Vaaditko ettei poikasi ikinä opettele väkivaltaa eikä turvaudu väkivaltaan, vaikka olisi mikä tilanne?
Kommentit (28)
En todellakaan! Opetan pojalleni taitoja että kun joku toinen alittaa tappelun niin se lopettaa sen samalla kun opetan että koskaan ei aloita sitä tappelua
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta voi selvitä puhumalla!
Ehdottomasti. Kun sekopää puukottaa sinua puhu sille.
Kun joku raishkaa sinua juttele tekijälle samalla mukavia.
Joku kuristaa lastasi hengiltä. Puhuminen voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan selviä. Tuo naisen ratkaisu ihan joka asiaan eli juttelu ja juoruilu. Tottakai naiset haluaa ettänkaikkinoutää ratkaista juttelemalla kun naiset on huomattavasti parempia kommunikoimaan ja nainen ei hakua että omista puheista tulee mitään vakavia seurauksia
"Miksi uhri ei poistunut tilanteesta vaan alkoi tapella vastaan"
Vierailija kirjoitti:
Noin äitini aikanaan opetti minulle. Vuosien koulukiusaaminen kuitenkin loppui kuin seinään vasta kun vetelin kiusaajiani tauluun.
En. Armeijassa viimeistään opetetaan tappamaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsele vierestä ja puhu.
Naisen logiikka on lyömätön kirjaimellisesti.
En vaadi. Itseään saa ja pitää puolustaa. Muuten pitää pärjätä puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
En vaadi. Toivon että pieksää jonain päivänä yhden vihvassun.
Oletkohan sinä aivan terve?
Ilmeisesti armeija ja asevelvollisuuskin ovat sitten ap:lle vieraita käsitteitä. Sain itse armeijassa jopa erikoiskoulutuksen vihollisen tappamiseen. Poika valitkoon itse oman tiensä.
En todellakaan vaadi, päinvastoin olen opettanut joitain itsepuolustusotteita joita olen joutunut käyttämään vartijana ollessani. Viimeksi erotin kaksi tappelevaa naista toisistaan baarissa. Siitä on jo vuosia.
Itseään on hyvä osata puolustaa. Puhe ei aina riitä.
Heti pennusta alkaen olen opettanut itsepuolustusta tytölle ja pojalle. Ei mitään pyjama pelleilyä vaan ihan kunnollista.
Älä käy kenenkään päälle ensin. Mutta älä käännä toista poskeakaan.
Isi
Väkivalta on aliarvostettu ratkaisukeino. Sitä pitää vain osata käyttää oikein. Opetin tyttärelleni tämän jo hyvin pienenä: jos joku kiusaa, kiellä. Jos ei usko, kiellä tiukemmin ja kerro aikuiselle. Jos vielä jatkuu, vedä turpaan täysillä, minä selvitän loput. Ja jos joku käy fyysisesti käsiksi, kieltovaiheen voi ohittaa. Opeteltiin myös lyönnit, kävi nyrkkeilyssä, potkut ja sormet silmiin, käytiin itsepuolustuskurssi. Ei ole koskaan tarvinnut käyttää, mutta valmius on.
Vierailija kirjoitti:
Itse ampuisin kuristajaa taljajousella ja nuolella missä leikkaava kärki niin ei kurista sen jälkeen enään ketään koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta on aliarvostettu ratkaisukeino. Sitä pitää vain osata käyttää oikein. Opetin tyttärelleni tämän jo hyvin pienenä: jos joku kiusaa, kiellä. Jos ei usko, kiellä tiukemmin ja kerro aikuiselle. Jos vielä jatkuu, vedä turpaan täysillä, minä selvitän loput. Ja jos joku käy fyysisesti käsiksi, kieltovaiheen voi ohittaa. Opeteltiin myös lyönnit, kävi nyrkkeilyssä, potkut ja sormet silmiin, käytiin itsepuolustuskurssi. Ei ole koskaan tarvinnut käyttää, mutta valmius on.
Jokaisen kannattaa käydä joku kurssi.
Entä jos tuo puukkomies oli juuri seuraamassa AP:n ohjetta ja harjoittelmassa?
Olisitko ystävällinen ja lopettaisit tämän aiheen spämmäämisen ap. :)