Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomi eka harkka

Vierailija
16.03.2026 |

Huomenna aukeaa harkkapaikat, mutta en ole vieläkään varma miten kannattaisi hakea..

Eli se olis Asiakastyön harjoittelu (10op), ja tällä hetkellä tarkoitus suuntautua lastensuojeluun kun siihen tulee mahdollisuus. Kannattaako yrittää saada ekaksi harkkapaikaksi lastenkoti (joihin jobiilin mukaan on melkein kaikissa haastattelu) vai mennä mielummin johkin muuhun? 

Mietin myös sitä, että lastensuojelupaikkoihin on haastattelu, jos varaan paikan mutta en etene haastattelua pidemmälle, onko riskinä se että muut harkkapaikat ehtivät mennä? Olisiko senkin kannalta parempi yrittää johonkin ei niin vaativaan paikkaan?

Asiakastyön projektiharjoittelun (4op) työskentelin vauvojen ja pienten lasten kanssa, jos sillä merkitystä mihinkän.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vaan sosiopaatteja.

Yritä kysyä muualta.

Vierailija
2/5 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko haet sinne mikä eniten kiinnostaa tai kun on eka harkka niin johonkin aivan muualle tai mistä et tiedä niin paljon.

Meillä ei ollut mitään hakuja vaan aina suoraa kysyttiin harjoittelupaikat. Olin ekassa harkassa Setlementissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sanaharkka pomon kanssa. Siitä ne potkut lähtee lujaa!

Vierailija
4/5 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin s-postia noihin lasulaitoksiin koska niissä luki että näin täytyy tehdä eikä voi varata suoraan jobiilista. No, niihin s-posteihin ei edes vastattu koskaan joten menin sitten ihan muualle harkkoihin 😏

Vierailija
5/5 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en menisi ensimmäiseen harjoitteluun lastenkotiin, etenkin jos ei aiempaa kokemusta asiakastyöstä. Olisiko päiväkoti, nuorisotalo tai jokin kehitysvammaisten nuorten päivätoiminta vaihtoehto? Mene lastensuojeluun sitten, kun kokemusta kertynyt enemmän.

Toki itse tiedät parhaiten omat lähtökohtasi.

-Sosionomi joka ei työskentele lasussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme