Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja koeaika töissä

Vierailija
14.03.2026 |

Mitä tekisit jos saisit tietää olevasi raskaana ja olet töissä koeajalla? 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
22/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaa liittoon kuuluvia joten ei minulla ole myöskään mitään ongelmaa päästä eroon ihmisistä koeajalla. 

Ei tarvitse kuulua mihinkään liittoon, että saa lakiapua. Itse kuulun YTK yhdistykseen ja maksuttomat lakipalvelut ollut riitatilanteissa käytössä. En ala riitelemään, Ellen tiedä olevani varmasti itse oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju sen todistaa miksi koskaan ei kannata palkata nuorempia naisia ainakaan vakituiseen työsuhteeseen. Te naiset olette syynä siihen miksi laki muuttuu että määräaikaiset työsuhteet tulee pitenemään  ja lisääntymään

Milläs sitä tänne lisää veronmaksajia saadaan jos ei lisääntymällä? 

Ihmisiä on liikaa :(

Vierailija
24/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko äänestää kokoomusta. 😂

Vierailija
25/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroasteen on oltava vähintään 44, ennen kuin maksat veroja enemmän kuin kulutat niitä ja tähän tämä järjestelmä sortuu, kun näitä on liian vähän ja elätettäviä liian paljon.

Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta perustuu ajatukselle, että jokainen on elinkaarensa aikana sekä maksaja että saaja. Lapsena, nuorena ja vanhana saaja ja aikuisena työikäisenä maksaja. Nyt aivan liian suuri joukko on pelkkää kulua koko ikänsä. Osittain tämä johtuu maailman muuttumisesta. Enää ei ole riittävästi töitä yksinkertaisille ja heikosti koulutetuille, eikä kohta enää koulutetuillekaan kun keinoäly korvaa.

Vierailija
26/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju sen todistaa miksi koskaan ei kannata palkata nuorempia naisia ainakaan vakituiseen työsuhteeseen. Te naiset olette syynä siihen miksi laki muuttuu että määräaikaiset työsuhteet tulee pitenemään  ja lisääntymään

Milläs sitä tänne lisää veronmaksajia saadaan jos ei lisääntymällä? 

Et sinä mitään veronmaksajaa tee, kun töitä ei riitä kaikille. Etkä ole sellainen itsekään kun et töitä tee.

Vierailija
27/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Vierailija
28/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei pitäisi ajatella omaa etuaan tuossa tilanteessa?

Vierailija
29/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei pitäisi ajatella omaa etuaan tuossa tilanteessa?

Niin juuri työnantaja tekee. Kenkää heti jollain muulla syyllä.

Vierailija
30/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyaikana raskaana olevia syrjitä millään tavalla. Sen sijaan jos koeajalla käyt homobaarissa vapaa-aikana niin tulee satavarmat potkut.

Vierailija
31/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koskaan voi tietää terveydestä. Joskus raskaudet keskeytyy. Itse olin ainakin ihan yleensä  tosi arka kertomaan kenellekään. Olin vakitöissä, mutta kerroin vasta myöhemmin. 

Jotkut kertoo jo ihan alkuvaiheessa, mutta entä kun kerrot ja pomo ei palkkaa ja raskaus menee kesken?

Mun mielestä raskaus on niin henkilökohtainen asia, että teet juuri niin kuin sinusta tuntuu. Se on oikein.

Onnittelut joka tapauksessa. Tuo on ainutlaatuista  aikaa.

Vierailija
32/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Lapsia omaavat saavat helpommin töitä. Moni työnantaja mielummin palkkaa nimenomaan heteroita, joilla on lapsia. Lapsettomia ei palkata.

Vierailija
33/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän koskaan voi tietää terveydestä. Joskus raskaudet keskeytyy. Itse olin ainakin ihan yleensä  tosi arka kertomaan kenellekään. Olin vakitöissä, mutta kerroin vasta myöhemmin. 

Jotkut kertoo jo ihan alkuvaiheessa, mutta entä kun kerrot ja pomo ei palkkaa ja raskaus menee kesken?

Mun mielestä raskaus on niin henkilökohtainen asia, että teet juuri niin kuin sinusta tuntuu. Se on oikein.

No ei kovinkaan ainutlaatuista ihmiselle, kun maailma on niin raskaasti ihmisillä liikakansoitettu. 

Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia.

Vierailija
34/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Lapsia omaavat saavat helpommin töitä. Moni työnantaja mielummin palkkaa nimenomaan heteroita, joilla on lapsia. Lapsettomia ei palkata.

Tämä. Minua ei kiinnosta työntekijän osaaminen. Pääasia että osaa venyä alapäästään.

Vierailija
35/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten täällä Suomessa ihmetellään miksi nuoria ei palkata töihin, juuri tuon takia, heti kun toistaiseksi voimassaoleva sopimus ja koeaika loppuu jäädään äitiyslomalle. Olen itsekin äiti, enkä olisi ikinä tuollaista tehnyt työnantajalle

Vierailija
36/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne niitä veroja maksaa jos töitä ei saa tehdä?

Vierailija
37/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kovinkaan ainutlaatuista ihmiselle, kun maailma on niin raskaasti ihmisillä liikakansoitettu. 

Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia.

Susiakin on liikaa, melkein 300. Siksi metsästysluvat. Jos ihmisiäkin olisi noin paljon, myönnettäisiin niidenkin metsästämiseen jo metsästyslupia.

Vierailija
38/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun nimi oli paperissa aloin laskemaan milloin kehtaan alkaa poikimaan. Ja niin alkoivat laskemaan muutkin, kun arvasivat milloin tulevat tekemään minunkin työni, ennen kuin kerroin tai näkyi.

Vierailija
39/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ken ei työtä tee hänelle ei palkkaakaan makseta.

Eihän työnantaja maksa äitiysloman aikana vaan Kela 

Vierailija
40/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin vaan että olisit odottanut edes sen koeajan päättymistä ennen kun hankkiudut raskaaksi ja jättäisit pois töistä. En pidä ketään palkkalistoilla joka ei tee töitä

Ja saisit työnantajana syytteen syrjinnästä ja pahimmassa tapauksessa 2 vuoden palkan maksettavaksi, jos olisit purkanut työsuhteen tietoisena raskaudesta.

Otanpa selvää mitä se koeaika tarkoittaa

Otapa itse:

Hyväksyttäviä syitä koeaikapurkuun (työnantaja):
Ammattitaidon puute: Työntekijä ei suoriudu työtehtävistään odotusten mukaisesti.
Sopeutumattomuus: Työntekijä ei sovellu työyhteisöön tai ei noudata ohjeita.
Luvattomat poissaolot tai myöhästelyt.
Epäasiallinen käytös.

Epäasiallisia syitä (laittomia):
Sairastuminen tai raskaus: Sairausloma ei itsessään ole peruste, ellei se suoraan vaikuta kykyyn suoriutua työstä.
Taloudelliset tai tuotannolliset syyt: Yrityksen taloustilanne ei ole peruste, vaan työntekijän oma suoriutuminen.
Syrjivät perusteet: Ikä, sukupuoli, uskonto, poliittinen toiminta jne.

30 v samassa työpaikassa, useita saikuttakia on laitettu koeaikana kävelemään.

Aina voi sanoa et sopeudu töihin. Koeajalla kun on työsuhde purettu, ei liittokaan puutu.

Jos joku koeajalla saikuttaa joka viikko, tai väh joka 2, ei se lopu.

Esim ex kollega, 4 lasta. Vuoden ajan ei ollut yhtään 5 viikkoista tuöviikkoa töissä. Paitsi kun meni joku päivien määrä töyteen ja sitten oli nämä palkattomia. Silloin vasta isä jäi ekaa kertaa kotiin. Yt ssä sai ensimmäisenä lähteä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi