Turun seudulta löytyy yks hyvä juttu!
Toistaiseksi ainoa, ja se on se, että Turun seudun joukkoliikenteessä, siis busseissa, kaikki 65 vuotta täyttäneet joiden kotipaikka on seudulla, saavat alennuksen bussilippuihin. Eikä se alennus olekaan mikään ihan pieni!
Esim. HSL:llä tuollaista alennusta ei ole, siellä nimittäin vain Kelan eläkkeellä olevat saavat jotain alennusta...
Yks hyvä juttu!
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ollutkaan moottoritie Helsinkiin?
No, sekin toki. Mutta noin niin kuin ihan seudun sisäisesti. Se tiehän vie ulos!
En tiedä pääseekö enää, mutta aiemmin rullaattorin kanssa kulkevat pääsi busseihin ilmaiseksi.
Jos nyt bussi edes joskus tulis tai pysähtyis, reititkin mennään kuskin fiiliksellä kännykkää räpläten.
Turkulainen
Löytyy täältä aika montakin hyvää juttua :) Itse pääsin vuoden vaihteessa muuttamaan Helsingistä Turkuun, kun sain täyden etätyösopimuksen, ja täällä on kyllä mukava elellä.
Föli on kyllä muuten hyvä, mutta runkolinjauudistus ei mennyt putkeen vaan heikensi palveluita.
Rollaattorin kanssa saa ajaa arkipäivänä klo 9 -13 ilmaiseksi.
Onhan siellä funikulaari. Ajelkaa sillä eestakas
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä funikulaari. Ajelkaa sillä eestakas
Ei kiitos. Ahtaan ja suljetun paikan kammoisena en vältä jäädä jumiin.
Tampereellä eläkeläiset 1,55e.Turussa 1,90e.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä eilen katoin että turussa olis ikäperusteinen alennettu hinta 1,80. Normaali 2,60 bussikortilla, siis bussikortilla, mut oliks se että jollain muulla maksuvälineellä vieläkin kalliimpi.
Ja Turussa ei tarvitse olla eläkkeellä, vaan riittää se että on täyttänyt 65 v.
Vierailija kirjoitti:
Meri ja saaristo
Ei löydy Tampereelta.
t. Tampereelta Turkuun haluava
Vierailija kirjoitti:
Ei, kuka nyt haluaisi Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä eilen katoin että turussa olis ikäperusteinen alennettu hinta 1,80. Normaali 2,60 bussikortilla, siis bussikortilla, mut oliks se että jollain muulla maksuvälineellä vieläkin kalliimpi.
Mikäs tampereella on vaihtoaika? Turussa 2 h.
Ihan sama, tässä ei nyt ollut kyse jostain kilpailusta, vaan ihan vaan todettiin, että yks hyvä puoli Turussakin ja se on se että 65 täyttäneet seudulla asuvat saavat alennuksen bussilipun hintaan eikä tarvita mitään eläkestatuksen todistamistakaan vaan pelkkä ikä riittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin väärin, kyllä se on sittenkin 1,90.
Tampereella vaihtoaika 90 min turussa 120 min.Mutta riitttää kun on Tampereella matkakortti ja 65v.Tosin Turuussa on kaksi eri ajanjaksoa eli on parempi.Mulle riittää Tampereen 9-14.