Perintöveron poisto on taas isku tavalliselle tallaajalle
Ruotsissa perintövero lopetettiin noin 20 vuotta sitten ja nyt rikkain 10 % omistaa 74 % kaikesta varallisuudesta. Kannattaa lukea joidenkin itseäni fiksumpien laskelmia mitä muutos tarkoittaa isolle osalle tavallisista ihmisistä: ei ole hyvä. Ja lisäksi tietenkin se miljardin aukko valtion tuloissa täytetään nostamalla arvonlisäveroa tai leikkaamalla taas työttömyysturvaa. Eli tuplasti tulee takkiin suurelle enemmistölle.
Kommentit (64)
Juuri tavikselle sattuu joka myy perimänsä omakotitalon tms. Myyntivoiton vero on moninkertainen perintöveroon nähden.
Olen todella yllättynyt, että kokoomus ajaa rikkaiden etuja. Mää ole ko klavul päähä lyöt.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tavikselle sattuu joka myy perimänsä omakotitalon tms. Myyntivoiton vero on moninkertainen perintöveroon nähden.
Osaatkos matikkaa sen verran, että tajuaisit että jos myyntivoiton vero maksetaan vain siitä voitosta, mutta perintövero koko summasta, niin kumpi kokonaisuutena on isompi? Se jossa on isompi prosentti vai se jossa liikkuu enemmän euroja? Plus että juuri se tavishan on ongelmissa perintöveron kanssa, joka pitää maksaa heti kun on sen talon saanut, ei vasta sen mukaan saako sen joskus myytyä.
Ruotsin talous on kunnossa. Velkasuhde bruttokansantuotteeseen nähden on alle 40%. Perintöveron poisto sai ulkomaille paenneet rikkaat muuttamaan takaisin Ruotsiin veroja maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatkos matikkaa sen verran, että tajuaisit että jos myyntivoiton vero maksetaan vain siitä voitosta, mutta perintövero koko summasta, niin kumpi kokonaisuutena on isompi? Se jossa on isompi prosentti vai se jossa liikkuu enemmän euroja? Plus että juuri se tavishan on ongelmissa perintöveron kanssa, joka pitää maksaa heti kun on sen talon saanut, ei vasta sen mukaan saako sen joskus myytyä.
Juuri näin! Perintöveron poisto auttaa nimenomaan tavista! Kun rikas perii jotain, hän maksaa siitä kyseisen veron ja se siitä. Kun tavis, esim pienituloinen minä, perin tätini asunnon, ei minulla ole rahaa maksaa tuota veroa!! Siihen pitäisi ottaa laina eikä todellakaan halua. Jos taas saisin asunnon ilman veroa, olisi minulla hieman omaisuutta ja mahdollisuus myydä tuo asunto. Siitä myyntivoitosta sitten vero, mutta se olisi vasta sitten, ei heti! Tämä perintövero on huono asia nimenomaan pienituloisille taviksille, ymmärtäkää nyt.
Miksi perheet pitäisi jakaa köyhille omaisuutensa? Tietenkin perintövero pois!
#Dumbshit
Tälläisten suuhengittäjien ja demarivarkaiden kanssa sitä joutuu elämään helvetti ihan joka vtun päivä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun perit talon hankintahintasi on nolla.
Nyt maksetaan myyntivoiton vero jos on perukirjassa vähemmän kuin myyntihinta. Siitä erotuksesta.
Olen tavallinen tallaaja ja en halua maksaa perintöveroa minulle jäävästä metsäomaisuudesta.
Koko perintövero on aivan älytön. Miksi kaikesta jo kertaalleen raskaasti verotetusta omaisuudesta täytyy maksaa poskettomia summia valtiolle siinä vaiheessa kun omaisuus vaihtaa omistajaa?
Äkkiä ennenkuin kommarit pääsee taas valtaan
Ei kannata kerryttää perittävää. Kädestä suuhun vaan.
Niinhän se on aina ollut että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Mua lohduttaa se että raamatussa lukee että kamelin on helpompi päästä neulansilmän läpi kuin rikkaan taivasten valtakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Kyse on oikeistolaisesta omaisuuden jaosta, mikä ei sinänsä ole outoa tämän hallituksen aikana..On vain älytöntä edes valehdella,että se hyödyttäisi mitenkään koko Suomea! Miksei olisi rehellisiä, että halutaan hyödyttää jo valmiiksi varakkaita ja varakkaita perheyhtiöitä?
Tämä OrpoPurra-hallitus on tehnyt kaikkensa omaisuuden uusjaon eteen.
Kiinteistön myynnin verotus. Myyntihinta miinus hankintahinta on myyntivoittoa.
Puolet myyntihinnasta voidaan laskea hankintahinnaksi jos sitä ei pysty osoittamaan.
Mutta perinnön hankintahinta nolla.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan ettei myyntivoittoa enää saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Perintöveron poisto auttaa nimenomaan tavista! Kun rikas perii jotain, hän maksaa siitä kyseisen veron ja se siitä. Kun tavis, esim pienituloinen minä, perin tätini asunnon, ei minulla ole rahaa maksaa tuota veroa!! Siihen pitäisi ottaa laina eikä todellakaan halua. Jos taas saisin asunnon ilman veroa, olisi minulla hieman omaisuutta ja mahdollisuus myydä tuo asunto. Siitä myyntivoitosta sitten vero, mutta se olisi vasta sitten, ei heti! Tämä perintövero on huono asia nimenomaan pienituloisille taviksille, ymmärtäkää nyt.
Verohallinto antaa 10 vuotta aikaa maksaa perintöveron. Se on pitkä aika tavanomaisten perintöjen verojen maksalle.
Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Sitä kohti. Joillekin ei ole hyvä näin. Ja ne verot on sitten saatava muuta kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunto on ostettu esim. 50 vuotta sitten, voi olla jopa moninkymmenkertainen.
Perintövero taas oli itselläni ainakin aivan marginaalinen. Muutaman prosentin luokkaa.
Edes minulle ei ollut minkäänlainen ongelma, vaikka olen työtön. Veroa vielä vähensi paljon se, että minulla ei ole asuntoon hallintaoikeutta.
Olet oikeassa. Kyse on oikeistolaisesta omaisuuden jaosta, mikä ei sinänsä ole outoa tämän hallituksen aikana..On vain älytöntä edes valehdella,että se hyödyttäisi mitenkään koko Suomea! Miksei olisi rehellisiä, että halutaan hyödyttää jo valmiiksi varakkaita ja varakkaita perheyhtiöitä?