Katsotko kuuluvasi älymystöön?
Kommentit (37)
Joillain alueilla osaamiseni on yli keskimääräisten ihmisten. Toisilla osa-alueilla alle. Toiset asiat kiinnostaa, toiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko niin. EN usko jumaliin tai keijukaisiin kuten suurin osa maailman väestöstä, tunnen että näen tämän valheellisen ihmistenkontrolloimisvälineen läpi.
Oletan, että luonto laittamalla etusijalle, kaikilla ihmisilläkin menisi paremmin. Meidän tulisi heittää huonot johtajamme vaikka väkisin ulos, muuten tämä homma ei muutu miksikään. En niin koskaa kuitenkaan itsekään tee. En ole myöskään mikään hippi, ihan normaali päivätöissä käyvä mies.
VÄlillä suututtaa tämä miksikä ihmiskunta maapallolla on asiat saattanut, mutta kuten muutkin, saan palkkani ja lakkaan ajattelemasta asiaa sen enempää. Haluaisin, että asioihin tulisi muutos, mutta itse en sitä näköjään saa aikaan.
Luen paljon kirjallisuutta, tieteellisiä artikkeleita, katson eurooppalaisia elokuvia, mutta myös Hollywood-hömppää. Ehkä parhaimmillaan voi kuvitella kuuluvansa "osapäivä-älymystöön".
Päin vastoin, vaatii erittäin korkeaa älykkyyttä että pystyy ymmärtämään abstraktioita ja hahmottaa että taikauskollakin on ihan oikea tarkoitus ja se on jopa tärkeämpi kuin lodiigga. Maailman älykkäin mies uskoo esim. jeesukseen. Jos et käsitä hengellistä elämää niin et voi tituleerata itseäsi älykkääksi sillä mittakaavalla mihin ihmisellä on potentiaali
Maailman älykkäin mieskin voi hurahtaa huuhaahan, fiksu ymmärtää tämänkin.
Noup, tuo huuhaa on elämän perustava voima, jolle fysiikan lait ovat alaisia.
Olen marxilaisfeministi, siis älykkö!
Suomessa ei ole älymystöä mihin kuulua ellei Rooman Klubia lasketa, mutta ihan normaaleja ihmisiä sielläkin suurin osa on.
En kuulu, en ole johtava ajattelija, en kuulu tiedeyhteisön kermaan enkä keksi uusia aatteita joita levittelisin. Individualisti kylläkin.
Minä olen tämän palstan älykkäin!
Vierailija kirjoitti:
Olen marxilaisfeministi, siis älykkö!
Sorry pidän marxilaisuutta hyvinkin tyhmänä opinaatteena
Vierailija kirjoitti:
Olen älykkö! Vittuilen palstalaisille, jotka eivät osaa yhdyssanoja.
Miksi vattuilet? Ole fiksu ja käyttäydy paremmin. Moni arvostaa sinua sen jälkeen enemmän.
Ei älymystöön kuulumiseen riitä se, että itsekseen kotona ajattelee fiksuja.
Onneksi älymystön kulttuuria ei enään ole suomessa,ja kansalaisten ei elääkseen tarvitse kumarella lapsellisesti käyttäytyviä tapauksia. Suomalaiset elokuvat mm. 50 luvulta ovat huvittavaa katseltavaa, jossa älymystöä palvelee, jopa koko yhteiskunnan julkiset kerrokset. Töölössä asutaan "hienolla" alueella ja ruokaa pitää aterioida ravintolan tasoisesti kotona palveluväen tuella. Autokaan ei kuljeta ilman oman kuljettajan tukea.
Suomen älymystö haudattiin samaan monttuun kommunismin ja neuvostoliiton kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi älymystön kulttuuria ei enään ole suomessa,ja kansalaisten ei elääkseen tarvitse kumarella lapsellisesti käyttäytyviä tapauksia. Suomalaiset elokuvat mm. 50 luvulta ovat huvittavaa katseltavaa, jossa älymystöä palvelee, jopa koko yhteiskunnan julkiset kerrokset. Töölössä asutaan "hienolla" alueella ja ruokaa pitää aterioida ravintolan tasoisesti kotona palveluväen tuella. Autokaan ei kuljeta ilman oman kuljettajan tukea.
Näissä kyllä kuvataan usein ns. nousukasluokkaa.
en, olen ylpeästi työläinen, joka käy oikeissa töissä.
En kuulu mihinkään piireihin, mutta minulla on kyky nähdä asioiden kulku peilaten kokemukseen, hirtoriaan ja ihmisluonteeseen. Orpon hallituksen ohjelmasta näki heti, että se tappaa kotimarkkinan, tekoälyn hyödyt lopulta valuvat vain rikollisille, itse ajavien autojen kehitysponnistus lähinnä nauratti, maahanmuuton kotoutumisen ongelmat olivat ilmiselvät vuosikymmeniä sitten, suurvaltojen luonnonvarojen hamuamisesta puhutaan vieläkin liian vähän ja Venäjän vihamielisyys naapurimaita kohtaan selvisi viimeistään Airiston helmen tapaksesta. Siitäkään ei ole aidosti tuotu julkisuuteen sotilaallisen operaation valmistelua Suomea vastaan.
Tässä ketjussa älymystön osuus selvästi heikko. Pidän fiksua käytöstä osana älyllisyyttä
Olen älykkö! Vittuilen palstalaisille, jotka eivät osaa yhdyssanoja.