Hauska tuo Ylen mamukone. Voit katsoa mistä postinumeroalueesi maahanmuuttajat tulevat
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Tätä naiset halusivat.
Tätä naiset äänestivät.
Jos vaihtoehtona on persu, niin tällä mennään.
Minä en aloittanut nokittelua.
Eira-Punavuori: 10,5 % ulkomaalaistaustaisia. Yllättävän paljon, selvästi eniten entisestä Neuvostoliitosta, tasaväkisinä sijoilla 2-4 Viro, Kiina ja Yhdysvallat paljon pienemmällä osuudella. Onkohan tuo tehty niin, että ne, joiden syntymätodistuksessa tai vanhempien syntymätodistuksessa tai passissa on ollut Neuvostoliitto, on rekisteröity entiseen Neuvostoliittoon, ja nuoremmat mm. Venäjään ja Viroon. Somalia ei ole täällä listoilla ollenkaan, ja kyllähän se katukuvassakin näkyy (eli ei näy).
Muutenkin olen yllättynyt siitä, miten paljon Helsingissä on keskimäärin ulkomaalaistaustaisia.
Myönnän, että yksi syy muuttaa alueelle oli oman, koulussa menestyvän lapsen etu, kun siihen mahdollisuus oli. (Vähemmän huonosti voivia ja huonosti pärjääviä luokalla.)
miten venäjä ja viro eroaa entisestä neuvostoliitosta?
Kerrottiinko tuolla, mitä "entinen Neuvostoliitto" tarkoittaa? Viro ja Venäjä ovat erikseen.
Kartastahan Neukkulan alueet näkyvät, mutta ihmettelen sitä, miksi se on niin monella postinumeroalueella ylivoimaisesti suurin ryhmä.
CCCP. Hassua propagandaa että ovat eriyttääneet siitä eestin. Kuitenkin kun henkilön vanhemmat lasketaan niin tod näk synt NL. Lukeehan jopa Kaja kallaksen Wikipediassa niin.
Kylmän sodan aikana koulussa oli useampi joiden toinen vanhempi oli esim saksal, tanskasta, ruotsista, norjasta, ranskasta... Ei heitä vaan sanottu ulkomaalaistaustaisiksi? Neuvostotaustaiset (ml viro) oli lähinnä minun ikäluokan mummit ja vaarit, ja heitä oli melko paljon. Useat oli suomentaneet nimensä. Hyvin toimi kotouttaminen 1900-luvulla!
Vierailija kirjoitti:
Täällä 17 % ja eniten Bangladeshista, Intiasta, Pakistanista ja Sri Lankasta. Eipä heistä paljon häiriötä ole.
Tässä.nähdään ennakkoluulojen ja rasismin ero. Itselleni aasialaiset ovat "nou nou". Monessa maassa asuessani, olen niin tympääntynyt niihin ja niiden puuhiin. Ja taas somalit ei minua häiritse ja tutut somalit ovat ihan normaaleja. Töissä ja lapset kouluttautuvat yliopistossa yms.
Myönnän olevani rasisti monen Aasian maan ihmisiä kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Kerrottiinko tuolla, mitä "entinen Neuvostoliitto" tarkoittaa? Viro ja Venäjä ovat erikseen.
Kartastahan Neukkulan alueet näkyvät, mutta ihmettelen sitä, miksi se on niin monella postinumeroalueella ylivoimaisesti suurin ryhmä.
Tsetseenit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä 17 % ja eniten Bangladeshista, Intiasta, Pakistanista ja Sri Lankasta. Eipä heistä paljon häiriötä ole.
Tässä.nähdään ennakkoluulojen ja rasismin ero. Itselleni aasialaiset ovat "nou nou". Monessa maassa asuessani, olen niin tympääntynyt niihin ja niiden puuhiin. Ja taas somalit ei minua häiritse ja tutut somalit ovat ihan normaaleja. Töissä ja lapset kouluttautuvat yliopistossa yms.
Mikä häiritsee aasialaisissa?
Entinen Neuvostoliitto 0,8% voittajana. Kokonaismäärä 2,8%.
Mun numeroalueella on vain 6 ulkomaalaista.
Vierailija kirjoitti:
miten venäjä ja viro eroaa entisestä neuvostoliitosta?
Ovat syntyneet vasta 90-luvulla tai sen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä häiritsee aasialaisissa?
Intialaisten miesten asenne naisia kohtaan 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen YLE:n propaganda-artikkeli.
Missä on tenityttöjen r aiskaaja afrikkalaiset ja arabit? Kauppakeskuksissa lorvailijat?
Mikä ihmeen propaganda? Tuo näyttää ihan vain neutraalisti Tilastokeskuksen luvut.
Olet ilmeisesti niin Ylen aivopesemä ettet edes ymmärrä.
Miksi Ylen artikkeleissa esitetään maahan muuttajat aina kunnollisina työntekijöinä kun todellisuus on, että suuri osa vain hyväksikäyttää Suomen sosiaalitukia ja ovat yliedustettuina poliisin julkaisemissa rikostilastoissa.
Ylen artikkeleissa aivopestään suomalaisia luulemaan, että maahan muuttajat ovat näitä tunnollisia työntekijöitä, jotka opettelevat suomen kielen.
20% kaikista takuueläkettä nauttivista ihmisistä Suomessa on jo muualta kotoisin. Takuueläke tarkoittaa sitä, että eivät ole ikinä tehneet täällä töitä
Voi se merkitä, että he ovat tehneet pienipalkkaisia töitä. Sen ajan kun ovat Suomessa asuneet.
Yläluokkaan syntyneet intialaiset naiset ovat myös melkoisia tapauksia 😬 Se ylenkatse muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Liittyiskö tähän aika-aspekti, ovat tulleet maahan jo ennen Neuvostoliiton hajoamista? Sen jälkeen on rekisteröity erikseen Venäjä, Viro ja muut entiset Neuvostovaltiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen YLE:n propaganda-artikkeli.
Missä on tenityttöjen r aiskaaja afrikkalaiset ja arabit? Kauppakeskuksissa lorvailijat?
Mikä ihmeen propaganda? Tuo näyttää ihan vain neutraalisti Tilastokeskuksen luvut.
Olet ilmeisesti niin Ylen aivopesemä ettet edes ymmärrä.
Miksi Ylen artikkeleissa esitetään maahan muuttajat aina kunnollisina työntekijöinä kun todellisuus on, että suuri osa vain hyväksikäyttää Suomen sosiaalitukia ja ovat yliedustettuina poliisin julkaisemissa rikostilastoissa.
Ylen artikkeleissa aivopestään suomalaisia luulemaan, että maahan muuttajat ovat näitä tunnollisia työntekijöitä, jotka opettelevat suomen kielen.
20% kaikista takuueläkettä nauttivista ihmisistä Suomessa on jo muualta kotoisin. Takuueläke tarkoittaa sitä, että eivät ole ikinä tehneet täällä töitä
Voi se merkitä, että he ovat tehneet pienipalkkaisia töitä. Sen ajan kun ovat Suomessa asuneet.
Ja nämähän nimenomaan tekee töitä matalapalkka-aloilla. Ei joku hoiva-avustaja yli tonnin eläkkeisiin yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoinen. Me asutaan böndellä, joten katukuvassa ei juuri nää kuin suomalaista pottunokkapellavapäätä, mutta olin hieman yllättynyt kärkisijasta.
1 Iran
2 Entinen Neuvostoliitto
3 Irak
4 viro
Hyvin ovat sekaan mahtuneet ja ilmeisesti ihan sopeutuneet. Sen nyt mitä päiväkodin kurahousujumpassa ja kaupankassalla ja lasten kaverisynttärillä oon nähnyt.
Omasta mielestä tää kylä on onnistunut hyvin kotiuttamaan tulijat.
Meillä tuo Iran tarkoittaa kurdeja, ei täällä muita ole.
Mä vähän luulen että meillä sama juttu. Samoin kuin Irak:in kohdalla. Ja tuo entinen Nl nyt on aika looginen juttu. Kun naapureita oltiin. N 70v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyiskö tähän aika-aspekti, ovat tulleet maahan jo ennen Neuvostoliiton hajoamista? Sen jälkeen on rekisteröity erikseen Venäjä, Viro ja muut entiset Neuvostovaltiot.
Menee vanhempien asuinpaikan mukaan.
Tämä on oikeasti hyödyllinen toiminto. Voi käytevästi tarkistaa, millä alueella asuu eniten "huippuosaajia", jonne ei ainakaan kannata muuttaa.
Pitää tietää, mitä on tilastoitu! Ihan perusjuttuja!
Jos vaikka Virosta on muuttanut tänne 90-luvun alussa perheitä ja heidän muutaman vuoden ikäiset lapset olivat ennen muuttoa syntyneet Neuvostoliitossa, niin nyt kun nuo aikuiseksi varttuneet lapset, jotka ovat asuneet yli 30 vuotta Suomessa, saavat lapsia, niin nekin lapset ovat vielä ulkomaalaistaustaisia.