Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan olet yhtäjaksoisesti saanut väliaikaiseksi tarkoitettua toimeentulotukea?

Vierailija
12.03.2026 |

Mulle tulee toukokuussa 12 kk täyteen eikä loppua näy.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotta tuli täyteen tammikuussa

Vierailija
2/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut toimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle kymmenen vuotta. 

Vierailija
4/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opuskeluaikana sain kaikki kesät tt-tukea. Ei ollut kesätöitä ysärin laman aikaan.

Vierailija
5/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta, kun olin ison leikkauksen jälkeen sairauslomalla töistä.

Vierailija
6/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot venyivät ja sain tt-tukea loppuajan, eli varmaan vajaan vuoden.

Harmittaa, että tämä järjestelmä on sössitty näin pahasti. Tuosta tuesta on ollut minulle ja muille ystäville iso apu aikanaan. 

Samalla Suvi-Anne Siimes jeesustelee tuon minimituen nostajista, kun itse on loisinut kuukausittain noin kymmenkertaisen summan vuosikymmenten ajan.

Vierailija
7/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotta.

Vierailija
8/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut toimeentulotukea.

Kerran olen hakenut.  Sain lainana 

Vierailija
9/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta olen saanut

Vierailija
10/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jonkun 10 kuukautta. Tosin tämän kuun osalta tais Kelan oman mielivallan mukaan tulla loppu kyseiseen touhuun, kun hakemus liitteineen on ollut käsittelyssä jo 14 arkipäivää. Aina kun sinne soittaa, niin sanovat vaan, että tänään käsitellään. 🙄

Vierailija
11/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän päälle kymmenen vuotta. 

Ja tällaista se siis on, kun työkyvyttömiä ei päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Nykyään en saa enää tt-tukea, kun on puoliso. Nyt elän sitten vielä vähemmällä rahalla. 

Vierailija
12/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk ysärin laman jälkimainingeissa kun ei löytynyt kesätöitä opintojen oheen. 

Vierailija
13/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nauttinut sopeutumiseläkettä yli 5000 € kuussa   enkä ole vieläkään sopeutunut. Terv Suvi Linden 

Vierailija
14/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nauttinut sopeutumiseläkettä yli 5000 € kuussa   enkä ole vieläkään sopeutunut. Terv Suvi Linden 

Viidentoista vuoden ajan

Vierailija
15/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jonkun 10 kuukautta. Tosin tämän kuun osalta tais Kelan oman mielivallan mukaan tulla loppu kyseiseen touhuun, kun hakemus liitteineen on ollut käsittelyssä jo 14 arkipäivää. Aina kun sinne soittaa, niin sanovat vaan, että tänään käsitellään. 🙄

Älä puhu mielivallasta,  Kelan toiminta perustuu lakiin, ymmärrätkö?

( ja mene töihin ulisemasta)

Vierailija
16/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon perustuu siihenkin, että tosi harva Kelan asiakas osaa ja jaksaa valittaa päätöksestä silloin, kun se ei mene lain mukaan oikein. 

Vierailija
17/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä olen hakenut. Olin juuri päässyt armeijasta. Valtio maksoi sen kuukauden vuokran vielä. Työpaikka oli tiedossa, mutta aloitukseen oli 2viikkoa. Tilillä oli 20€. Menin sossuun ja vein 3kk tilitiedot. Muutaman päivän jälkeen sain n.300€ toimeentulotukea. Eli yhden kerran hakenut ja yhden kerran saanut. Tämä 2000luvun alussa

Vierailija
18/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon perustuu siihenkin, että tosi harva Kelan asiakas osaa ja jaksaa valittaa päätöksestä silloin, kun se ei mene lain mukaan oikein. 

Tämä. Ystäväni oli mennyt hänen vanhempiensa maksamalle ulkomaan reissulle. Pitkä viikonloppu, to-su.

Sossut eväsivät seuraavan toimeentulotuen, koska tilillä oli näkynyt korttiostoja ulkomailla. Kyse oli muutamista kympeistä, mutta sossu perusteli kun kerran on varaa ulkomailla käydä, ei silloin toimeentulotukea tarvitse. Ei paljon selittelyt auttanut

Vierailija
19/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus opiskeluaikana sain parina kesäkuukautena.

Vierailija
20/47 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena kuukautena vittuilujen kera ja ilmoituksella, ettei enempää voi antaa. Olimme rahaton opiskelijaperheide ja nostamaton lainakin katsottiin tuloksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi