Oletko sitä mieltä, ettei esim. henkinen tai fyysinen terveys, luottotiedot, vakituinen työ yms merkitse mitään?
Koska kuka vaan voi koska vaan sairastua, masentua, menettää luottotiedot ilman omaa syytä, jäädä työttömäksi jne.
Tältäkin palstalta olen saanut lukea, että itsensä terveeksi sanovat ihmiset on pelottavimpia, koska heitä ei vaan ole mt-ongelmien takia tutkittu. Lähes kaikille muka on mt-ongelmia, jos vaan tutkittaisiin.
Luottotiedoton on joidenkin mielstä jopa parempi vaihtoehto vuokralaiseksi, koska hänen pitää olla erityisen tunnollinen vuokranmaksussa. Joidenkin mielestä on väärin vaatia esim deittikumppanilta terveyttä tai työpaikkaa, kuka vaan voi koska vaan jäädä työttömäksi tai sairastua vakavasti.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ongelmasi nyt siis luottotiedottomuus, työttömyys, vai oletko perheenperustamisvaiheessa. Deittimarkkinaan ei ole asiaa ennen kuin on valmis äidiksi tai perheen elättäjäksi. Sitä ennen pitää keskittyä talouteen ja noh, naiset tekevät mitä tekevät odotellessa vätysmiehiä.
Minulla ei ole mitään ongelmia
ap.
Ihan sama mitä muut tekee, itse en kelpuuta vuokra-asuntooni ketään työtöntä tai luottotiedotonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ongelmasi nyt siis luottotiedottomuus, työttömyys, vai oletko perheenperustamisvaiheessa. Deittimarkkinaan ei ole asiaa ennen kuin on valmis äidiksi tai perheen elättäjäksi. Sitä ennen pitää keskittyä talouteen ja noh, naiset tekevät mitä tekevät odotellessa vätysmiehiä.
ap.
Miksi sitten pyörit ongelmien ympärillä? Nauti menestyksestäsi.
Kaikkia noita tarvitaan, jotta selviydytään tästä extreme seikkailusta nimeltään "elämä ja arjenpyöritys".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Miksi sitten pyörit ongelmien ympärillä? Nauti menestyksestäsi.
Ei kuulemma kannata, kun kun työt ja terveys menee kaikilta kuulemma jossain kohtaa
1. Luottotietomerkintä kertoo jo toteutuneesta maksuhäiriöstä
Luottotietomerkintä syntyy yleensä vasta pitkän prosessin jälkeen (perintä, maksuvaatimus, mahdollinen tuomio). Se tarkoittaa, että henkilöllä on jo ollut merkittäviä vaikeuksia hoitaa taloudellisia velvoitteitaan. Tilastollisesti tämä lisää todennäköisyyttä uusiin maksuhäiriöihin, ei vähennä sitä.
2. Kannustin ei poista maksukykyongelmaa
Ajatus siitä, että luottotiedoton olisi pakotettu maksamaan vuokransa tunnollisesti, perustuu kannustimeen, ei maksukykyyn.
Todellinen riski vuokranantajalle liittyy siihen, onko vuokralaisella varaa maksaa vuokra joka kuukausi, ei siihen kuinka motivoitunut hän on.
Jos henkilöllä on:
epävakaa tulotaso
paljon velkaa
ulosottoa
niin motivaatio ei yksin ratkaise maksuongelmaa.
3. Riskin realisoituminen on vuokranantajalle kallista
Vuokran maksamatta jättäminen voi johtaa:
kuukausien vuokrasaamisiin
oikeudenkäyntikuluihin
häätöprosessiin
asunnon tyhjillään oloon
Koska riski on taloudellisesti merkittävä, vuokranantajat käyttävät luottotietoja riskienhallinnan työkaluna.
4. Luottotiedoton ei myöskään välttämättä pelkää uutta merkintää
Henkilöllä, jolla on jo maksuhäiriömerkintä, lisäriski uuden merkinnän syntymisestä ei ole yhtä suuri pelote kuin henkilölle, jolla merkintää ei ole.
5. Tilastollinen näkökulma
Pankkien ja rahoitusalan riskimallit perustuvat laajoihin aineistoihin. Yksi keskeinen havainto on:
Aiempi maksuhäiriö on yksi vahvimmista ennustajista tuleville maksuhäiriöille.
Tämän vuoksi luottotiedot ovat keskeinen arviointikriteeri vuokrauksessa, lainoissa ja osamaksusopimuksissa.
Ei. Kuka tahansa EI VOI menettää järkeään kuten te hysteeriset akat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä muut tekee, itse en kelpuuta vuokra-asuntooni ketään työtöntä tai luottotiedotonta
Mistä sinä saat sen tietoon jos hän 3kk vuokrasuhteen solmimisen jälkeen menettää työnsä tai luottotietonsa jos silti jatkaa vuokranmaksua ajallaan?
1. Luottotietomerkintä kertoo jo toteutuneesta maksuhäiriöstä
Minua on yrittänyt esim. pharma ajaa ulosottoon pitämällä vastoin tahtoa hoidossa (ei liittynyt mt-asioihin) ja sitten väärinlaskuttamalla ja ajamalla näitä vääriä laskutuksia perintään. Firmat joihin palkataan absoluuttisia luusereita aiheuttavat tällaisia ongelmia. Ja näiden sitten annatte sörkkiä lisäksi kehojanne? Miettikää.
Lihavat ja laihat sairastelevat eniten.