HS: Nordea korvaa Suomessa 1500 toimihenkilön työpaikat tekoälyllä
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly alkaa vaikuttaa juuri pankkien tapaisiin palveluyrityksiin. Asiakaspalvelu on suurin työllistäjä, josta kaikki rutiinijutut voidaan teettää tekoälyllä. Myös hallinnolliset työt on melko helposti automatisoitavissa tekoälyn avulla. Työvoimapula
Inhoan näitä tekoäly -asiakaspalvelulafkoja.
Olen normaali älykkyyden omaava koulutettu henkilö ja pystyn aika hyvin tarkistamaan löydänkö mahdollisesti tarvitsemani tiedon esim. yrityksen UKK -osiosta, tms. Siinä vaiheessa, kun soitan asiakaspalveluun kysymykseni koskee aina sellaista asiaa, jota ei edes (humaani)asiakaspalvelija pysty suoraan selvittämään. Yleensä kimurantti kysymykseni johtaa isompaan selvitystyöhön ja asiakaspalvelija siirtää minut seuraavalle tasolle ja välillä myös sitä seuraavalle tasolle.
En tee yhtään mitään, jollain tekoälyrobotilla minua palvelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten vakuuteltiin ihan tv,ssä ettei tekoäly vie työpaikkoja, nyt taitaa mennä ennustukset uusiksi.
En ymmärrä näitä vakuutteluja. Sitä kehitetään jotta se tekisi meidän työt, mutta samaan aikaan selitetään silmät kirkkaina että se ei vie niitä...
Pankeissa on kohta töissä vain tekoäly ja intialaiset.
Sitten pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä muualle töihin.
Suami nousuun ja pentsan hinta alas !
Onpas täällä pankkivihamielistä porukkaa. Itse oon ollut pankissa töissä ja ihan tavallisia ihmisiä siellä työskentelee. Palkat ei perustasolla ole mitään kummoisia, eikä mitään velka-audeja pihalla näy. Itsellä ei ollut varaa edes autoon, julkisilla kuljin, kuten varmaan suurin osa.
Ymmärrän toki harmin, koska palveluita on ajettu alas ja soittopyyntöihin vastaaminen saattaa kestää pitkäänkin. Tämä taas johtuu siitä, että hommia tehdään jo valmiiksi minimimiehityksellä. Ikävä, jos vielä entisestäänkin väkeä vähennetään tekoälyn myötä.
Tervetuloa köyhien joukkoon.
Olikin tökeröä palvelua ehkä teköäly fiksumpi 0)
Vierailija kirjoitti:
hyvä Nordea ja tervetuloa osingot! Voisi taas vähän tienata osakekaupoilla mutta odotellaan nyt hetki Nordean kanssa jos tulee nousua vielä.
Jää vaan hautomaan Nordean paskaa. Kohta tulee sitä itseään tuulettimeen kun ihmiset joutuvat yksi toisensa perään työttömäksi ja lainat jäävät maksamatta. Tätä korttitaloa on pidetty keinotekoisesti pystyssä, mutta kohta rytisee ja kunnolla. Ja pankit ovat jälleen kerran vinkumassa valtiota pelastamaan heidät. Ikävä kyllä valtio ei tällä kertaa pelasta edes itseään.
Työnantaja maksaa kilsakorvaukset työntekijälleen esim matkalaskua vastaan. Ei valtio maksa kuin omien työntekijöiden kilsakorvaukset. Nordea maksaa itse kilsakorvaukset työntekijöilleen. Jne. Kilsakorvaukset on verovapaita kustannusten korvauksia.
Nordean tilin tuhjennän ja sitten lopetan tän kuun lopussa, ei mitään ns. palvelua, täysin kypsä tuohon lafkaan.
hyvä Nordea ja tervetuloa osingot! Voisi taas vähän tienata osakekaupoilla mutta odotellaan nyt hetki Nordean kanssa jos tulee nousua vielä.