Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs kokemus suomalaisesta terveydenhuollon tilasta

Vierailija
12.03.2026 |

Menin todella kipeänä päivystykseen, hyvä että pääsin kivultani kävelemään, niin luukulla ilmoiduttuani vastassa oli mitä tympein henkilö, hyvä että sain edes puhuttua, niin kylmä löyhäys tuli luukun sisältä päin kasvoja. Sisäpuolelle päästyäni, vastassa oli yhtä tympeä mieslääkäri ja tympeyden linjaa jatkoi yksi sairaanhoitaja, ajattelin, että voi helvetti...olis varmaan pitänyt kuolla kotiin. Kun aikani oli paareilla maannut, tuli paikalle kaksi sairaanhoitajaa, nainen ja nuorempi mieshenkilö, he ainakin yrittivät jotenkuten hoitaa minut eteenpäin, mutta kyllä jäi todella karmea tunne tästä. Tuli sellainen olo jos puhekuplan olisin pystynyt lukemaan niin siinä luki minulle näin "vittuako tänne tulit, meillä oli juuri mukava iltakeskustelu meneillään, etkö tajunnut sitä". JÄRKYTYS OLI MELKOINEN, SIIS NIIN KARMEA, ETTEN OLISI IKIPÄIVÄNÄ USKONUT, ETTÄ TILANNE ON TOSIAAN TÄMÄ.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teijän majesteettinne saa ihan PAARIPAIKAN ja silti valittaa. Mie jouduin istuskelee 8 tuntia enne ku pääsin lääkärille, joka anto vaa puranaa ja antipioottia. Diaknoosiin laitto vielä kysymysmerkin ku ei osannu hommiaan.

Olispa ollu myös paaripaikka nii ois voinu ottaa aamunokoset ootellessa...

Saa sitä kuule nukkua vaikka jalkakäytävällä.

-sair.hoit.päivystys-

Jalkakäytävällä, eli siis ULKONA, talvellako myös ?

Vierailija
22/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vointi on todelka huono niin luulisi, että kiitollisuus olisi päällimmäinen asia, kun hoidetaan. Ihme valittaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin maanantaina asioimaan sairaalan päivystyksessä silmävamman vuoksi. Odotusaikaa oli yhteensä ehkä n. 2 tuntia. Kaikki kohtaamani hoitajat ja lääkärit olivat ystävällisiä, olisiko johtunut siitä, että itsekin käyttäydyin asiallisesti.

Vierailija
24/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne töihin kuuntelemaan ihmisten valituksi ihan joka päivä!

Kyllä  sinun asenne 10 vuodessa muuttuu aika lailla ja naamasi on norsun.......

Vierailija
25/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vointi on todelka huono niin luulisi, että kiitollisuus olisi päällimmäinen asia, kun hoidetaan. Ihme valittaja. 

Miten häntä hoidettiin, ei oikein selvinnyt tästä, selviskö sulle ?

Vierailija
26/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selisikö sairaus? Saitko avun? Oliko tarttuva vatsatauti? Ne halutaan pitää kotona 

Vierailija
27/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat, olisit mennyt yksityiselle.

Vierailija
28/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin maanantaina asioimaan sairaalan päivystyksessä silmävamman vuoksi. Odotusaikaa oli yhteensä ehkä n. 2 tuntia. Kaikki kohtaamani hoitajat ja lääkärit olivat ystävällisiä, olisiko johtunut siitä, että itsekin käyttäydyin asiallisesti.

Todista, että käyttäydyit asiallisesti.

Vierailija
29/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä valitat, olisit mennyt yksityiselle.

Myöhäinen ajankohta esti yksityiselle menon, klinikka sulkeutuu klo 16. Ap

Vierailija
30/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveydenhuollon budjettia on pienennetty niin valtavasti. Ne on ihan tukossa ja pyörii aivan liian pienillä rahoilla. Ja koko ajan erikoissairaanhoidon tai siirretään toimintoja perusterveydenhuoltoon. Tarvitaan lisää rahaa valtion budjetista.  Se sujuvoittaisi paljon. 

Vierailija
31/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen saa todellakin mennä ilman päivystys apuun soittamista, joskus numerosta ei edes vastata eikä soiteta takaisin.

Ja te joiden mielestä on ok olla tympeä koska työ on rankkaa ja kiireistä, vaihtakaa hommia ja antakaa työ inhimillisemmälle ihmiselle.

Vierailija
32/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli haimatulehdus ja olin osastolla muutaman päivän.  Ei jäänyt epäselväksi viereisissäkään huoneissa kun hoitaja kailotti.

Ryyppää vähän lisää tenukeppi.

Vierailija
33/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aina ystävällinen ja empaattinen. Sen lisäksi hoidin työni tehokkaasti ilman turhaa hosumista.

Potilaat ja kollegat olivat niin ilkeitä, että lopetin.

T: Entinen sairaanhoitaja

Vierailija
34/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja mulla on pitkä kokemus alalta lähihoitajana. Mulla ei ole 20 vuoden aikana ollut niin huonoa päivää että olisin törkeä potilaille/asiakkaille. Joo, jotkut tulevat päivystykseen ns. pienten ja harmittomien vaivojen takia, ja silloin on asiallista ohjeistaa heitä joko omahoitoon tai omalle terveysasemalle/työterveyteen/opiskelijaterveydenhuoltoon/yksityiselle. 

Kaikilla ei ole tietämystä vaivojen laadusta vaan epätietoisena hakeutuvat päivystykseen. Saattavat olla peloissaankin. Silloin oikea tapa on kohdata ihminen asiallisesti ja myötätunnolla. Jopa ystävällinen puhe alentaa stressiä ja saa olon tuntumaan paremmalta. 

Hävetkää, te törkeät kollegat! Huomautan joka kerta teille kun käyttäydytte moukkamaisesti. 

Vierailija
35/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja mulla on pitkä kokemus alalta lähihoitajana. Mulla ei ole 20 vuoden aikana ollut niin huonoa päivää että olisin törkeä potilaille/asiakkaille. Joo, jotkut tulevat päivystykseen ns. pienten ja harmittomien vaivojen takia, ja silloin on asiallista ohjeistaa heitä joko omahoitoon tai omalle terveysasemalle/työterveyteen/opiskelijaterveydenhuoltoon/yksityiselle. 

Kaikilla ei ole tietämystä vaivojen laadusta vaan epätietoisena hakeutuvat päivystykseen. Saattavat olla peloissaankin. Silloin oikea tapa on kohdata ihminen asiallisesti ja myötätunnolla. Jopa ystävällinen puhe alentaa stressiä ja saa olon tuntumaan paremmalta. 

Hävetkää, te törkeät kollegat! Huomautan joka kerta teille kun käyttäydytte moukkamaisesti. 

Kyllä saa moni potilaskin hävetä. Suuret ikäluokat kun vanhentui, niin se näkyy hoitotyössä.

Itsekkäitä, kaikkitietäviä, ilkeitä jne. Ja aina se minä ensin. Minä, minä minä.

Vaikka siinä vieressä itkisi korvakipuinen sylivauva.

Vierailija
36/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksityinen sairasvakuutus. Kaksi viimeistä leikkausta niiden kautta. Ei tarvitse kärvistellä julkisella hoitojonoissa. Ihmetyttää kuitenkin, että miksi täytyy kustantaa kahta vakuutusta yhtaikaa.

Vierailija
37/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on kun tärkein asia sotessa on henkilökunnan palkkapäivä ja muu ei niin kiinnosta.

Vierailija
38/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hoitohenkilökunta ja erityisesti lääkärit ovat hyvin usein käytökseltään melko törkeitä jopa. Jos nyt ei törkeää, niin normaalina ihmisenä voi saada jotenkin sellaista tosi  epäystävällistä EVVK kohtelua. Jopa yksityisellä sektorilla. 

Vierailija
39/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa moni potilaskin hävetä. Suuret ikäluokat kun vanhentui, niin se näkyy hoitotyössä.

Itsekkäitä, kaikkitietäviä, ilkeitä jne. Ja aina se minä ensin. Minä, minä minä.

Vaikka siinä vieressä itkisi korvakipuinen sylivauva.

Näille pitää olla äidillisen tiukka ja vetää rajat päättäväisesti mutta tahdikkaasti. Heillekään mun ei ole tarvinnut olla kusipää.

-Tuo sh-opiskelija 

Vierailija
40/40 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kun lisää tuohon päälle täyttä kurkkua karjuvat väkivaltaiset narkkarit ja jossain Karjalassa ajatuksissaan olevat huutavat dementikkomummot, jotka pääsevät ohitsesi jonossa, ollaan jo minkä tahansa ison kaupungin päivystyksessä. Haartman on juuri tuollainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi