Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirppariostoissa ärsyttää sinua?

Vierailija
12.03.2026 |

Minua ärsyttää kun hoito-ohjelaput on leikattu pois. Samalla menee myös materiaalitieto. Ketä ne laput sivusaumassa häiritsevät? Olisi kiva kuulla selitys.

Toinen ärsytys: monet kuvittelevat, että runsas hajustettu! pesuaine pesee vaatteet puhtaammiksi. 

No ei pese. Rikkoo koneen, aiheuttaa allergioita käyttäjälle ja kanssakulkijoille. Ja kirppikseltä ostetusta haisulista ei millään lähde pesuainehaju pois.

Miksi jotkut haluaa kulkea pesuaineen hajuisena? Vai turtuuko hajuun itse?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaksihan ne. Kolmantena kokonaan pesemättä jätetyt esim. ulkovaatteet.

2/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö minä joka erehdyin ostamaan kerran vauhdissa hyvät ja sievät kesätossut  . Sain sienen joka ei lähde pois vaikka pesin tossut ensin. Eikä siitä pääse millään eroon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne laput ovat ratisevaa materiaalia ja kun liikkuu kuuluu riips-raaaps. En kyllä itse leikkaa pois.

Nenä turtuu pesuaineen hajuun ja osalle se vahva haju on sama kuin puhdas tuoksu.

Itse säilytän kaikki laput ja pesen vaatteet hajusteettomalla pesuaineella. Seuraus oli se että erään kirpparin pitäjä sanoi vaatteitteni haisevan homeelle. Ei ole kotona hometta, eivät vain haisseet millekään. 

Minua ärsyttää se että kokotieto ei vastaa oikeaa kokoa. Siitä voisi laittaa maininnan, koko on tämä lapussa, mutta oikeasti koko onkin tämä.

Vierailija
4/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sisäsaumoissa oleva vaatteen valmistustieto- ja hoitolaput voivat tökkiä tai hangata ihoa vasten. Itse typistän ne lippulaput, jotka omaa ihoani vasten tuntuvat siltä. Hajustetuista pesuaineista olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi, paitsi että niiden hajun saa pois pesemällä vaatteen riittävän monta kertaa pesuohjelmalla, jossa huuhteluainelokeroon laitetaan tavallista kaupan väkiviinaetikkaa. Pesen yleensäkin pyykit etikkahuuhtelulla laittamalla 4-5 kg:n päältätäytettävän koneen huuhteluainelokeroon sellaiset vajaa 2 rkl etikkaa. Määrä pitää annostella ruokalusikalla, ettei lurahda liikaa.

Kerran ostin kirppikseltä palmikkoneuleen, josta jotenkin vasta kotona huomasin, että joku oli ilmeisesti kaatanut puserolle pullollisen hajuvettä. Silloin liotin puseroa ennen konepesua ensin tuntikausia pesuvadissa kylmässä vedessä, johon lisäsin vähän reippaamman määrän väkiviinetikkaa. Hyvä siitä tuli.

Vierailija
5/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muuten ikinä osta kirppikseltä kenkiä, joiden pohjauriin on jätetty hiekoitushiekat tai muuta töhkää, hyh. Siistipohjaisia talvikenkiä olen omaan käyttöön kirppiksiltä ostanutkin, mitään ilman sukkaa käytettäviä en välttämättä.

Vierailija
6/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hajustettu on antautunut etikkaliotuksessa. Mä lorautan rajamäkeläistä veteen vapaalla kädellä, annan olla vuorokauden jaa pesen normaalisti. En osta mitään ilman materiaalitietoja. Ei oikeastaan ärsytä enää mikään, käytän nykyään vain Sellpyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän