Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naapurirapun koira haukkuu juuri minua?

Vierailija
13.03.2026 |

En ole muuta kuin joskus vaihtanut sanasen emännän kanssa.

Ollaan sen verran kohdakkain tultu, että tiedän sen olematta ilman vastaavaa reaktiota muihin.

Ei mielestäni ole aggressiivista,  tempoo aivan hulluna hihnassa ja "huutaa".

Miksi? 

Asia ei ole tärkeä, mutta jotenkin jäi tänään mietityttämään. Koira on yksivuotias pieni rotu, jota en nyt muista.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiset pahalle.

Vierailija
2/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huumekoira. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei tunne sinua. Ei ole ehkä haistanut kättä ja et ole lässyttänyt koiralle? Ja jos koira hyväksyy, pieni silitys. Lupa pitää kysyä omistajalta.

Vierailija
4/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiset pahalle.

Ihan olen puhdas naisihminen. 

Ja sen verran nyt koirista tiedän, että tuo ei voi olla syy.

Ei koiralle ole pahoja hajuja samassa mielessä kuin ihmiselle. Nehän haistelee toistensa jätöksiä lempipuuhanaan.

Vierailija
5/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvetesi haju.

Vierailija
6/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ei tunne sinua. Ei ole ehkä haistanut kättä ja et ole lässyttänyt koiralle? Ja jos koira hyväksyy, pieni silitys. Lupa pitää kysyä omistajalta.

Olen koskenut  tätä koiraa silittämällä.  Ja tosiaan haukku ei ole vihaista,  vaan pikemminkin oudon innostunutta. 

Vierailija
7/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuvetesi haju.

En käytä lainkaan hajusteita.

Vierailija
8/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiset pahalle.

No sitten kyllä haukkuu väärää puuta. En käytä🙂

Vierailija
9/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koskenut  tätä koiraa silittämällä.  Ja tosiaan haukku ei ole vihaista,  vaan pikemminkin oudon innostunutta. 

Tunnistaa sinut. Tervehtii omalla tavallaan. Ehkä myös kaipaisi lähikontaktia, ja ns.koettaa kutsua sinua luokseen. Tämä on minun veikkaukseni.

Vierailija
10/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin tavallista, että koira käyttäytyy juuri tietyn ihmisen kanssa eri tavalla kuin muiden kanssa, eikä se välttämättä liity sinuun henkilökohtaisesti. Tässä muutama mahdollinen syy, miksi naapurirapun koira saattaa haukkua juuri sinulle:

Tuttujen ihmisten erot Vaikka olet vaihtanut vain sanasen emännän kanssa, koira saattaa silti tunnistaa sinut ja reagoida siihen. Joillekin koirille uudet tai harvemmin nähtävät ihmiset aiheuttavat uteliaisuutta tai jännitystä.

Energia ja ikä Yksivuotias koira on usein hyvin energinen ja saattaa ilmaista sitä juuri haukkumalla. Haukku voi olla myös kutsuhuuto leikkiin tai tapa purkaa jännitystä.

Hihnakäyttäytyminen Koira, joka on "hihnassa aivan hulluna", kokee usein turhautumista. Hihna rajoittaa liikkumista, ja haukkuminen voi olla keino purkaa ylimääräistä energiaa.

Ominaisuudet ja rotu Pienet rodut voivat olla erityisen äänekkäitä ja varautuneita vieraisiin ihmisiin. Haukku ei välttämättä tarkoita aggressiota, vaan voi olla osa niiden luontaista käyttäytymistä.

Assosiaatiot ja kokemukset Jos olet aiemmin reagoinut koiraan esimerkiksi pysähtymällä, hymyilemällä, katsomalla sitä suoraan tai jopa väistämällä, koira saattaa nähdä tämän kutsuna jatkaa haukkumista.

Lyhyesti sanottuna: koira ei välttämättä hauku sinulle "siksi, että sinussa olisi jotain", vaan se on todennäköisesti sekoitus nuoren koiran energiaa, uteliaisuutta ja hihnassa olemisen turhautumista.

Vierailija
11/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran pieni koira, joka haukkui kaikki somalit jotka tulivat vastaan. Varmaan koiraakin inhotti se haju, joka niistä lähti.

Vierailija
12/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kerran pieni koira, joka haukkui kaikki somalit jotka tulivat vastaan. Varmaan koiraakin inhotti se haju, joka niistä lähti.

En ole somali.

Mutta jotain erityistä  nyt on ja mysteeri,  mitä erityistä.

Onneksi ei tosiaan ole mitään tärkeää elämäni kannalta.

Ei kai kukaan täysin tiedä koirien sielunelämää.

13/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa tulla moikkaamaan 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät ota selvää minkärotuista koiraa itselleen hankkii. Naapurissa kaksi täysin mielenvikaista koiraa, joka kerta kun menen lenkille ja omistaja ja koirat tulevat vastaan, menee koirat jo kyykkyasentoon maahan, kun tulen lähemmäksi alkaa hampaiden vilauttelu ja järjetön haukkuminen, koirat haukkuu niin kauan ja murisee kunnes minua ei enää näy, taitanee omaistaja olla koiriensa kaltainen, seisoo suu auki hihnanpäässä ja antaa koirien räyhätä.

Vierailija
15/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haiset pahalle.

Ihan olen puhdas naisihminen. 

Ja sen verran nyt koirista tiedän, että tuo ei voi olla syy.

Ei koiralle ole pahoja hajuja samassa mielessä kuin ihmiselle. Nehän haistelee toistensa jätöksiä lempipuuhanaan.

Et siis tiedä koirista mitään, koira haistaa ihmistä paremmin ja koira pystyy valitsemaan mikä haju kiinnostaa. Älä tuijota koiraa niin ei hauku. Ehkä sinulla on joku lääkitys tms mikä hämmentää koiraa, tuttu oli stytostaatti hoidoissa ja kaikki koirat murisi hänelle, kun hoidot loppui koirat lopetti murinan 

Vierailija
16/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monta syytä. Esim iso musta takki (koirat voi pelätä), teet äkkinäisiä liikkeitä,tai olet stressaantunut yms. .

Vierailija
17/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet kerran silittänyt niin odottaa silitystä joka kerta. Niin minunkin koira tekee niille ihmisille jotka silittää ja juttelee, innoissaan haukkuu että nyt silittämään 

Vierailija
18/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistaa kiiman se on kevät nyt.

Vierailija
19/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän se tykkää susta.  Muistutat jostain sille tutusta kenties. 

Vierailija
20/30 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi. x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme