Kumpaa koulutusta arvostat enemmän? Ekonomin vai tradenomin?
Kommentit (28)
Vierailija:
Tradenomi ei ymmärrä mitä kaikkea kauppatieteiden maisterin koulutuksessa on enemmän kuin tradenomin koulutuksessa, joten on ihan ymmärrettävää, että tähän halpaan menee. Mutta sitä en ymmärrä, miksi valehdellaan " ylhäältäpäin" ja huijataan ihmisiä ihan väärin odotuksin opiskelemaan alaa.
Se, että amk:ssa luetaan samoja kirjoja kuin yliopistossa, ei tee koulutuksesta samanveroista kuin yliopisto- ja korkeakoulututkinnoista. En ymmärrä miksi amk:t eivät ole reilusti AMMATTIkorkeakouluja?
Jos olisit palkkaamassa jotakuta töihin, niin olisiko suurta eroa, onko tuo joku merkonomi vaiko tradenomi? En ole kumpikaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, kun yleensä työnhakuilmoituksissa vaaditaan vaan jokin kaupallinen peruskoulutus.
Mitä teet vauvapalstalla jos olet niin kotiäitejä vastaan?
Vierailija:
Mitä teet vauvapalstalla jos olet niin kotiäitejä vastaan?
vaan tuollaisia tietämättömiä ihmisiä vastaan, jotka kuvittelevat tietävänsä kaiken. Arvaus taisi osua oikeaan: ainoastaan pitkään työelämästä pois ollut henkilö voi kuvitella, että pätevyys ei vaikuta palkkaan. Kun kyseessä on av-palsta, niin todennäköisesti kyseessä on kotiäiti.
Vierailija:
Jos olisit palkkaamassa jotakuta töihin, niin olisiko suurta eroa, onko tuo joku merkonomi vaiko tradenomi? En ole kumpikaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, kun yleensä työnhakuilmoituksissa vaaditaan vaan jokin kaupallinen peruskoulutus.
lähtökohdat on ekonomille paremmat: koulutus on vaativampi ja arvostetumpi, opiskelupaikan saaminen vaikempaa keskinmäärin ja ennen kaikkea lahjakkain aines hakeutuu edelleen perinteisiin yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin jää keskinkertaisuudet ja ammattikoulun kautta opiskeluintoa hakeneet.
Olen itse akateeminen, jonka esimies on tradenomi, mutta poikkeuksellinen sellainen. Meillä assarit on tradenomeja muuten.
Vierailija:
oikeasti tradenomi ja ekonomi ei juurikaan eroa toisistaan...
Höpsis, mieheni on tradenomi ja olen seurannut hänen " opiskeluaan" läheltä. Yhtä kokonaista kirjaa ei hän ole opinnoissaan lukenut. " Tenttiin" luetaan joku PowerPoint -esitys. Hepposilla tiedoilla tipahtaa aina hyvä numero. Koulutus ei oikeasti vaadi yhtään mitään.
KTM:n koulutuskin on tunnetusti akateemisista helpoin, mutta silti ainakin 10 kertaa haastavampi kuin tradenomin.
Vierailija:
Tottakai pätevä henkilö ansaitsee enemmän kuin vähemmän pätevä. Ja tämä nimenomaan on tunnettu fakta työelämässä. Outoa, ettet tiedä sitä. No, av-palstalla tällaista tietämättömyyttä voikin odottaa. Miksi olen vauva-palstalla? Oletko koskaan kuullut viikonlopusta? Etpä tietenkään. Eihän tradenomi-kotiäideillä sellaisia ole. Ja yritä keksiä jotain omiakin heittoja.