Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret naiset viettävät aikaa nykyään keskenään, ilman poikakavereita/miesystäviä

Vierailija
14.03.2026 |

Olen seurannut tyttärieni kautta nykynuorison muuttuneita tapoja.  Parikymppiset nuoret viettävät iltaa keskenään jonkun kotona tai keskenään reissussa, eikä kukaan seurustele tai edes deittaile. 
Minulla on 4 tytärtä ikähaarukassa 16-26, eikä ylsikään ole milläänlailla ollut kiinnostunut seurustelusta. Sama tyttärieni kaveriporukassa, pelkkiä nuoria naisia joita ei seurustelu kiinnosta.

Näin se maailma muuttuu.

Kommentit (331)

Vierailija
101/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kutsuu kehitykseksi, toinen taantumukseksi. Todella moni tulee katumaan keski-ikäisenä kun perhettä ei ole. 

Vierailija
102/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Itsellä kaksi lasta ja mokemmar seurustelleet aina 14 vuotiaasta asti. Kuopuksella 20 hengen kaveriporukka jossa kaikki seurustelevat ja tekevät asioita välillä poikien tai tyttöjen kesken ja usein myös pariskuntina kaikki yhdessä. Kyse nyt siis jo täysi-ikäisistä. Ei siis kannata yleistää liiaksi.

Al em paa  sosiaaliluokkaa?

Lestadiolaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47 ja noin se oli nuoruudessanikin ainakin meidän tyttöjen keskuudessa, jotka oltiin hyviä koulussa.. Poikien kanssa hengaavat ei pärjänneet koulussa ja myöhemmin he sit päätyikin matalapalkka-aloille ja pitkiksi ajoiksi kotiin lasten kanssa.

Tilanne on vaan muuttunut niin että keskiluokassa ja myös korkeammilla palkoilla on kusiset paikat. Tosi stressaava elämä ja työttömyyttä paljon. Tekoäly uhkaa viedä duunit. Lpsettomana työttömäni / stressaantuneena keski-ikäisenä naisena sitä onkin sit elämänsä huipulla

Vierailija
104/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys. Millaisia "miehiä" te oikein tunnette? Aivan kauheaa jos kaikki miehet ovat tuollaisia.

Monenlaisia. Nuorena toki oli kokemusta harvemmista miehistä. Tulin itse alaikäisenä useaan otteeseen seksuaalisesti ahdistelluksi keski-ikäisten suomimiesten taholta. Luottamus heihin on ollut vähissä. Olin lapsi. Lapsi. Vaikka omassakin elämässä on hyviä miehiä, niin tietty epäluulo vieraampia miehiä kohtaan säilyy.

Vierailija
105/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity pelkästään naisiin. Ihan näin miehenäkin olen oikein tyytyväinen ilman parisuhdetta. Läheisimmissä ystävissäni on sekä miehiä että naisia. Ovat hyvää harrastus- ja matkaseuraa myös. Iso osa heistäkin elelee itsekseen lapsettomana, joten vietän myös juhlapyhiä heidän kanssaan. 

Olen asunut yhdessä eksän kanssa useamnan vuoden aikoinaan, mutta hankala kuvitella, että muuttaisin enää yhteen kenenkään kanssa. Olen kiintynyt omiim tapoihini ja elämäntyyliini (olen esim. joka kesä noin kaksi kuukautta putkeennä purjehtimassa käymättä kotona), enkä ole niistä valmis luopumaan.

Onhan ksikki toki mahdollista, jos sattuisin kohtaamaan juuri oikeanlaisen naisen, mutta pidän tämän todennäköisyyttä aika pienenä ottarnnhuomioon elämäntapani ja sen, että en halua lapsia tai olla kenenkään isäpuoli. M39

Joo ja sinun pitäisi tarjota naisellekin jotain. Se että tarjoat vain tuhkamunaa nakkiasi ei ole kenellekään naiselle kiinnostavaa. Samoin harrastuksesi ovat tyypillisiä mieslapsen touhuja, tuollaiset miehet ottavat yleensä sitten koiran tai kissan seuraamaan heitä "seikkailuihinsa". Elämä naisen kanssa on tosiaan ihan erilaista, pitäisi perustaa perhe ja kyetä elämään suhteellisen paikallaan. Kaikista ei siihen ole ja se on ihan ok. Mutta joku menee pieleen, kun nämä ihmiset eivät itse tajua kelvottomuuttaan perheisiin vaan jäävät haaveilemaan jostain miehistä pilluilla, jopa sen jälkeen kun ottavat sen koiran ja sitoutuvat tähän. Kannattaisi vaan hyväksyä että perheellistyminen ja naiset eivät ole sun juttusi ja jättää asia siihen

Miksi pitäisi tarjota naiselle jotakin?

Ei pidäkään jos ei sellaista halua. Jos kuitenkin naisesta haaveilee niin sitten pitäisi pystyä tälle jotakin tarjoamaan. Tuollaisella tyypillä ei ole mitään tarjottavaa joten on edes turha puhua tai haaveilla naisista.

Ylipäätään mitä parisuhteella on tarjota nuorille sukupuolesta riippumatta?

Vierailija
106/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori. Olen koko ikäni asunut maassa jossa ei ole tarvinnut jatkaa suvun maatilaa, ottaa puolisoa, eikä tehdä sitä perillistä, eikä edes suku paheksu, kun elelet vanhanapiikana. Yhteiskunnan väljentyneet normit vapautti ja antoi enemmän tilaa valita. Miksi ihmiset eivät käyttäisi tätä mahdollisuutta?

Vierailija
107/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kutsuu kehitykseksi, toinen taantumukseksi. Todella moni tulee katumaan keski-ikäisenä kun perhettä ei ole. 

Mitä he katuu?

Vierailija
108/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että tämä ilmiö johtuu naisten hypergamista eli kun kriteerit on nostettu niihin top 0,1% ulkomaalaisiin panomiehiin tinderistä niin ei niille naisille enää kelpaa se tavis luokkakaverimies.

Ennen nettideittailun ja somen yleistymistä naisille kelpasi useammin se omantasoinen suomimies.

Oman tasoinen? Katkera ja syyllistää, naisia alistava?

Et sä noin puhuisi jos omaiset yhtään kunnioitusta naisia kohtaan.

Uskoakseni suomalainen nainen pariutuu pääasiassa suomalaisen miehen kanssa kun ne on kuitenkin ylivoimainen enemmistö.

Enkä tunne kuin yhden, joka on pariutunut netistä löytämänsä ihmisen kanssa. Nimittäin äitini 60v. Mies muuten muutti hänen kotiin eikä toisinpäin ja ihan tavis on, tosin koko ajan touhuamassa ja aidosti arvostaa ja auttaa ihmisiä toisin kuin te ulisijat.

Jos ei ikinä onnistu, niin mitäköhän on niissä sun yrityksissä se yhdistävä tekijä? 🤔

Vierailija
109/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki hyvät asiat ja perinteet on rikottu. Ei ole enää mitään turvallisuutta ja selkeitä juttuja.

Nimenomaan turvallisuutta tuo on. Monet nuoret miehet ovat nykyään aggressiivisia naisvihaajia.

Feministit ovat lietsoneet 20 vuotta miesvihaa. Miksi unohdit tämän?

Vierailija
110/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huono kehityssuunta. Surullinenkin. Surullista, kuinka tuollaiset nuoret naiset eivät ymmärrä, miten paljon kaikkea, varsinkin onnellisuutta, parisuhde miehen kanssa toisi lisää heidän elämäänsä.

Mitä parisuhde miehen kanssa voisi tuoda naisen elämään? Puhutaan nyt siis vain positiivisista asioista.

Eilen juuri luin ketjua jossa nainen ei halunnut erota kun lapsilta menisi elintaso.

Hyvin harva nuori nykyisin haaveilee lapsista.

Vierailija
111/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki hyvät asiat ja perinteet on rikottu. Ei ole enää mitään turvallisuutta ja selkeitä juttuja.

Nimenomaan turvallisuutta tuo on. Monet nuoret miehet ovat nykyään aggressiivisia naisvihaajia.

Miksi kaltaisesi miehet aina kokevat naisten itsenäisyyden ja vapauden miesvihaksi? 

Vierailija
112/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja hänen neljä mielikuvitustytärtään.

Vierailija
113/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa se kattava tutkimus! Että oikein omien lastesi kautta olet asiaa seurannut.

No , minä voisin samalla tavalla julistaa totuutena, että KAIKKI parikymppiset seurustelevat, koska kaikki mun lähipiirissä olevat nuoret tekee niin. Sekä naispuoliset, että miespuoliset. Viettävät aikaansa sekä kaveriporukoissa, että vain sen oman poika-/tyttöystävän kanssa.

Nämä seurustelukumppanit ovat löytyneet samasta opiskelupaikasta tai harrastuksista. 

Vierailija
114/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity pelkästään naisiin. Ihan näin miehenäkin olen oikein tyytyväinen ilman parisuhdetta. Läheisimmissä ystävissäni on sekä miehiä että naisia. Ovat hyvää harrastus- ja matkaseuraa myös. Iso osa heistäkin elelee itsekseen lapsettomana, joten vietän myös juhlapyhiä heidän kanssaan. 

Olen asunut yhdessä eksän kanssa useamnan vuoden aikoinaan, mutta hankala kuvitella, että muuttaisin enää yhteen kenenkään kanssa. Olen kiintynyt omiim tapoihini ja elämäntyyliini (olen esim. joka kesä noin kaksi kuukautta putkeennä purjehtimassa käymättä kotona), enkä ole niistä valmis luopumaan.

Onhan ksikki toki mahdollista, jos sattuisin kohtaamaan juuri oikeanlaisen naisen, mutta pidän tämän todennäköisyyttä aika pienenä ottarnnhuomioon elämäntapani ja sen, että en halua lapsia tai olla kenenkään isäpuoli. M39

Joo ja sinun pitäisi tarjota naisellekin jotain. Se että tarjoat vain tuhkamunaa nakkiasi ei ole kenellekään naiselle kiinnostavaa. Samoin harrastuksesi ovat tyypillisiä mieslapsen touhuja, tuollaiset miehet ottavat yleensä sitten koiran tai kissan seuraamaan heitä "seikkailuihinsa". Elämä naisen kanssa on tosiaan ihan erilaista, pitäisi perustaa perhe ja kyetä elämään suhteellisen paikallaan. Kaikista ei siihen ole ja se on ihan ok. Mutta joku menee pieleen, kun nämä ihmiset eivät itse tajua kelvottomuuttaan perheisiin vaan jäävät haaveilemaan jostain miehistä pilluilla, jopa sen jälkeen kun ottavat sen koiran ja sitoutuvat tähän. Kannattaisi vaan hyväksyä että perheellistyminen ja naiset eivät ole sun juttusi ja jättää asia siihen

Miksi alat haukkumaan ihan asiallisesta kirjoituksesta ja muodostat omia oletuksiasi?

Enpä kyllä yhtään ihmettele miksi hän ei naista halua. Tuo on sama kun miehet väittää että naiset haluaa vaan jänniksiä ja elättäjän.

Vierailija
115/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 1 tytär, kaveripiirissä ollut poikia ja tyttöjä, mihinkään suureen tyttöryhmään ei ole koskaan kuulunut, paras ystävä on aina ollut sama tyttö. 

Seurustellut koko "aikuisikänsä", kolmen eri pojan kanssa. Tuli äidiksiki 21 vuotiaana (ja teki minusta ylpeän mummon). Asuu yhdessä lapsen isän kanssa. 

Että näin meillä. 

Vierailija
116/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huono kehityssuunta. Surullinenkin. Surullista, kuinka tuollaiset nuoret naiset eivät ymmärrä, miten paljon kaikkea, varsinkin onnellisuutta, parisuhde miehen kanssa toisi lisää heidän elämäänsä.

Mitä parisuhde miehen kanssa voisi tuoda naisen elämään? Puhutaan nyt siis vain positiivisista asioista.

Eilen juuri luin ketjua jossa nainen ei halunnut erota kun lapsilta menisi elintaso.

Tuokin nainen vain halusi tarjota lapsilleen kalliit harrastukset ja vehkeet, joita kumpikaan vanhemmista ei voinut yksin tarjota. Pian teinit ovat aikuisia ja sitten kyseinen nainen voi erota.

Vierailija
117/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta! Mies vai karhu, miehet tykinruoaksi yms. Tämän viestin feministit antavat jo pikkupojille.

Pikkupoika voi oppia olemaan vähän vähemmän pelottava nuori ja aikuinen  mies.

Vierailija
118/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko esimerkin tästä miesvihasta?

Tasa arvon hakeminen ja tosiasioiden ääneen sanominen ei ole vihapuhetta.

Vierailija
119/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kertomus siitä, että hyvin harva haluaa. Toive lapsista on yhä yleisempi kuin se ettei niitä lapsia haluta. 

Vierailija
120/331 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaltaisesi miehet aina kokevat naisten itsenäisyyden ja vapauden miesvihaksi? 

Miksi kaltaisesi naiset eivät salli itsenäisyyttä ja valinnanvapautta miehille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi