Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokenut radiohiljaisuutta ystävän suunnalta?

Vierailija
13.03.2026 |

Ystävä katoaa täysin ei laita viestiä, ei soita, ei ehdota tapaamista - ei mitään - pelkkää radiohiljaisuutta. Kuinka kauan sitä kesti ja mikä oli syy?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka noin tekee ei ole mikään ystävä

Vierailija
2/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se, joka hiljensi radion. Valittamisen sietokyky tuli täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka eivät ymmärrä toista arvostavaa vastavuoroisuutta putoaa ystäväringistä. Vapaamatkustajiin kyllästymään jossain vaiheessa.

Vierailija
4/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syyt löytyvät omasta elämästä, rakastumisia, työkuormaa, arjen menoja, sairastumisia, synttäreitä, sukujuttuja, lapsi arkea. Tuntuu pinnalliselta heittää joku viesti, jos ei kerkeä vastaamaan/paneutumaan keskustelemaan rauhassa, tietää että toinen ehdottaa jotain eikö halua / pysty sopimaan nyt juuri mitään. Ystävä käy mielessä, mutta ei tule tehtyä mitään konkreettista sen eteen; saamattomuus. Toinen voi myös antaa tilaa, odottaa että toinen soittaa. Aina en muista vastata ellen vastaa heti.

Voihan se olla kuollut, puhelin kadonnut tms.

Vierailija
5/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä syyt löytyvät omasta elämästä, rakastumisia, työkuormaa, arjen menoja, sairastumisia, synttäreitä, sukujuttuja, lapsi arkea. Tuntuu pinnalliselta heittää joku viesti, jos ei kerkeä vastaamaan/paneutumaan keskustelemaan rauhassa, tietää että toinen ehdottaa jotain eikö halua / pysty sopimaan nyt juuri mitään. Ystävä käy mielessä, mutta ei tule tehtyä mitään konkreettista sen eteen; saamattomuus. Toinen voi myös antaa tilaa, odottaa että toinen soittaa. Aina en muista vastata ellen vastaa heti.

Pitkän listan tekosyitä rustasit.

Vierailija
6/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan ghoustaamiseksi. Jos olisit ollut rehellinen, niin olisit nostanut kissan pöydälle ja sanonut, että nyt riittää valitus.

Vierailija
7/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan ghoustaamiseksi. Jos olisit ollut rehellinen, niin olisit nostanut kissan pöydälle ja sanonut, että nyt riittää valitus.

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi nostaa?

Vierailija
8/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein noin kun huomasin että olin aina ns. hopeasijalla, varalla jos ei parempaa löytynyt.

Vierailija
9/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus paras vaihtoehto on radiohiljaisuus. Kun toinen ihminen ottaa enemmän kuin antaa, eikä muuten ymmärrä, jää vaihtoehdoksi etäisyyden ottaminen.

Vierailija
10/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkän listan tekosyitä rustasit.

Mitkä sitten on oikeita syitä ja millä oikeudella sinä niitä arvioit?

Vierailija
11/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta Radiomäellä olen kokenut erilaisen ystävyyden. 

Vierailija
12/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi nostaa?

Rehellisyys ei taida kuulua arvoihisi. 

Vierailija
13/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein noin kun huomasin että olin aina ns. hopeasijalla, varalla jos ei parempaa löytynyt.

Mistä tiesit olevasi varasijalla?

Vierailija
14/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus paras vaihtoehto on radiohiljaisuus. Kun toinen ihminen ottaa enemmän kuin antaa, eikä muuten ymmärrä, jää vaihtoehdoksi etäisyyden ottaminen.

Missä on aikuismainen rehellisyys?

Vierailija
15/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut "radiohiljaisuutta", koska olen aikuinen ihminen ja ymmärrän, että joskus ystävyys/kaveruus vaan hiipuu pois. Yleensä sen takia, ettei ole enää sitä yhdistävää tekijää, kuten työpaikka tai asuinpaikkakunta.

Vierailija
16/16 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka vastailee muille muttei sinulle ei ole kuollut vaan elossa. Pidät pinnallisena sitä, että laitat ystävälle lyhyen viestin, että nyt on ollut kiireistä, rankkaa ym.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän