Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö mistään enää klassista Moccamasteria ilman tippalukkoja?

Vierailija
16.03.2026 |

Vinkkiä..

Onko lopetettu valmistus?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uutta ei löydy niin osta käytetty? Haluut vissiin sellasen missä se suodatintörppö lähtee suoraan sen kannun päältä? Eikö se oo epäkäytännöllinen? 

Ei todella ole epäkäytännöllinen vaan paras. Nämä nykyiset manuaalitippalukollisetkin falskaavat helposti. Minulla ei yleensäkään ole niin kiire, jotta sitä kahvia pitäisi saada kesken tippumisen, ei millään muullakaan kahvinkeittimellä.

Ei sitä kesken juodakkaan. Mutta tossa tippalukottomassa pitäähän se törppö siitä päältä nakata mäkeen jotta voi kahvia kaadella. 

Siinä mielessä se on epäkäutännöllinen

Juu, menee 10 s elämästä.

Vierailija
22/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs maksat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa muuten kuinka tuli 100 e lisää hintoihin, se vanha oli paaaljon halvempi. Nyt kun on se 10 e osa siinä niin hinta nousi satasen.

Me ostettiin mökille tippalukoton noin v 2010 ja siksi, että tämä manuaalitippalukollinen ei olisi mahtunut välitilaan. Tuo karvalakkimalli oli sopivasti matalampi. Hintaero manuaalitippalukolliseen oli silloin noin kolmekymppiä, ei suinkaan satasta.

Ostin joku vuosi sitten karvalakkimallin 139 e, nyt halvimmat 230 e.

Vierailija
24/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uutta ei löydy niin osta käytetty? Haluut vissiin sellasen missä se suodatintörppö lähtee suoraan sen kannun päältä? Eikö se oo epäkäytännöllinen? 

Ei todella ole epäkäytännöllinen vaan paras. Nämä nykyiset manuaalitippalukollisetkin falskaavat helposti. Minulla ei yleensäkään ole niin kiire, jotta sitä kahvia pitäisi saada kesken tippumisen, ei millään muullakaan kahvinkeittimellä.

Ei sitä kesken juodakkaan. Mutta tossa tippalukottomassa pitäähän se törppö siitä päältä nakata mäkeen jotta voi kahvia kaadella. 

Voe helevetti miten laiskaa porukkaa nykyajan aikuiset. Luulisi jo lähipiiriä hävettävän tuollainen saamattomuus, jättää nyt parin sekunnin homma mielellään tekemättä.

Vierailija
25/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi olevan jopa automaattisella tippalukolla nykyään kaikki mallit. Siitähän oli se välimalli, manuaalinen tippalukko. Kun sen unohti kiinni, niin kahvia lainehti joka puolella, hella, uuni, lattia.

Hah. Mulle kävi kerran noin pari kertaa. Olin sijaisena jossain, enkä tajunnut, että siinä on tuollainen. Seuraavan kerran olin samassa paikasssa parin vuoden päästä ja tein saman virheen. Oli kiukkuista porukkaa aamukahvilla. 

Vierailija
26/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voe helevetti miten laiskaa porukkaa nykyajan aikuiset. Luulisi jo lähipiiriä hävettävän tuollainen saamattomuus, jättää nyt parin sekunnin homma mielellään tekemättä.

Meillä on töissä tuo tippalukoton malli. Olen talon ainoa ihminen, joka jaksaa heittää suodatinpussit pois. 

Vierailija
27/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi olevan jopa automaattisella tippalukolla nykyään kaikki mallit. Siitähän oli se välimalli, manuaalinen tippalukko. Kun sen unohti kiinni, niin kahvia lainehti joka puolella, hella, uuni, lattia.

Tämä. Just taannoin oli töissä yksi asiakas onnistunut sohimaan sen suodattimen kyljessä olevan tippalukon lipsukan kiinni ja kahvia poroineen lainehti sitten kaikkialla.

Vierailija
28/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä tuo tippalukoton malli. Olen talon ainoa ihminen, joka jaksaa heittää suodatinpussit pois. 

Yhä karmeammalta kuulostaa nykyaikuisten meininki. Miten ihmeessä ne omista töistänne suoriudutte?

Vierailija
29/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Vierailija
30/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ota sitä vain pois?

Se uusi on ruman näköinen ulokkeineen.

Ai Moccamaster on muuten mielestäsi kaunis ja hienoa designia? 🤣

Vierailija
31/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä kahvinkeitin tekee? Lämmittää veden ja kaataa sen suppiloon. 
Asia jonka jokainen voi tehdä manuaalisesti vedenkeittimellä ja suodatinsuppilolla. Ja tulee parempaa kahvia. 

Vierailija
32/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Mulle kävi kerran noin pari kertaa. Olin sijaisena jossain, enkä tajunnut, että siinä on tuollainen. Seuraavan kerran olin samassa paikasssa parin vuoden päästä ja tein saman virheen. Oli kiukkuista porukkaa aamukahvilla. 

Sinulle on varmasti annettu jokin osuva lempinimi selkäsi takana. :D

Vierailija
33/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri kaupassa tätä uutta automaattitippalukkohässäkkää ja on kyllä sellainen  viritys että jää hyllyyn. 

Vierailija
34/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri kaupassa tätä uutta automaattitippalukkohässäkkää ja on kyllä sellainen  viritys että jää hyllyyn. 

Ruma on.mitenkähän halvalla sitä tullaan myymään joskus...

Vierailija
35/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MM mokasi, aiemmin ne oli simppeleitä, helposti putsattavia, nyt houkutellaan ostamaan kalliimpia, ja hankalasti putsattvia värkkejä.

Vierailija
36/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma on.mitenkähän halvalla sitä tullaan myymään joskus...

Todella hankala viritys noissa laittaa se osa paikalleen.

Vierailija
37/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mitä kahvinkeitin tekee? Lämmittää veden ja kaataa sen suppiloon. 
Asia jonka jokainen voi tehdä manuaalisesti vedenkeittimellä ja suodatinsuppilolla. Ja tulee parempaa kahvia. 

Tulee parempaa tosiaan,koska siinä ei juoda vanhoja vesiä,mitä kahvinkeittimeen jää joka kerta.

Vierailija
38/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ulokkeesta puhut? Just olin airbnb-kämpässä, jossa oli se ikivanha malli, jossa ei ole tippalukkoa eikä suodatinpussiosalle paikkaa ja se on ihan luokattoman huono ja epäkäytännöllinen systeemi. Kantaa nyt se saakelin suodatinpussiosa pannun päällä lavuaariin että saa kahvian kaadettua. Miksi kukaan haluaisi sellaisen? 

Vierailija
39/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ulokkeesta puhut? Just olin airbnb-kämpässä, jossa oli se ikivanha malli, jossa ei ole tippalukkoa eikä suodatinpussiosalle paikkaa ja se on ihan luokattoman huono ja epäkäytännöllinen systeemi. Kantaa nyt se saakelin suodatinpussiosa pannun päällä lavuaariin että saa kahvian kaadettua. Miksi kukaan haluaisi sellaisen? 

Ehkä tuollaiselle laiskalle, uusavuttomalle se on kovinkin vaativa tehtävä. BTW...kuka v..u asuu jossain bnb-kämpässä?? lol....

Vierailija
40/51 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuollaiselle laiskalle, uusavuttomalle se on kovinkin vaativa tehtävä. BTW...kuka v..u asuu jossain bnb-kämpässä?? lol....

Öö, reissaavat ja matkustavat, kotoaan poistuvat ihmiset. Oisko? Ei se mikään vaativa tehtävä ole vaan naurettava ja typerä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi