Syötkö kevytjuustoa vai tavallista?
Kommentit (95)
En ole vielä maistanut yhtäkään hyvää kevyt- tai kasvirasvajuustoa. Siis oman suuni mukaista, en tarkoita etteikö joku muu voisi niistä tykätä.
Silloin kun syön juustoa niin syön mustaleima-emmentaalia. Siinä on mukava voimakas maku ja juustoksi vähän suolaa. Lisäksi säilyy hyvin - se pieni pala kestää minulla pitkään kun en syö juustoa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osaatko tai uskallatko kertoa miksi kysyt tälläistä asiaa, kiinnostaisi oikeasti mitä vastauksista haet tai saat. kerro
Harkitsen itse siirtymistä kevyeen. Tietenkin. Täytyykö tämä sanoa? Ap
Älä edes harkitse. Jo ihan terveydenkin vuoksi.
Valitsen aina kaikkein rasvaisimman juustovaihtoehdon.
Vähärasvaisuusmuoti on suuri kusetus konen muun kusetuksen joukossa.
no miten ratkaiset tämän elämäsi ison kysymyksen , saitko apua näistä, kevyt , tavallinen, vai toosi rasvainen
Vierailija kirjoitti:
Rasvaista juustoa tutkittiin taannoin,ei vaikuttanut kolesteroliin vaikka sitä odotettiin.
Sitten ei muukaan kova rasva vaikuta kolesteroliin, vaikka sitä tulisi välttää, esim. mustaleima emmental 100 g Rasva 31 g josta tyydyttynyttä 18 g.
käly vastaa Paljonko tyydyttynyttä rasvaa päivässä: Päivässä tyydyttyneitä Naisilla noin 20 g/vrk, miehillä noin 25-30 g/vrk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osaatko tai uskallatko kertoa miksi kysyt tälläistä asiaa, kiinnostaisi oikeasti mitä vastauksista haet tai saat. kerro
Harkitsen itse siirtymistä kevyeen. Tietenkin. Täytyykö tämä sanoa? Ap
Miksi? Ja mitä väliä sillä on mitä muut syövät?
Vierailija kirjoitti:
Vain maalaisjuntit ja metsäläiset syövät juustoa.
Selitäpä sitten, miksi suurissa helsinkiläisissä ruokakaupoissa on mittavat juustotiskit? Antavat kaiken lisäksi maistiaisia, jos asiakas empii valintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina 17 rasvaprosenttista Salaneuvosta, se on ykkösjuustoni.
Siinä saat hirvittävästi suolaa. Normaali Salaneuvos ei ole lähellekään niin suolaista.
Ostin uteliaisuuttani uusimman Polarin, 12-prosenttisen. Hyi faan, miten joku juusto voi olla heti tuoreenakin kuiva koppura. Sen sai hyvin alas silloin, kun ruisleivällä oli tuhti Oivariinikerros, ei muuten. Eli se siitä rasvanvähentämisestä. Aion ostaa jatkossakin täysrasvaisia juustoja.
Kadett 5 % ja Aamupala 10 % on ne mitä meillä syödään. Joskus tyyliin jouluna jotain hienompaa tai rasvaisempaa. Mutta ite lihoaisin rasvaisista.
Alin mahdollinen rasprosentti juustolle on 17%, ja sekin on vähän niin ja näin.
Haen Ruotsin puolelta oikeasti rasvaisia juustoja. Vähintään 30% rasvaa täytyy juustossa olla
juustossa pitää olla rasvaa
kevytjuustot on kun vaahtomuovia pureskelisi
Syön yleensä sitä sinistä Polar-juustoa, ei ehkä suoraan kevyt juusto, mutta kevyehkö. Tykkään sen mausta.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaista juustoa tutkittiin taannoin,ei vaikuttanut kolesteroliin vaikka sitä odotettiin.
Lopetin juuston syönnin. LDL-Kolesteroli putosi kolmessa kuukaudessa 3,5 -> 2,1
Kuusamon juuston kevyt emmentalia menee muutama siivu päivässä. Rasvaa 17%.
Syön kevyttä, puolikevyttä ja tavallista sekä myös sellaista, jossa on vähemmän suolaa. Arlan juustoja en osta, muutoin olen sekakäyttäjä.
Mä syön homejuustoja ja fetaa. Edamit tms kovettaa vatsaani.