Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa ihanaa päästä tänään aloittamaan puutarhan laittaminen 😍

Vierailija
15.03.2026 |

Ihana aurinkoinen päivä, tintit jo lauleskelee, piha lumeton, tosin roudassa vielä, mutta nyt voi jo haravoida ja lannoittaa. Mies pilkkoo klapeja tyttö 8v, silppuaa oksia polttopuiksi kaadetuista puista, kissa makoilee auringossa. Nyt ei puutu enää kuin pihasauna ja jokin hyvä grilliruoka

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan turhempaa ei ole. 

Turhempaa kuin puutarhaharrastus? Itse keksin ihan just aika monta turhempaa tapaa viettää aikaa ja kuluttaa rahaa. 

Minä en. On järjetöntä laittaa aikaa ja rahaa täysin ohimenevään estetiikkaan, joka on lähinnä luonnonsuojelurikos. Saman elämyksen voi saada halvemmalla ja helpommin vähemmillä haitoilla esim. digitaalisena viihteeenä.

Sulla on siis ihan tosi suppea käsitys puutarhaharrastuksesta? Parhaimmillaan se tukee luonnon hyvinvointia ja lisää sen monimuotoisuutta. Varsinkin kaupungeissa puutarhat ovat merkittävä osa rakennettujen alueiden viherverkostoja. 

Ja kun estetiikan otit puheeksi, niin mikään ei ole niin turhaa ja luontoa tuhoavaa estetiikkaa kuin vaatemuoti ja kotien sisustaminen. Turhana pidän myös oman navan ympärillä pyörivää estetiikkaa. 

Vierailija
42/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vihreä kateudesta, kun on oma piha ja puutarha, jota laitella. Itse olen asunut olosuhteiden pakosta vuosia jo kerrostalossa. Itselläkin oli ennen puutarha.

Pystytkö parvekkeelle laittamaan mitään? Eihän se sama asia tietenkään ole... 

Sain yhtenä vuotena kesäkurpitsan parvekkeelta :)

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhanhoito on hieno harrastus. Vielä kun suomalaiset alkaisivat joukolla istuttamaan puita, eikä pelkkiä narsisseja ja tulppaaneita. 

Vierailija
44/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on parasta kun talvella lumi peittää meidän ankean pihan. Kerrankin on kauniin näköistä. Keväällä alkaa vitutus kun totuus tulee taas esiin😄

Sitä suuremmalla syyllä on hyvä laittaa piha kauniiksi. Meillä on kivipiha ja istutukset ruukuissa,vältetään ruma nurmikko lumien sulamisen jälkeen.

Vierailija
45/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että👏

Vierailija
46/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhanhoito on hieno harrastus. Vielä kun suomalaiset alkaisivat joukolla istuttamaan puita, eikä pelkkiä narsisseja ja tulppaaneita. 

Olen aina ihmetellyt suomalaisten omakotiasujien puuvihaa. 

Vierailija
47/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on parasta kun talvella lumi peittää meidän ankean pihan. Kerrankin on kauniin näköistä. Keväällä alkaa vitutus kun totuus tulee taas esiin😄

Sitä suuremmalla syyllä on hyvä laittaa piha kauniiksi. Meillä on kivipiha ja istutukset ruukuissa,vältetään ruma nurmikko lumien sulamisen jälkeen.

Mulla on kaunis, runsas puutarha ja nurmikko, jota ei haravoida, eikä se ole yhtään ruma. :) Tähän aikaan vuodesta se on paremminkin sammalikko ja ihan todella kaunis ikivihreänä. 

Vierailija
48/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pitänyt puutarhasi kunnossa?

Sanoi aikoinaan eräs ministeri vink vink ja kaivoi luultavasti tarinan mukaan se letkun esiin.

Vierailija
49/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on vielä jäässä tammi-helmikuun pakkajakson jäljiltä, varsinkin, kun luntakin oli silloin pakkasten aikaan niin vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme