Onkohan Fuengirolassa toukokuussa jo lämmin?
Mukaan kesävaatetta vai pitääkö varautua viileyteenkin?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjeneekö Fuge suomalaisista toukokuussa, vai korvaako turistit pidempiaikaiset asujat?
Ne, jotka haluaa pysyä Suomen sosiaaliturvassa ja asuu Fugessa sen alle puoli vuotta vuodesta, on yleensä täällä vain kylmän ajan ja lähtee yleensä keväällä pääsiäisen tai viimeistään vapun tienoilla Suomeen. Mutta osa asuu ympäri vuoden.
Onko se pelkkä sosiaaliturva, mikä vaikuttaa? Eikö siellä kaipaa Suomen kesää ja luontoa, vaihteleviä kesäsäitä ja kasvillisuutta, lintuja?
Lähinnä terveyspalvelut on se juttu. Saa niitä täältäkin, mutta useilla eläkeläisillä on jo sen verran perussairauksia, että haluavat pitää hoitosuhteen Suomessa. Samalla on mukava tavata myös tuttuja ja sukulaisia. Itse en ainakaan kaipaa Suomen kesää yhtään, eikä luonto ole minulle koskaan ollut suuri juttu, olen niin kaupunkilainen. Onhan sitä luontoa täälläkin iahn tarpeeksi. Mutta aina noin joka kolmas vuosi minulle tulee tunne että haluaa valkoisen joulun ja on kiva nähdä lunta. Mutta kaikki ei kaipaa luntakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi...fuge....suomimummoja nurkat täys...
Jos olet mummo itsekin niin ei haittaa. Fugessa käy turisteilemassa myös paljon lapsiperheitä, koska sopivan lyhyet lennot ja hyvät palvelut, helppo lomakohde olla koko perheelle.
Tuo on niin totta! On harvoja lomakohteita, jotka olisi yhtä monipuolisia kuin Aurinkorannikko.
Säästä en tiedä mutta kaikki Suomen talous rikolliset majailevat siellä velkojiaan.
Vierailija kirjoitti:
Säästä en tiedä mutta kaikki Suomen talous rikolliset majailevat siellä velkojiaan.
Ei todellakaan kaikki. Enemmän niitä muualla on. Fugesta jää helposti kiinni.
Pitäis siellä +20 olla vähintään mutta yöllä voi olla +10. Olen siellä muutaman kerran ollut toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on toukokuussa yöllä keskimäärin 13 - 15 astetta, aamut usein kirpakoita ja iltapäivällä korkeimmillaan noin 23 - 25 astetta. Joidenkin suurempiin lämpöihin tottuneille nuo on viileitä lämpötiloja, mutta joillekin suomalaisille juuri sopivia. Meressä ei vielä tarkene uida, jos uimaan haluaa niin kannattaa valita sellainen hotelli, jossa on lämmitetty uima-allas.
Höpö-höpö, koko talvenkin tarkenee uida, meriveden lämpötila on 15-16C ja toukokuussa jo 18-20C!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppavaatteet ja merinokalsarit syytä olla. Ja ruisleipää ja piimää vyölaukkuun.
Saako sieltä salmiakkia vai pitääkö viedä mukana?
Ei saa salmiakkia. Jos et voi olla viikkoa ilman niin ota mukaan.
No saahan, Fuengirolassa on ainakin kolme suomalaista kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on toukokuussa yöllä keskimäärin 13 - 15 astetta, aamut usein kirpakoita ja iltapäivällä korkeimmillaan noin 23 - 25 astetta. Joidenkin suurempiin lämpöihin tottuneille nuo on viileitä lämpötiloja, mutta joillekin suomalaisille juuri sopivia. Meressä ei vielä tarkene uida, jos uimaan haluaa niin kannattaa valita sellainen hotelli, jossa on lämmitetty uima-allas.
Höpö-höpö, koko talvenkin tarkenee uida, meriveden lämpötila on 15-16C ja toukokuussa jo 18-20C!
Juuri tuollaisia ne lämpötilat on, eikä monikaan tykkää uida noin kylmässä. Mutta heh, onhan niitä avantouimareitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppavaatteet ja merinokalsarit syytä olla. Ja ruisleipää ja piimää vyölaukkuun.
Ihanaa! Salmiakkia saa! Onko ruisleipääkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Salmiakkia saa! Onko ruisleipääkin?
Suomikaupasta saat ihan kaikkea karjalanpiirakoista ja Elovenasta alkaen, jos niitä kaipaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uiminen ei kiinnosta ollenkaan! Hyvän ruuan, juoman ja shoppailun perässä tässä ollaan.
Niitä löytyy helposti. Olette selvästi lähdössä oikeaan paikkaan.
Hyvä kuulla. Tarkoitus käydä siinä lähialueillakin, Malagassa mm.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis siellä +20 olla vähintään mutta yöllä voi olla +10. Olen siellä muutaman kerran ollut toukokuussa.
Iltaysiin tai viimeistään kymppiin mennessä ollaan kyllä todennäköisesti aina "kotona", yöllä ei ole aikomusta liikkua😄
Kunhan muistaa vaaleapaahtoisen Juhla-mokan, Vaasan ruispalat, Oivariinin, salmiakin ja Karjala III mukaan niin hyvin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan muistaa vaaleapaahtoisen Juhla-mokan, Vaasan ruispalat, Oivariinin, salmiakin ja Karjala III mukaan niin hyvin pärjää.
Miksi ihmeessä, noita saa syödä kotonakin. Mä haluun tuoreita mereneläviä ja tapaksia, hyvää viiniä.
Eikös fuge ole myös paikka missä paska kikkareet kelluvat meren pinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikös fuge ole myös paikka missä paska kikkareet kelluvat meren pinnalla.
Päinvastoin. Fuengirolan meriveden laatu on yleisesti ottaen erinomainen, joten uiminen on turvallista. Rannat saavat yleensä huippuarvosanat virallisissa uimavesiraporteissa, ja ne tarjoavat tyynet olosuhteet, jotka ovat ihanteellisia uimiseen. Kesäkuukausina uimavalvojat/hengenpelastajat ovat paikalla. Hiekkarannat siivotaan koneellisesti varhain aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. En tiedä miten tuo asia säähän vaikuttaa🤔
Riippuu kuinka palelevainen olet. Minä ottaisin myös jonkin kevyen ulkotakin, esim. tuulitakin. Ehdottomasti myös pitkät housut kannattaa ottaa. Kesämekoilla ei pärjää.