Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä enemmän keskustelen tekoälyn kanssa, sitä enemmän tajuan ettei se tosiaan ole älykäs.

Vierailija
12.03.2026 |

Käytän enimmäkseen geminiä. Se puhuu niin paljon ihan mitä sattuu, etten voi luottaa oikeastaan mihinkään sen analyysiin. Ensin se sanoo yhtä, sitten se sanoo samasta asiasta täysin vastakkaisen mielipiteen. Se sekoilee jatkuvasti, ja sitä pitää ohjeistaa hirveän tarkasti ja yksityiskohtaisesti. Se ei todellakaan ole älykäs, vaan se on vain kone.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta se keskustelu.

Vierailija
2/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lopeta se keskustelu.

Antisi tähän keskusteluun oli nolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole parempaa keskusteluseuraa?

Vierailija
4/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mistään niistä näistä sen kanssa keskustele, vaan tietystä aiheesta. Käytän sitä apuna esimerkiksi sisustuksen suunnittelussa.

Vierailija
5/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seurustelet koneen kanssa?

Vierailija
6/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on kuin peili, se antaa takaisin samalla mitalla sen mitä sille itse annat sisältöä kysymyksilläsi.

Vierailija
7/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vierailija
8/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mistään niistä näistä sen kanssa keskustele, vaan tietystä aiheesta. Käytän sitä apuna esimerkiksi sisustuksen suunnittelussa.

Mitä apua saat siltä, jos et voi kuitenkaan luottaa siihen niinkuin kirjoitit?

Vierailija
9/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä omaa tahtoa ja näkemyksiä tietenkään ole. Se mukailee sinun näkemyksiäsi ja ne vaihtelevat sen mukaan mistä näkökulmasta esität kysymyksen.

Vierailija
10/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sanaa tekoäly, kun siinä ei todellakaan ole mitään älyä. Onneksi...

Terminator

Vierailija
11/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt sanaa tekoäly, kun siinä ei todellakaan ole mitään älyä. Onneksi...

Terminator

Paljonkos sinä saat pitkän matematiikan kirjoituksista? Nykyisin parhaimmat AI:t saavat siitä L:n.

Vierailija
12/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se antaa kyllä jonkinlaisen pohjan esimerkiksi värien suhteen, mutta yksityiskohtiin mentäessä ei sen analyyseihin voi täysin luottaa, koska se myötäilee liikaa, eikä sillä tosiaan olen mitään omaa ymmärrystä asioista. Ei myöskään edes perustietoa jostain aiheesta aina ole, vaikka se yrittääkin esiintyä fiksuna.

Vierailija
13/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pn juuri niin älykäs kuin materiaali, josta se hakee tiedon. Jos et rajaa sitä, niin se hakee tietoa myös av:lta. Rajaa seuraavan kerran esim. Että käytä vain akateemisia lähteitä, tms. Ennenkaikkea: opettele promptaamaan.

Vierailija
14/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terminator

Lapsellista. Koitetaan muistaa tai pikemmin ymmärtää et tekoäly on nyt, v. 2026 ehkä 5 vuotias. Haukkukaa uskottavasti kun se tai mm hän on 25 vuotta. Olette nyt samassa tilanteessa kun tyttö jonka käsi jäi Kehruu-Jennyn telojen väliin ja huusi apuva!

Vierailija
15/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä käytän tekoälyä enemmän tai vähemmän teknisissä asioissa tietoa hakiessani ja siinä te toimii paremmin kuin google. Ja aina voin mennä tsekkaamaan lähteet jos epäilyttää. Claudella teetän esitysmateriaaleja jotka sitten usein muokkaan mieleiseksini.

Näissä ne toimii kyllä erinomaisina ja aikaa säästävinä apureina. Virheellistä tietoa anntavat harvoin. Varsinaisina keskustelukavereina en käytätä niitä lainkaan.

Vierailija
16/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se antaa kyllä jonkinlaisen pohjan esimerkiksi värien suhteen, mutta yksityiskohtiin mentäessä ei sen analyyseihin voi täysin luottaa, koska se myötäilee liikaa, eikä sillä tosiaan olen mitään omaa ymmärrystä asioista. Ei myöskään edes perustietoa jostain aiheesta aina ole, vaikka se yrittääkin esiintyä fiksuna.

Värien näkeminen ja kokeminenhan ovat subjektiivisia. Ei vaimonikaan luota ja usko minun näkemyksiäni joidenkin  värien yhteensopivuudesta toistensa kanssa. Tässä asiassa olen vähintäänkin yhtä epäluetettava keskustelu kumppani hänelle kuin tekoäly. Vain myötäilevät mielipiteet kelpaavat.

Vierailija
17/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terminator

Lapsellista. Koitetaan muistaa tai pikemmin ymmärtää et tekoäly on nyt, v. 2026 ehkä 5 vuotias. Haukkukaa uskottavasti kun se tai mm hän on 25 vuotta. Olette nyt samassa tilanteessa kun tyttö jonka käsi jäi Kehruu-Jennyn telojen väliin ja huusi apuva!

Tekoälyfirmat ovat konkurssin partaalla.

Jos ne eivät tämän vuoden aikana saa miljardeja lisärahoitusta, suurin osa niistä kaatuu...

Vierailija
18/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan se nimenomaan on älykäs.

Vierailija
19/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskustella tekoälyn kanssa. Tekoäly on google vol. 2, Eli pykälää parempi hakukone.

Ei muuta. 

Tuo ei tule maailmaa mullistamaan vielä pitkään aikaan. Ellei nyt joku jostain syystä halua karsia töitä ja palveluita sen varjolla. 

Vierailija
20/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terminator

Tekoälyfirmat ovat konkurssin partaalla.

Jos ne eivät tämän vuoden aikana saa miljardeja lisärahoitusta, suurin osa niistä kaatuu...

Seikalla taas ei ole mitään tekemistä tekoälyn kehityksen kannalta. Suurin osa helppoa rahaa hakevista saakin kaatua mutta aina sieltä joku...Kenties kiinalaiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi