MIksi jotkut varatut lisäävät sometileilleen kuvia itsestään ja lapsistaan, mutta aina ilman puolisoaan?
Ihmettelen varsinkin näitä aikuinen-lapsi-lemmikki, kuvia joista puuttuu puoliso.
Puoliso puuttuu usein kaikista julkaistuista perhepotreteista, vaikka on kuitenkin olemassa..
Pidän puuttumista vähän outona, varsinkin jos hevonen tai koira kuitenkin on mukana perhepotreteissa. :)
Kommentit (36)
En ole somessa mutta en kiellä ja odota, että kumppanini on siellä. - Jos saamme yhteistä jälkikasvua, kuten toivomme, niin toivon, että hänellä on malttia olla laittamatta lapsien kuvia someen. - Jos niin tekisi, niin harmittaisi.
Käsittääkseni hän ei ole laittanut kenenkään kuvaa mutta en ole vsrma, koska en odota, että hän esittelisi minulle jokaisen käänteensä ja tekonsa somessa.
Ööö, no esimerkiksi siksi että puoliso on se, joka ottaa kuvia ennemmin kuin on niissä itse. Tai jos ei halua olla somessa. Minulla esim on tällainen puoliso. Toisekseen, myös itsestäni olisi outoa julkaista kuvia omassa somessa puolisostani, etenkään kun hän ei ole somessa. En kyllä muutoinkaan juurikaan julkaisisi, vaikka olisikin, ja tässä syyt: jaamme jo elämän arjessamme, some on minun some ja sisältö sen mukaista mielenkiinnon kohteista ja elämästä, mun näkökulmasta. Miksi minun pitäisi siellä jakaa kuvia puolisostani, en ymmärrä.
Eikö alaikäisten lasten kasvojen kohdalle kannattaisi laittaa vaikka sydänkuvio sensuuriksi, jos kuva on julkisesti nähtävillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua someen.
Kysytäänköhän niiltä lapsilta lupa?
Minä ainakin olen kysynyt lapsilta. Miesystävä ei halua someen.
Olen kysynyt lapsilta luvan? Lapset eivät ymmärrä mitä kuvien lisääminen Suomeen tarkoittaa ennen kuin ovat aikuisia.
Tota noin. Lopettakaa se. Kaikenmaailman pervot on sitten kimpussa, ja niistä ei pääse ikinä eroon.
Vanha nettiviisaus: Mikä nettiin lähtee, se nettiin jää. .... Ihan niinkuin tämä munkin kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies julkaisee somessaan, mutta ei koskaan kuvia / merkintöjä missä minä olisin. Kokeilin viime kesänä ihan huvikseen mitä tapahtuu, jonkun viiden vuoden tauon jälkeen merkkasin hänet yhteen reissukuvaan. Antoi sen merkinnän olla, mutta ei hyväksynyt kuvaa niin, että se näkyisi hänen somessaan.
Poistin tuossa joku aika sitten omastakin somesta kaikki kuvat, joissa mies oli mukana ja aloin hyväksyä kaikkia random miehiä seuraajiksi sitä mukaa, kun pyyntöjä tippuu. Käy tämä näinkin 🤗Koetko, että miehesi koitaa dissata sinua tuollaisella käytöksellään?
Haluaisin tästä mielipiteitä, kun minusta tuo on aika loukkaavaa.
Alkuun ajattelin useammankin vuoden, kun hän ei yhteisiltä reissuilta yms julkaise tosiaan kuvia missä merkkiäkään minusta, että syy on jotain sen tyyppistä ettei halua näyttää ulospäin olevansa varattu. Ja toki se loukkasi minua ja aiheutti jotenkin epävarmuutta itsestä ja koko suhteesta. Mutta ymmärsin sen vasta myöhemmin. Sittemmin olen jättänyt mielestäni koko asian useampi vuosi sitten toissijaiseksi, ja keskittynyt itseeni.
Kysyin joskus tuossa talvella ihan mielenkiinnosta, että miksi et ole hyväksynyt merkintää siihen minun kesällä julkaisemaan kuvaani siten, että se näkyisi hänen somessaan. Kertoi mielestään näyttävänsä kuvassa niin hirveältä, ettei siksi halunnut sitä omalle sivulleen. Ei vaivaa minua, näin eläessäkin on ihan hyvä ja olen pitänyt huolen, ettei elämäni ainakaan huonompaan suuntaan muutu, jos ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies julkaisee somessaan, mutta ei koskaan kuvia / merkintöjä missä minä olisin. Kokeilin viime kesänä ihan huvikseen mitä tapahtuu, jonkun viiden vuoden tauon jälkeen merkkasin hänet yhteen reissukuvaan. Antoi sen merkinnän olla, mutta ei hyväksynyt kuvaa niin, että se näkyisi hänen somessaan.
Poistin tuossa joku aika sitten omastakin somesta kaikki kuvat, joissa mies oli mukana ja aloin hyväksyä kaikkia random miehiä seuraajiksi sitä mukaa, kun pyyntöjä tippuu. Käy tämä näinkin 🤗
Minkä ikäinen olet? Lapsellista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun somestani puoliso puuttuu, koska hän hyvin harvoin osallistuu mihinkään "tekemiseen". Teen siis asioita lasten (ja lemmikki) kanssa.
Haaveiletko salaa puolisosta joka osallistuu?
Hmm. Voisi tietenkin osallistua, jos haluaisi. Toisaalta onhan se kätevää, jos mies jää kotiin siivoamaan ja minä ja lapset menemme laskettelemaan, teatteriin, ravintolaan tms.
Lapsilta (jotka meillä 18 +) kysytään kyllä, jos laitetaan kuvia nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua someen.
Minä en halua someen kuviani jo pelkästään työni luonteen vuoksi. Puolisolta en voi somea kieltää.
Koska ne on niin kiinnostuneita omista kuvissaan ja toivoisivat että muutkin olisivat.
Siis onko some todella joillekin joku parisuhteen esittelypaikka? Siis ihan aikuisille avioliitossa oleville ihmisille.
Tää on mielenkiintoinen kysymys johon en osaa vastata..
No siinähän pidät outona. Mä en ole edes päivittänyt parisuhdestatustani mihinkään someen vaikka olen ollut jo vuosia naimisissa eikä ole ollut tapana julkaista yhteiskuvia.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko some todella joillekin joku parisuhteen esittelypaikka? Siis ihan aikuisille avioliitossa oleville ihmisille.
Ei tietenkään. Paitsi joillain tietysti, ja se heille suotakoon.
Ei meillä kumpikaan tee kuin tyyliin pari julkaisua vuodessa. Somea muuten selataan kyllä päivittäin, mutta ei olla itse aktiivisia. Kun elät toisen kanssa kymmenettä vuotta, niin on se jossain vaiheessa mietityttänyt, miksi ei merkkiäkään minusta eli puolisostaan. Tykkäilee/laittelee sydämiä kyllä kaikkiin minun kuviin.
t: eräs kommentoija
Kaverini vaimo ei ole somessa eikä halua kuvia itsestään someen. Kaverini laittaa kyllä välillä lapsista kuvia ja harrastuksistaan. Ihan hyvin niillä tuntuu menevän; juuri vähän aika sitten käytiin kaikki yhdessä syömässä ja he jatkoivat sitten konserttiin.
Koetko, että miehesi koitaa dissata sinua tuollaisella käytöksellään?
Haluaisin tästä mielipiteitä, kun minusta tuo on aika loukkaavaa.