Mistä köyhä ja työtön voi löytää kumppanin?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
278 000 työttömän joukosta ei siis löydy? Kannattaa alentaa pikkasen rimaa!
Voisi hyvinkin löytyä, mutta en pääse tapaamaan heitä missään. Hekin istuvat suurimman osan ajasta kotona.
Ap
Miten niin et muka pääse tapaamaan heitä? Aikaansaamattomuus sinun ongelmasi on ja se, että keksit verukkeita. Ihmisiä on joka puolella. Ja sinulla on kaikki mahdollisuudet mennä mihin aikaan vaan jonnekin. Voit vaikka vaihdella rutiinejasi, mennä vaikka ruokakauppaan ym. eri kellonaikoina. Jossain varmasti käyt päivittäin tai edes viikottain ja tykkäät käydä. Niistä paikoista se kumppanikin sitten löytyy. Myös ne muut työttömät joutuvat jonnekin välillä lähtemään sieltä kotoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi joku toinen köyhä ja työtön. Voitte jakaa säästövinkkejä keskenänne ja aikaa kummallakin on seurusteluun reilusti
MISTÄ?
Ap
Sossukelan odotustilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi hyvinkin löytyä, mutta en pääse tapaamaan heitä missään. Hekin istuvat suurimman osan ajasta kotona.
Ap
Miten niin et muka pääse tapaamaan heitä? Aikaansaamattomuus sinun ongelmasi on ja se, että keksit verukkeita. Ihmisiä on joka puolella. Ja sinulla on kaikki mahdollisuudet mennä mihin aikaan vaan jonnekin. Voit vaikka vaihdella rutiinejasi, mennä vaikka ruokakauppaan ym. eri kellonaikoina. Jossain varmasti käyt päivittäin tai edes viikottain ja tykkäät käydä. Niistä paikoista se kumppanikin sitten löytyy. Myös ne muut työttömät joutuvat jonnekin välillä lähtemään sieltä kotoaan.
Kuinka moni oikeasti haluaa jotain lähestymisiä kesken ruokaostosten?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä annettavaa sulla on kumppanille? Jos olisit hyvä ja varteenotettava kumppani, joka on muille mukava ja hydöyllinen, sinulla olisi jono. Jos et anna mitään ja riistät ja otat, niin sinua vältellään. TAidat kuulua jälkimmäisiin
Mistä nämä ehdokkaat tietäisivät tulla mun ovelle?
Ap
Kysy faijaltas
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on koko päivä aikaa kierrellä missä vaan. Ihmisiä on joka puolella, ei tarvi kuin kotiovesta ulos mennä ja alkaa ihmisiä tulla vastaan. Hyväntuulinen asenne yms. vetää puoleensa.
Ne omat kiinnostuksen kohteet myös kannattaa miettiä, minkälaista ajankulua sitä haluaisi harrastaa mahdollisen kumppanin kanssa ja sellaisiin paikkoihin sitten mennä silmät avoinna ja kivalla aseneteella. Niistä paikoista löytyy ainakin samasta asiasta kiinnostuneita. Jos vaikka tykkäät torikahvilla käydä, niin semmoiseen sitten suuntaat menosi säitten salliessa. Tai jos tykkäät uimisesta, niin uimahalliin ja kesällä rannalle. Sinun pitää itse miettiä, millaista seuraa haet.
Monet menee sinne tinderiin tai baariin, vaikka eivät edes olisi sen tyyppisiä, että jaksaisivat juurikaan aikaa kuluttaa somessa, esitellä naamaansa ja esittäytyä siten kuin somessa esittäydytään, tai tykkäisivät juurikaan baarielämästä. Miksi sitten kuluttaa semmoisen kautta aikaansa sen kumppanin hakemiseen? Ei teitenkään kannata.
Esimerkiksi minä en missään nimessä seurustelisi koiraihmisen kanssa, koska en ole kiinnostunut koirista lemmikkinä yhtään. Sen takia en vilkuilisi jonkun koirapuiston suuntaan, vaikka kuinka kiinnostava tyyppi siellä olisi hurttansa kanssa, koska en ikinä huolisi sitä hurttaa sen tyypin lisäksi.
Lisäisin tuohon sen huomautuksen että asenne ei saa olla se että ollaan aurinkoinen vain niitä viehättäviä naisia kohtaan luullen että niin nappaa. Vaan pitää olla niin kaikkia kohtaan. Jopa oman sukupuolen edustajia. Toisinsanoen lähestytään oletusarvoisesti kaverimielessä ja vasta sitten tietää onko kemiaa kun vähän jo tunnetaan. Jos et osaa luoda ja ylläpitää kaverisuhteita niin kumppanittomuus ei ole ensimmäinen ongelmasi. Harva nimittäin tapaa kumppaniaan sattumalta kadulla kuten elokuvissa, vaan yhteisten tuttujen tai aktiviteettien kautta. Sama mies voi saada pakit samalta naiselta tilanteesta riippuen, esim. jos tuntematon mies pyytää naisen pelkän ulkonäön perusteella treffeille kadulla = pakit lähes 100% varmuudella vs. jos miehen esittelee yhteinen tuttu vaikka kotibileissä, siinä asetelmassa on jo valmiiksi enemmän luottamusta ja avoimuutta tutustua juttelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kysy mummoltas
Voi taivas sentään, mitä vätystelyä. Itse olen työttömänä kymmeniin ihmsiin törmännyt aina kun menen jonnekin ulos, oli kello mitä tahansa. Kyllä katsos tässä maassa ja joka paikkakunnalla asuu muitakin, minäkään en ole koskaan vielä onnistunut käymään jossain niin, ettei ketään muuta ihmistä ole ollut missään. Joskus olen jopa koittanut karttaa ihmisiä, mutta aina on joku jossain. Minun seuraani on pyöräillessäkin lyöttäytynyt vastakkainen sukupuoli seuraan ja alkanut jutella.
Vierailija kirjoitti:
"Jatka vaan swaippailua. Itse pyyhin pois varmaan pari tuhatta vonku-venkulaa ennen kuin löysin mieheni sieltä. Ja se oli jo ennen koronaa ja olemme edelleen yhdessä ja lapsia. Ei kannata luovuttaa vaikka myönnän että pääosin tarjonta on kamalaa."
Nykyään tarjonta on vielä ohuempaa. Viime vuosikymmenellä vielä pystyi Tinderistäkin löytämään jotain normaalia, nykyään ei enää onnistu.
Ap
Milloin sä lopetat jankuttamisen. Äkiset kuin pahainen kakara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tuota huorista kukaan huoli. Se on se pääpointti.
Mt-ongelmaisten ryhmistä ap hae seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ainakin minua on lähestytty kesken ruokaostosten. JEhkä sinulla on niin negatiivinen asenne, että sen vaistoaa jo kaukaa ja jättävät sinut rauhaan. Ainakin vaikutat vähän semmoiselta, joka on kirveensä jo kaivoon heittänyt. Montaa ihmistä ei sellainen varmaan houkuttelekaan. Ja sieltä kotoa kaikkein vähiten sinua kukaan löytää, ellei sitten naapurissa satu asumaan joku sinkku. Ja itselläni on tästäkin kokemus, että voi sellainenkin tapaus tulla eteen, että naapuri kiinnostuu.
Vierailija kirjoitti:
"Jatka vaan swaippailua. Itse pyyhin pois varmaan pari tuhatta vonku-venkulaa ennen kuin löysin mieheni sieltä. Ja se oli jo ennen koronaa ja olemme edelleen yhdessä ja lapsia. Ei kannata luovuttaa vaikka myönnän että pääosin tarjonta on kamalaa."
Nykyään tarjonta on vielä ohuempaa. Viime vuosikymmenellä vielä pystyi Tinderistäkin löytämään jotain normaalia, nykyään ei enää onnistu.
Ap
Ymmärrät varmaan että sinä olet myös tuota ohuempaa, epänormaalia tarjontaa? Miksi sitten suutut siitä ettei kukaan normaali halua sinua, jos se itseään huonomman ottaminen on niin negatiivinen asia ettet edes itse siihen suostuisi? Hynttyyt yhteen oman verrokkisi kanssa tai lopetat nurinan ja olet yksin. Muuta neuvoa ei tule.
Mene nyt ensin vaikka jonnekin sinkkupalstalle harjoittelemaan positiivista sananvaihtoa elämästäsi. Joku naukuminen omasta kurjasta tilanteesta, työttömyydestä ja yksinolosta, ei vedä ketään puoleensa. Semmoisten täytyisi vaihtua parempiin jutunaiheisiin ja parempaan elämänasenteeseen. Ehkä kannattaisi harkita myös jotain harrastusta, joka tapahtuu seiniesi ulkopuolella, vaikka lenkkeilyä, kävelemistä tai muuta, joka ei rasita kukkaroa, mutta nostaa vireystasoa ja itsetuntoa. Ja siinä samalla näet ihmisiä.
Olet työtön. Mutta kun tapaat jonkun, voit sanoa iloisesti, että haet parhaillaan uuttta työtä, olet kiinnostunut siitä ja siitä, eiköhän sellaista hommaa pian löydy. Tai muuta positiivista. Paitsi että ko. asenne pönkittää itseäsi uskomaan parempaan, se antaa sinusta paremman kuvan toisillekin.
Köyhän ei kannata haaveilla kumppanista. Kannattaa vaan ajatella yksinäistä elämää ja valmistautua siihen henkisesti koska se on rankkaa. Olen ollut yksin aina. T kiltti mies
Ruokajonosta, siinä yhdistyy yhteinen harrastus ja pennin venytys.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ei kannata haaveilla kumppanista. Kannattaa vaan ajatella yksinäistä elämää ja valmistautua siihen henkisesti koska se on rankkaa. Olen ollut yksin aina. T kiltti mies
Sinä se jaksat jankuttaa, kiltti olet vain omissa kuvitelmissasi, muuten olet kuin paholainen selän takana.
En kyllä osaa sanoa, ei ole kokemusta kummastakaan.
Hyvä huomio kyllä tämäkin. Oman paikkakunnan työttömien määrän saa selville vaikka netistä hakien. Ja sitten voi mennä vaikka työttömien yhdistykseen tai kahvilaan yms. toimintaan mukaan.
Itse en kyllä menisi, vaikka nyt juuri olenkin työtön. En koe itseäni niin samanhenkiseksi työttömien kanssa, että ihan yhdistystoimintaan haluaisin mukan, vaan haluan suuntautua enempikin työssäkäyvien elämäntyyliin. Sen takia esim. herään yhtä aikaisin herätyskellon soittoon kuin töissä ollessanikin heräsin, etten liikaa veltostuisi. Enkä huolisi sellaista kumppaniakaan, joka valvoisi yöhön ja sitten nukkuisi vapaa-aikanaan yhdeksään tai kymmeneen tai myöhempäänkin. 😂