Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette tehneet lapsia niin onko teillä millainen työ ja kuinka paljon teillä on rahaa?

Vierailija
14.03.2026 |

Mitä työtä te siis teette? Paljonko saatte palkkaa? Onko teillä paljon sijoituksia/säästöjä?

Monet nykyään mieluummin haluaa vaurastua kuin tehdä lapsia, eli monet elää nuukasti ja sijoittaa kaiken ylimääräisen rahan koska työllä suomessa ei voi saada hyvää elintasoa. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä. Palkka 5000/kk brutto. Omaisuuden arvo n. 600 000. 

Vierailija
2/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollalla palkalla ja omaisuudella voisi lapsia tehdä. Minä olen duunari metallialalla palkka 3600e/kk ja omaisuutta noin 50 000e joten en lapsia tee ennen kuin salkun arvo on jotain +500 000e ja palkka jotain samaa mitä sinulla on.

M36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, vaimo töissä kaupan kassana.

Vierailija
4/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyä kannattaa ainoastaan silloin jos elää tukien varassa tai että palkka on hyvä. 

Vierailija
5/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollalla palkalla ja omaisuudella voisi lapsia tehdä. Minä olen duunari metallialalla palkka 3600e/kk ja omaisuutta noin 50 000e joten en lapsia tee ennen kuin salkun arvo on jotain +500 000e ja palkka jotain samaa mitä sinulla on.

M36

Sitten sinulla on saavuttamasi varallisuus, olet niin vanha ja rupsahtanut ettet saa enää naista muuten kuin ostamalla.

Vierailija
6/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä sain ensimmäisen lapseni, minulla ei ollut vakituista työpaikkaa, miehelläni oli. Oli juuri hankittu asunto ja otettu iso laina. Mitään säästöjä ei ollut.  Kun toinen lapsi syntyi, silloinkaan minulla ei ollut vakituista työpaikkaa, mies oli alkanut yrittäjäksi ja tulot olivat hyvin epävarmat ja lainaa oli edelleen runsaasti. Niin sitä vaan elettiin onnellisina lapsista ja toisistamme rahallisesti köyhää elämää. Sitten sain hyvä palkkaisen vakituisen työn, miehen yritys alkoi menestyä ja pennin venytys loppui. Onneksi teimme lapset, vaikka rahaa ja säästöjä ei ollut. Jos olisimme odottaneet parempia aikoja, olisin ollut liian vanha tekemään lapsia nelikymppisenä.

Vierailija
7/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyä kannattaa ainoastaan silloin jos elää tukien varassa tai että palkka on hyvä. 

Kumpaan kategoriaan sinun vanhempasi kuuluivat?

Vierailija
8/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätöitä minimipalkalla olen saanut vain lasten saamisen jälkeen. Sitä ennen toki olin töissä. 

Vähän on kusista. Säästöjä onneksi on jonkin verran, mutta nekin syö tukia, joten ihan sama olisi vaikka olisi hassannut nekin rahat 🤣

Vierailija
9/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja vanhainkodilla, 2153e brutto, mutta teen 6h päivää vielä tämän vuoden, kun lapsi on alle 3v. Puoliso tienaa bruttona 2500-2900e/kk riippuen päivystysvuoroista. Minulla säästössä ja sijoituksissa ehkä 2ke tällä hetkellä, puolisolla lähempänä 150ke kun sai vastikään perinnön, plus oli omia säästöjä ja sijoituksia jo ennen meidän tapaamista. Minä sellainen kädestä suuhun eläjä enimmäkseen ollut, kun tehnyt pienipalkkaista työtä aina. 

Vierailija
10/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Sitten sinulla on saavuttamasi varallisuus, olet niin vanha ja rupsahtanut ettet saa enää naista muuten kuin ostamalla.

Aijaa no sitten jää lapset tekemättä. Sitten nautin elämästä matkustaen ja vaikka siten että muutan asumaan ulkomaille. 

Yritysten pitäisi maksaa kunnollista palkkaa tai sitten täällä hintoja sekä verotusta pitäisi keventää huomattavasti jotta paskalla palkalla lisääntyisin.

M36

Vierailija
11/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä sain ensimmäisen lapseni, minulla ei ollut vakituista työpaikkaa, miehelläni oli. Oli juuri hankittu asunto ja otettu iso laina. Mitään säästöjä ei ollut.  Kun toinen lapsi syntyi, silloinkaan minulla ei ollut vakituista työpaikkaa, mies oli alkanut yrittäjäksi ja tulot olivat hyvin epävarmat ja lainaa oli edelleen runsaasti. Niin sitä vaan elettiin onnellisina lapsista ja toisistamme rahallisesti köyhää elämää. Sitten sain hyvä palkkaisen vakituisen työn, miehen yritys alkoi menestyä ja pennin venytys loppui. Onneksi teimme lapset, vaikka rahaa ja säästöjä ei ollut. Jos olisimme odottaneet parempia aikoja, olisin ollut liian vanha tekemään lapsia nelikymppisenä.

Niin, te TEITTE lapsia. Yleensä lapsia joko saadaan tai ei saada, eikä läheskään aina silloin kun olisi taloudellisesti ja  maailmanpoliittisesti optimaalinen tilanne, sopiva ikä tai sopiva puoliso.

Vierailija
12/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

En oikein sanoisi naisen saamiseksi jos pääset sitä kerran panemaan rahasta. Jos lapsista puhutaan niin kyllä sen naisen pitää olla pysyvämpää laatua. JA

tietenkään tavallinen ukko ei  vanhana saa mitään lisääntymisikäistä naista. Jallikset on erikseen. 

Vierailija
13/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Aijaa no sitten jää lapset tekemättä. Sitten nautin elämästä matkustaen ja vaikka siten että muutan asumaan ulkomaille. 

Yritysten pitäisi maksaa kunnollista palkkaa tai sitten täällä hintoja sekä verotusta pitäisi keventää huomattavasti jotta paskalla palkalla lisääntyisin.

M36

On paljon parempi ettet lisäänny, koska et osaa ajatella muuta kuin rahaa ja rikastumista. Kaltaisesi pintaliitäjät eivät ansaitse lapsia.

Vierailija
14/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä ei edes koulutusta. Mies tienaa sen verran, että on pärjätty ok ja olen pystynyt sijoittamaan nuo oman äitiys/kotihoidontuet ja  selviän niillä lopun elämää jos tulee tarve. Talo löytyy ja auto. Ollaan kumpikin semmoisia ettei tuhlata rahaa arjessa ja mietitään tarkkaan mitä ostetaan. Kerta vuoteen käyty pidempi reissu jossain auringon alla. Muuten retkeillään luonnossa kotimaassa ja suvun mökki käytössä. Lapsia on 5kpl.

Vierailija
15/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

En oikein sanoisi naisen saamiseksi jos pääset sitä kerran panemaan rahasta. Jos lapsista puhutaan niin kyllä sen naisen pitää olla pysyvämpää laatua. JA

tietenkään tavallinen ukko ei  vanhana saa mitään lisääntymisikäistä naista. Jallikset on erikseen. 

Hjalliksen lapset ovat jo aikuisia, mutta häntä kuusi vuotta nuorempi Renny Harlin sen kuin siittää lisää.

Vierailija
16/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

On paljon parempi ettet lisäänny, koska et osaa ajatella muuta kuin rahaa ja rikastumista. Kaltaisesi pintaliitäjät eivät ansaitse lapsia.

Eli sinun mielestä työläiset eivät saa tavoitella vaurastumista, hyvin usein ne on juurikin niitä hyvätuloisia tai rikkaita jotka moittivat sitä jos työläinen haluaa vaurastua.

Minä tavoittelen vaurastumista ja jos joskus olen vauras niin sitten harkitsen oman perheen perustamista, ensin talous kuntoon ja sitten lapset.

M36

Vierailija
17/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat elintasoa enemmän kuin ulkomaanlomat. Viisikymppisenä kadutte, että lapset jäi hankkimatta. Itsekin kadun, että kolmas lapsi jäi tekemättä, vaikka tiukkaa oli elättää yhden keskituloisen palkalla nelihenkinen perhe. Mitään tukia ei saatu edes työttömälle puolisolle.

Vierailija
18/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin oman alani töihin vasta lasten synnyttyä. Mieheni oli kovapalkkainen konsultti. Erottiin nelikymppisinä. Pystyin kuitenkin elättäämän itseni ja lapset freelancerina. Nyt eläkkeellä.

Vierailija
19/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tehty jo 90-luvulla ja kummallakin oli työ josta saatiin noin 2000e/kk miinus verot. Itse jäin esikoisen jälkeen työttömäksi ja olin siis kotona ja hoidin lapsia. 4 lasta ja kyllä me just pärjättiin, kun menot oli pienet. Kun kuopus oli 3v pääsin taas töihin. 

Nyt mun tilillä on vajaa 100 000e ja miehellä on mitä on, en tiedä, kun meillä on omat rahat ja toisen rahatilanteesta ei ole tietoa.  Mutta tuskin silläkään on viimeinen penni menossa. 

Vierailija
20/24 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot! Mä olen pienipalkkainen omasta mielestäni koska palkka on vähän reilu 3000e ja siitä verot pois, en kuluta rahaa kuin pakollisiin menoihin ja loput menee indeksirahastoihin. Joskus jos minulla on varaa niin sitten lapsia voin harkita mutta en muuten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi