

Vierailija
37/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kertonut, mitä kasviksia ja paljonko kanaa annoksessa oli

Olisi tärkeä tieto jos haluaa keskustella aiheesta

Vierailija
38/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväpasta vie nälän, vaalea ns. höttöpasta ei. Täysjyvää ja kuitua enemmän.

Vierailija
39/44 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu mitä ääliöitä jankkaamassa että kana ei oo kasvis, kana ei oo kasvis! V*ttu jos joku sanoo että syö kasvispainotteisesti niin ei se s*atana tarkota etteikö siinä ruoassa sais tai vois olla muutaki ku niitä kasviksia

V*ttu mitä s**tanan vammasia tällä palstalla

Pitäkää tunkkinne v*tun apinat

Vierailija
40/44 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole nälkä. Haluat vain ahmia. Mikä ihme kaikkia vaivaa nykyään kun eivät erota ruoanhimoa nälästä.