Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopomies pyöräilee talvellakin

Vierailija
15.03.2026 |

Oikeat pyöräilijät huristelee talvellakin pyörällä. 

Feikit kaivaa pyörät varastosta siinä vaiheessa kun tarkenee spandeksit päällä polkea, mutta joo onhan homma sillä tavalla, että me jopomiehet ollaan oikeita pyöräilijöitä eikä mitään harrastelijoita spandeksipoitsut on osa-aika pyöräilijöitä. Tänään ajeli (huom, en käytä sanaa pyöräili) useampikin sähköpyöräilevä pariskunta vastaan. Naurattaa sähköläskipyörät asfaltilla köröttölemässä todella hiljaisella vauhdilla. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että spandexi torpeedot löysivät ketjun. 

Onko se teidän prinsessa nyt ajokunnossa? Meneekö rikko jos asennatte kellon sarviin kiinni?

Vierailija
22/27 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten totta, että jopo on hyvä talvipyörä. En ole edes nastarenkaita laittanut ja olen pärjännyt ongelmitta. Pyörä on tasapainoinen ajettava ja helposti hallittava. Yksivaihteisena se on myös täysin immuuni millekään vaihteisto-ongelmille. Jalkajarru toimii myös aina.

Minulla ei ole ollut koskaan Jopoa ja ilman nastarenkaita olen pärjännyt talvisin aina. Kolmivaihteisella olen ajanut ja vaihteisto on toimnut ongelmitta, vaikka pakkasta on ollut enimmillään -25.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länkyttäjät liikkeellä ;-)

Peruspyöräilyyn normaalikokoinen 1-5 vaihteinen oikea on paljon miellyttävämpi ja turvallisempi ostos.

Jopon hinnalla saa pyörään jo turvalliset huoltovapaat hydrauliset levyjarrut.

Vierailija
24/27 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä meilläpäin ainakin yksi spandex spede on pyöräillyt koko talven. Naurettavien trikoiden lisäksi sillä on vielä vilkkuvat valot pyörässä ja kypärässä. Äijä on kuin joku amerikkalainen joulukuusi vilkkuvaloineen. Saisi kieltää lailla sellaiset liikennettä häiritsevät vilkkuvat valot.

Joo. Tääläpäin noi suuntaa sen 2500luumenin valon vielä siten että jäikäsee vielä kerrostalon neljännessäkin kerroksessa jos sattuu ikkunasta vilkaseen.

Saa ehkä lisäkiksejä agressioonsa kun muut peittelee silmiään tai pysähtyy sokaistuneena.

Vierailija
25/27 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on Kalumeetin valtio  yhdysvalloissa jossa Jopot värkätään, siinä yksikin ukko tuli suoro oikosena sitä pyörää kauppaamaan ja sano osta hyvä mies pyörä jolla on ikkuisuustakuu.

Vierailija
26/27 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on Kalumeetin valtio  yhdysvalloissa jossa Jopot värkätään, siinä yksikin ukko tuli suoro oikosena sitä pyörää kauppaamaan ja sano osta hyvä mies pyörä jolla on ikkuisuustakuu.

Huvittavia noi nykyretropyörät missä ei oo muuta samaa kuin nimi.

Vierailija
27/27 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopo on vitsi. Siis jos on tarkoitus kulkea polkupyörällä. Kallis, raskaskulkuinen, vaarallisen hutera ajossa.

Kallis? Maksoin 200€ omastani 5 vuotta sitten. 

Mukava asento polkea ja koska minulla on lihakset hyvässä kunnossa on sillä polkeminen kevyttä. Tietty eri asia jos on tottunut ajamaan sähköpyörällä ja joutuukin kokeilemaan omilla lihaksilla liikkumista. Hiilikuidusta tehtyihin pyöriin ei ilmeisesti saa edes kelloa kiinnitettyä koska menee rikki katujemme prinsessat. 

Erittäin vakaa ajossa. Ei ole ollut mitään ongelmia. 

En omista sähköpyörää, vaan tavallisen 3-vaihteisen pyörän jolla ajan kaikkina vuodenaikoina. Kyllä pyörässä täytyy ainakin 3-vaihdetta olla. Nuorempana ajoin jonkin verran Jopolla ja hulluksi meinasin tulla siitä syhkyttämisestä, kun ei ollut mahdollisuutta vaihtaa kevyemmälle tai raskaammalle vaihteelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme