Miksi valitset olla onneton kun onnellisuus on vain yhden valinnan päässä
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan tapaan on kiva tarrautua vaikka osa itsestä tietää että vanhasta tavasta kannattaisi luopua. On kuin osa minuudesta kuolee jos lopettaa murehtimisen. Murehdin, siis olen olemassa, sanoo mielen ankeutunut puoli.
Kokeile ottamalla lomapäiviä murheistasi! Päätä vaikka jo huomenaamulla että tämä ja huominen päivä on mun vapaapäivä kaikista murheista. En murehdi mitään näinä päivinä. Unelmoin kaikesta kivasta ja suunnittelen kaikkea kivaa. Murehdin niitä murheita sitten taas ylihuomenna, ei ne mihkään katoa.
Todellakin. Murehdimme vaikka voisimme haaveilla. Valitsemme murehtimisen ja haluamme tietää lisää maailmasta lukemalla !!!uutisia!!! ja sitten murehdimme lisää. Haaveilu on turhaa, sanomme ja ankeudumme lisää, ainoana lohtuna Tieto, minkä !!!uutiset!!! tarjoavat. ;)
Mikä mielestäsi sitten on onnellisuutta, Ap?
Vierailija kirjoitti:
Koska olen roskaa
Heitä ajatus pois. Jos joku sanoo että olet arvokas, sekin on heidän ajatuksensa ja heitä vain pelottaa ja he sanovat sen itsensä vuoksi. Heidänkin olisi pitänyt heittää ajatuksensa pois.
Vierailija kirjoitti:
AITO autonomia, merkityksen tunne ja kompetenssi. Eudaimonian onnellisuuden kulmakivet
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AITO autonomia, merkityksen tunne ja kompetenssi. Eudaimonian onnellisuuden kulmakivet
Eri
Tuosta nyt ei saa mitään selvää, ratsastat vain " hienoilla" termeillä..
Olet mitä ajattelet. Ajattelet mitä olet.
Tee testi: kävele yksi kokonainen päivä kumarassa ja hitaasti ja raportoi päivän ajatuksesi paperille. Kävele toinen päivä ryhdikkäästi ja pontevana ja raportoi sen päivän ajatukset paperille.
Tee toinen testi. Ajattele koko päivä: olen huono. Olen huono. Raportoi miten kuljit koko päivän.
Ajattel toinen päivä: olen paras. Olen paras. Raportoi miten kuljit koko päivän.
Onhan mulla noita pillereitä missä sivuoireena voi olla euforia, mutta en mä niitä halua päivittäin vedellä.
Kipujakaan en oikeen ole saanut liikunnalla, lääkärillä tai mentaaliharjoittelulla kuriin.
Kuulema oon 20 vuoden syömishäiriöillä pilannut aivotoimintaanikin pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Autonomia - Itsevaltius, eli valitset itse mitä elämässäsi teet. Jos raha ohjaa, sinä et valitse, jos pelot ohjaa, sinä et valitse. Sinä olet se ainoa muuttumaton asia elämässä joka tekee päätökset ja tietää mikä on oikein.
Merkityksen tunne eli se on sinulle merkityksellinen, jos asia kiinnostaa enemmänkin niin buddhalaisuudessa dharma on hyvä asia tutkittavaksi
Kompetenssi taas tarkoittaa sitä, että tunnet selviytyväsi ja olet tarpeeksi kyvykäs tekemään vaadittavia asioita.
Kysy vain jos jäi epäselväksi
Tuo on sellaista turhanpäiväistä valmennuslätinää.
Elämässä tulee vastaan onnea ja epäonnea. Ei niistä pidä valita kumpaakaan.
Kunhan pitää kasetin sen verran kassassa, että se kestää kun kohtaa onnen ja epäonnen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Mikä tekee Eudaimonian kulmakivistä mielestäsi vain hienoja termejä ? Kumpa lanka ei menisi pelkäksi pelleilyksi. -eri
Vierailija kirjoitti:
Olen vieläkin enemmän roskaa.
Itse itsemme ankeutamme. Ihmiselämään myös kuuluu olennaisesti jaksot missä kaivellaan helvettien roskatynnyreitä. Sielun pimeät yöt, dark night of the soulsit. Paljon on kirjoja kirjoitettu aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sellaista turhanpäiväistä valmennuslätinää.
Elämässä tulee vastaan onnea ja epäonnea. Ei niistä pidä valita kumpaakaan.
Kunhan pitää kasetin sen verran kassassa, että se kestää kun kohtaa onnen ja epäonnen.
Suojapuvut ovat aina, väistämättä, kovin epäkestäviä.
Kokeile ottamalla lomapäiviä murheistasi! Päätä vaikka jo huomenaamulla että tämä ja huominen päivä on mun vapaapäivä kaikista murheista. En murehdi mitään näinä päivinä. Unelmoin kaikesta kivasta ja suunnittelen kaikkea kivaa. Murehdin niitä murheita sitten taas ylihuomenna, ei ne mihkään katoa.