Mies ympärileikkautti salaa vauvan, vaimo tuli liian myöhään kotiin
Emilia halusi lähteä piipahtamaan sisaruksen luona pikaisesti kylässä. Nigerialainen isä lupasi auliisti pitää vauvasta sillä aikaa huolta. Emilia laittautui, suukotti lastaan ja lähti.
Ajattelin vain, että onpa kivaa.
Sisaruksen luona Emilian sydämeen laskeutui omituinen, jyskyttävä tunne. Hän vaistosi, että jotain oli pielessä. Oli mennyt vasta tunti, pari. Hän puki takin ylleen ja lähti takaisin kotiin.
Kun avasin kodin ulko-oven, vastassa oli hiljaisuus. Muistan kun huomasin saman tien, että kylpyhuoneeseen oli ripustettu märkänä kuivumaan vauvan pesty liina. Se oli ollut lähtiessäni käytössä.
Kysyin heti, että missä vauva on. Minua ei päästetty vauvan lähelle makuuhuoneeseen.
Makuuhuoneessa oli ihan hiljaista.
Keittiön pöydällä oli purkki lasten mansikan makuista Panadolia.
Vaikka päivästä on vuosia aikaa, Emiliaa itkettää ja hänen adrenaliinitasonsa nousevat, kun hän kertoo tapahtumista.
Mansikka-Panadol oli Emilian käsityksen mukaan ilmeisesti ainoa kivunlievitys, mitä poikavauva oli saanut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d9c9319-764b-4164-b889-168ebfcfa4e0
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten vihervasemmisto väittää olevansa tieteen puolella kaikessa muussa kuin luonnontieteissä ja lääketieteessä.
Atomifysiikan ovat ydinvoimahysteriassaan kirjoittaneet kokonaan uusiksi, mutta Nobelia ei vain tule. Samoin poikien ympärileikkaus tehoaa vaivaan kuin vaivaan kuten Ivermectin tehoaa MAGA-kultin mielestä.
Jos pelkää tilastollista korrelaatiota katsotaan, niin kyllä ympärileikatut ovat saaneet melkoisen määrän nobeleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on itselläni poikalapsia, ja vielä joskus kymmenen vuotta olin sitä mieltä, että poikien ympärileikkaus pitäisi kriminalisoida Suomessa. Mutta juuri tämän palstan öyhöttäjämiesten takia olen muuttanut mieltäni. Jos tulee pelkkää p*skaa niskaan joka tapauksessa, niin miksi luopua omista perinteistään?
Voitaisiin adoptoida tämä käytäntö suomenkin kulttuuriin. Ei ole reilua että vain raskaana olevia naisia silvotaan. TAsa-arvon vuoksi voitaisiin silpoa myös kaikki poikalapset.
No mua ei ole silvottu eikä lapsianikaan, joten taas-arvo on jo olemassa. Jos asiat eivät ole rikki, ei niitä tarvitse korjata, pätee sekä ihmiskehoon että politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nigerialinen isä? Kuka oikeasti pystyy panemaan jonkun oksettavan lakupẹtterin kanssa??
Niinpä. Vetää aina ihan sanattomaksi kun saa tietää jonkun suominaisen tehneen lapsia viidakon tai aavikon sankarin kanssa.
Entä juutalaisen kanssa? Ne silpoo poikavauvojaan täsmälleen samalla tavalla.
Sama homma.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto kannattaa sukupuolielimien silpomista.
Onko Ben vihervasemmistoa? Hän on eduskunnassa ainoa joka jatkuvasti voimalla vastustaa rituaalisilpomisen kieltämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma lainaus, kun kesken kaiken ilman selityksiä vaihtuu kolmannesta persoonasta ensimmäiseen.
Eihän tästä myöskään selviä, mitä oli oikeasti tapahtunut. Kaikki jää oletusten varaan.
Ammattilaisen tekemä ympärileikkaus ei ole mikään draama. Esimerkiksi kaikki jew-laiset poikalapset ympärileikataan 8 päivän ikäisinä. Ihan kaikki. Myös Suomessa. Heillä on ihan oma asiaan vihkiytynyt ammattilaisensa hommaan, ei tarvita virallista terveydenhuoltoa.
Tämä toimenpide ei todellakaan ole mikään kehitysmaiden tapa.
No ei se sivistyneen ihmisen tapakaan ole. Aika hemmetin pervoa tehdä lapsen sukuelimille tuollaista.
Mutta raskaana olevan naisen sukuelimien silpominen ei ole pervoa? Jännä.
Ei varmaan tarvitse vielä piiiitkäään aikaan odotella, että naisia kiinnostaisi teille synnytellä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi ymmärtää että muslimimiehet silpovat tai ympärileikkaavat lapsensa. Siihen ei haluta puuttua Suomessa.
Ja juutalaiset.
Yhdysvalloissa ympärileikataan yli puolet poikalapsista..
Ei se tosiaankaan täälläkään ole rikos.
No mua ei ole silvottu eikä lapsianikaan, joten taas-arvo on jo olemassa. Jos asiat eivät ole rikki, ei niitä tarvitse korjata, pätee sekä ihmiskehoon että politiikkaan.
Eihän se ole tasa-arvoa jos jotkut naiset silvotaan ja toisia ei. Päin vastoin, se kielii mittavasta tasa-arvo-ongelmasta. Miksi jotkut naiset silvotaan ja toisia ei? Pitäisikö teidätkin silpoa retrospektiivisesti, jotta tasa-arvo toteutuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma lainaus, kun kesken kaiken ilman selityksiä vaihtuu kolmannesta persoonasta ensimmäiseen.
Eihän tästä myöskään selviä, mitä oli oikeasti tapahtunut. Kaikki jää oletusten varaan.
Ammattilaisen tekemä ympärileikkaus ei ole mikään draama. Esimerkiksi kaikki jew-laiset poikalapset ympärileikataan 8 päivän ikäisinä. Ihan kaikki. Myös Suomessa. Heillä on ihan oma asiaan vihkiytynyt ammattilaisensa hommaan, ei tarvita virallista terveydenhuoltoa.
No ei se sivistyneen ihmisen tapakaan ole. Aika hemmetin pervoa tehdä lapsen sukuelimille tuollaista.
Ei varmaan tarvitse vielä piiiitkäään aikaan odotella, että naisia kiinnostaisi teille synnytellä.
Sinä et ole eläissäsi synnyttänyt etkä tule synnyttämään joten lakkaa jankuttamasta asioista muiden naisten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on itselläni poikalapsia, ja vielä joskus kymmenen vuotta olin sitä mieltä, että poikien ympärileikkaus pitäisi kriminalisoida Suomessa. Mutta juuri tämän palstan öyhöttäjämiesten takia olen muuttanut mieltäni. Jos tulee pelkkää p*skaa niskaan joka tapauksessa, niin miksi luopua omista perinteistään?
Sulla pakkomieleisellä jankkaajalla mitään lapsia ole.
Kirjoitin ensimmäisen viestini tähän ketjuun, ja sain kuulla heti olevani pakkomielteinen jankkaaja. Ilmeisesti sä et oikeasti edes halua keskustella kenenkään kanssa? Vai etkö osaa?
Vai vielä keskustella pitäisi kaltaisesi raivottaren kanssa. Jos asenteesi on että silpominen on ihan ok koska et pidä jostain palstamiehestä niin olet todella häiriintynyt. Ja sellaisten kanssa ei keskustella.
Silpominen ei ole ok. En halua läheisiäni silvottavan. Mutta jos jo tästäkin ketjusta havaitaan, että millään pienimmälläkään tavalla ei olla valmiita tulemaan toisen kulttuurin edustajia vastaan, niin miksi sitten pitää suureen ääneen vaatia heitä muuttamaan tapansa? Miksi silpominen kutittaa sinun pyllyäsi, kun kyseisten ihmisten muut asiat eivät pätkääkään kiinnosta tai herätä empatiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa arvostella eri kulttuurien tapoja. On muitakin tapoja elää kuin suomalainen junttikulttuuri.
lasten silpominen on asia jota saa arvostella. Katso elokuva aavikon kukka ja kommentoi sen jälkeen nuija. Noilta silpojolta pitäs leikkaa kädet irti.
Kuuluu kyllä visusti tämä silpominen tiettyjen poliittisten piirien "tästä ei keskustella" kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinua on siis todella helppo johdatella. V*ttu mikä idiootti olet.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole tasa-arvoa jos jotkut naiset silvotaan ja toisia ei. Päin vastoin, se kielii mittavasta tasa-arvo-ongelmasta. Miksi jotkut naiset silvotaan ja toisia ei? Pitäisikö teidätkin silpoa retrospektiivisesti, jotta tasa-arvo toteutuisi?
Naisten silpominen on jo kriminalisoitu Suomessa. Siitä rangaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten Emilian maailmankuva laajeni😂
Laajeni niin paljon, että vielä vuosia myöhemmin itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nigerialinen isä? Kuka oikeasti pystyy panemaan jonkun oksettavan lakupẹtterin kanssa??
Niinpä. Vetää aina ihan sanattomaksi kun saa tietää jonkun suominaisen tehneen lapsia viidakon tai aavikon sankarin kanssa.
Entä juutalaisen kanssa? Ne silpoo poikavauvojaan täsmälleen samalla tavalla.
Juutalaiset Suomessa kunnioittavat äidin suostumusta tai sen poissaoloa. Ei tee rikosta yhtään vähemmän tuomittavaksi, mutta jos äiti sanoo juutalaismiehelle että ei käy, ei toimenpidettä tehdä.
Tämän tarinan ylilääkäriltä pitää kieltää ammatinharjoittaminen.
Niinhän sitä joku voi luulla, mutta hyuvin usein juttalaiset poikalapset edelleen silvotaan vaikka äiti (tai jopa isä) ei haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa ympärileikataan yli puolet poikalapsista..
Ei se tosiaankaan täälläkään ole rikos.
Ja ne ei todellakaan ole vihervasemmistoa, päinvastoin pääasiassa konservatiivista maga-porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole eläissäsi synnyttänyt etkä tule synnyttämään joten lakkaa jankuttamasta asioista muiden naisten puolesta.
Höpön löpön, suomessa on vaikka kuinka paljon naisia joita on silvottu sairaaloissa ja asiasta saa puhua ihan kaikki - sekä uhrit, potentiaaliset uhrit että myös ihan sivulliset. Misogyniasi haisee tänne asti, silpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla pakkomieleisellä jankkaajalla mitään lapsia ole.
Kirjoitin ensimmäisen viestini tähän ketjuun, ja sain kuulla heti olevani pakkomielteinen jankkaaja. Ilmeisesti sä et oikeasti edes halua keskustella kenenkään kanssa? Vai etkö osaa?
Sinulal on niin sairas maailmankuva, että sinun kanssasi ei kannata keskustella asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten vihervasemmisto väittää olevansa tieteen puolella kaikessa muussa kuin luonnontieteissä ja lääketieteessä.
Atomifysiikan ovat ydinvoimahysteriassaan kirjoittaneet kokonaan uusiksi, mutta Nobelia ei vain tule. Samoin poikien ympärileikkaus tehoaa vaivaan kuin vaivaan kuten Ivermectin tehoaa MAGA-kultin mielestä.
Ei taida olla mitään tekemistä jenkkien ympärileikkauskultilla vihervasemmiston kanssa.
Samaa logiikkaa soveltaa.
Voitaisiin adoptoida tämä käytäntö suomenkin kulttuuriin. Ei ole reilua että vain raskaana olevia naisia silvotaan. TAsa-arvon vuoksi voitaisiin silpoa myös kaikki poikalapset.