Iranin sota ja öljykriisi. Miten selviät, kun Suomessa ruoan hinta ja kaikki muukin kallistuu taas ihan hirveästi? 😢😢😢😢😢
Erityisesti Suomessa kauppiaat ovat erittäin innokkaita nostamaan hintoja, kunhan vain joku syy keksitään. No nyt on Iranin sota ja öljyn hinta noussut.
Ukrainan sodan alkaminen nosti hintatason Suomessa todella kovaksi ja seuraavaksi Iranin/Lähi-idän sota tekee saman.
Riittääkö rahasi, jos hintataso Suomessa nousee nykyisestä nopeasti 20%?
Meillä menee ruokaan ja päivittäistavaroihin tällä hetkellä n. 1200 euroa kuukaudessa. Tuntuu kamalalta, jos jostain pitää äkkiä saada 240 euroa lisää rahaa per kuukausi... Kyllä nyt loppui kaikki mahdollinen ei-välttämätön rahankäyttö meidänkin perheeltä! Sorry vaan yrittäjät, jotka menette konkurssiin ja työntekijät joutuvat työttömiksi...
Kommentit (52)
Ei Suomesta raha loppuisi, ellei sitä lahjoitettaisi muille kuin oikeille suomalaisille. Ihan sama, nouseeko hinnat milloin mistäkin syystä, koska ne nousevat vain ja ainoastaan muukalaisten suomalaisia kohtaan tekemän hyväksikäytön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvittiin Talvi- ja Jatkosodasta ja sotakorvausten maksamisesta, selvitään me myös tästäkin.
Se periksiantamattomuus on kuolemassa paskat housuissa yksin palvelutalon siivouskomeron lattialla.
Ja sinä siellä jossakin neukkukuutiossa tekemässä samaa
Hurraa, hurraa ja hurraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomesta raha loppuisi, ellei sitä lahjoitettaisi muille kuin oikeille suomalaisille. Ihan sama, nouseeko hinnat milloin mistäkin syystä, koska ne nousevat vain ja ainoastaan muukalaisten suomalaisia kohtaan tekemän hyväksikäytön vuoksi.
Ap kysyi sinun henkilökohtaisesta taloudesta, ei valtion.
Eniten huolettaa ne sadat tuhannet jotka joutuvat pakosalle sota-alueella. Iso osa lapsia. Sama Ukrainassa.
Meillä on siihen verrattuna kaikki hyvin.
Mä laskin viime vuonna riskiarvion tälle vuodelle ja tämän vuoden kulut säästin jo viime vuonna. Se tarkoitti säästöjä noin kahden kuukauden palkan verran. Ja tänä vuonna säästän ensivuoden kulut siten että kerron edellisen vuoden kulut 1,2.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin, käyn töissä. Suosittelen samaa palstalaisillekin
Ahaa ja sitten majailet täällä 🤣
Näpistämällä päivän proteiinit. Koululaisen taskualennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Eniten huolettaa ne sadat tuhannet jotka joutuvat pakosalle sota-alueella. Iso osa lapsia. Sama Ukrainassa.
Meillä on siihen verrattuna kaikki hyvin.
Mitä horiset iran on valtava vaikeakulkuinen maa, jossa suojapaikkoja on suurelle populaatiolle minnekään ei tarvitse paeta.
Olen yrittäjä ja tein viime vuonna ennätystuloksen. Ja tämä vuosikin on lähtenyt ripeästi liikkeelle ja töitä olisi enemmän kuin ehtisi tekemään.
Maailmalta tulee Suomeen käytännössä ilmaista ruokaa, ei täällä nälkään kuolla, vaikka maatalous ahneena vaatii lisää rahaa. Samalla tavalla soijaa ja linssejä tänne rahdataan kuin ennenkin, joskus saattaa tulla jopa ohralasti ja saadaan kaljaa.
Ap ei ole mikään erityinen ilmiö Suomessa vaan suuressa osassa koko maailmaa. Elät vaatimattomammin niin riittää hyvin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä ja tein viime vuonna ennätystuloksen. Ja tämä vuosikin on lähtenyt ripeästi liikkeelle ja töitä olisi enemmän kuin ehtisi tekemään.
Aprillipäivä on vasta tulossa 😂
Vierailija kirjoitti:
Muutin maalle pari vuotta sitten, kun sain muutosneuvotteluissa kenkää ja perustin kotipalvelu-yrityksen ja pärjään myös kyllin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih hih, kaikki ei ole niin kuin julkisuudessa huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttökulta pitäisiköhän sun lukea muutakin kuin vain aihe vapaata? Se ettei kaikilla mene hyvin ei tarkoita ettei kenellekään mene hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se se betonikuutiossa asuva luuseri joka on höylännyt ranteitaan auki aamusta iltaan teidän mammojen puheissa , enkä se ole nyt minä jonka betoniin valettu hiekkakakku on murenemassa. Vahingonilo on iloa puhtaimmillaan. Sitä niittää mitä kylvää..
Ne ei ole niitä mammoja jotka betinikuutijuttuja puhuu vaan jotkut muut. Suurin osa mammoista asuu itsekin sellaisessa.
Tama samaan aikaan kun tuet leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttökulta pitäisiköhän sun lukea muutakin kuin vain aihe vapaata? Se ettei kaikilla mene hyvin ei tarkoita ettei kenellekään mene hyvin.
Esim Turun Osuuskauppa teki ennätystuloksen, eli Suomessa pärjää kun myy välttämättömyyksiä.
Luotan persujen lupauksiin markqn bensasta. Ja että köyhimmiltä ei oteta koska se ei meille käy ja huvä hallitusohjelma ja vahva ja välittävä suomi ja....