Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Lapsettomat kertovat karuista kokemuksista työelämässä

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä itseäni koskaan häirinnyt, että ne joilla on kouluikäisiä lapsia lomailevat koulun loma-aikoina. Päinvastoin, itse lomailen juurikin mielummin muulloin, kun matkat ovat silloin vähän halvempia, lennoilla harvemmin osuu istuimen selkänojaa potkivaa tenavaa taakse istumaan, kotimaan kylpylöissä on paremmin tilaa jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä itseäni koskaan häirinnyt, että ne joilla on kouluikäisiä lapsia lomailevat koulun loma-aikoina. Päinvastoin, itse lomailen juurikin mielummin muulloin, kun matkat ovat silloin vähän halvempia, lennoilla harvemmin osuu istuimen selkänojaa potkivaa tenavaa taakse istumaan, kotimaan kylpylöissä on paremmin tilaa jne. 

Koululaisilla on lomaa myös kesäkuussa, mutta jostain syystä koululaisten vanhemmat eivät halua lomailla kesäkuussa vaan aina heinäkuussa.

Vierailija
4/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vässykköitä työntekijät. Kannattaa pitää listaa kuka ollut milloinkin niin ei ole mustatuntuu väittelyä. Faktat tiskiin jos joku oli viime vuonna heinäkuussa lomalla ja nyt haluat sinä niin sitten on sinun vuorosi. Pitäkää puolenne. Oli lapsia tai ei. 

Vierailija
5/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan nuo loma-ajat haittaa, mutta se haittaa että koskaan ei saa vapaata esim joulujen välipäivinä tai muiden juhlapyhien yhteyteen, koska lapsellisten pitää saada silloin olla lastensa kanssa kotona.

Vierailija
6/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululaisilla on lomaa myös kesäkuussa, mutta jostain syystä koululaisten vanhemmat eivät halua lomailla kesäkuussa vaan aina heinäkuussa.

Jep, neljä viikkoa putkeen juhannuksesta eteenpäin.

Vierailija
7/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja esim heinäkuu on myös ihan parasta aikaa olla töissä, kun muut lomailee. 

Vierailija
8/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moiseen törmännyt. Sote-alalla useammassa paikassa olen ollut töissä, ja lomat on aina olleet kiertävät ja työvuorot samankaltaiset kaikilla. 

Vierailija
9/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kirjoitti, että heillä kiertävät lomat.

Miksi koko ajan jotain vastakkainasettelua ihmisten kesken.

Vierailija
10/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan työntekijä sanoa, että on liuta lapsia. Kuinka sen voi varmistaa?

Vierailija
11/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole moiseen törmännyt. Sote-alalla useammassa paikassa olen ollut töissä, ja lomat on aina olleet kiertävät ja työvuorot samankaltaiset kaikilla. 

Niin, jos luit jutun kyselyyn oli vastannut 89 henkilöä.

Vierailija
12/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta lapsettomat ( naiset ) eivät ole kohdanneet raskaussyrjintää työelämässä. 

Vierailija
13/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva sulle, mutta joillakin meistä lapsettomista on perhe, joten olisi joskus kiva viettää joulua tai juhannusta sen perheen kanssa. 

Vierailija
14/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä parhaat "loma-ajat" sai ne, joilla oli ruskein kieli (eli pomon nuoleskelijat). Ei siinä mitään, onneksi on saikut keksitty.

Vierailija
15/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta ollut työelämässä, eikä koskaan tullut esille, että lapsettomia jotenkin lomissa väheksyttäisiin.

Harva edes miettii työkavereiden perhe-elämää, onko lapsia tai ei. Ihan tasapuolisesti lomat jaettu.

Vierailija
16/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa laiha uutinen laihasta kyselystä. Otsikko lupasi ihan muuta.

Lapsettomuuden vuoksi en muista tulleeni syrjityksi. Kerran kyllä jäin toimiston lomavalintajärjestyksessä viimeiseksi sen vuoksi, että minulla ei ollut edes poikaystävää, ja kollegoillani oli.

Vierailija
17/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta lapsettomat ( naiset ) eivät ole kohdanneet raskaussyrjintää työelämässä. 

Samahan se on, jos sitä syrjintää kokee lapsettomuuden takia.

Vierailija
18/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukka ry jäsenilleen tekemä kysely..Nykyään on kaikenlaisia uhriutumisryhmiä ihan liiaksi asti. 

Vierailija
19/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihmeellistä valitusta näiltä lapsettomilta. Suomi on marisijoiden maa. Olisivat iloisia, että on työpaikka, monilla ei ole.

Silloin kun itsellä ei ollut lapsia, minua ei todellakaan haitannut, jos nämä lapselliset pitivät lomiaan lasten ollessa lomalla. Menin mielellään lomille ulkomaille, kun siellä ei ollut ruuhkaa. 

Vierailija
20/33 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton kun lähtee töistä, hänellä jää vapaa-aika töiden jälkeen, mutta lapset on ihan oma valinta, ei siitä kannata lapsettomille murista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän