Kuinka kaukana olisit valmis käymään töissä 12 euron tuntipalkkaa vastaan?
Kommentit (127)
Kaukana. Työskentely olisi eduksi pitkällä tähtäimellä. Työntekoa arvostetaan aina.
Kaukana, noin 17000km päässä olen sillä palkalla.
Käyn nyt, mutta kävelymatka 15 minuuttia.
Saan kotona vartista satasen tai puolesta tunnista 150e, niin eipä kiinnosta jonkun 12 e takia paljoa minneköön mennä.
Niin kaukana kuin jalkaisin pääsee.
Kävin kouluja jotta ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita.
Suosittelen myös palstamammoille.
Riippuu miten sinne työpaikalle pääse kulkemaan ja mitä se maksaa. Ei siihen saisi kulua enempää kuin tunti ja yhden tunnin nettopalkkaa vastaava summa. Tuolla hintaa en kyllä olisi sitoutunut työntekijä, vaan katsoisin koko ajan jotain uutta paikkaa.
Useimmat eivät olekaan sitoutuneita tällaisiin työpaikkoihin. Mutta elämäntilanne saattaa pakottaa. Opiskelijoille lisätienestejä. Jne.
Nykyajan orjatyötä toki.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt töitä terveydenhuollossa (kuntouspuolella) ja ei ne tuntipalkat ole oikein koskaan ollut tuon kummempia.
Joo kyllä mä tekisin töitä ja tuon 40 km työmatkakin on ihan ok. Mulla on ollut 50 kilometriäkin.
Mieluummin töissä, kun työttömänä ja silloinhan sitä vasta huonosti rahaa saa.
Itse asiassa jos saat 12e tuntipalkkaa 160h/kk ja ajat töiden taki 80km päivässä.
Sinulla jää n.100e enemmän tilille kuin että makaisit ansiosidonnaisella joka on n.1300-1400 euroa. Eli periaatteessa myyt 160 tuntia työtäsi 100 eurolla.
Nämä 12e palkat duunaritöistä oli ok tosiaan silloin 2004, näillä hinnoilla ei kannata lähteä. Itse jouduim sivuttamaan yhden työpaikan joka oli 53km päässä ja palkka olisi ollut 13e. Olisin lähtenyt kyllä jos työ olisi ollut edes kevyttä mutta se oli kaikkea muuta
On ollu n. 12e palkalla työt noin 40kilsan päässä. Nyt sama firma ja työmatkaa alle 20kilsaa ja tuntipalkka yli 16e.
Julkisia ei ole ja itsellä on vain jalat ja pyörä, joten en lähialueelta minnekään menisi. Juuri loppui työ, jossa tuli liki 10 km päivässä työmatkoja ja se kävi ikäiselleni jo ihan liian raskaaksi kulkea omalla lihasvoimalla, matka alkoi lopulta jo kesäaikanakin rasittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky osa-aikatyössä työnantaja maksaa kilsoista mitä kuljen asiakkaille sen verran hyvin ettei rajaa ole mutta jos nyt hakisin töitä niin 20km/suunta olisi maksimi. Itse työpaikkaa ns. toimisto on 20km päässä mutta pisimmillään 50km on ollut työmatka asiakkaalle.
Olen siis henk.koht avustaja ja tuolla toimistossa olen tainnut käydä vain 3 kertaa kohta 9 vuoden aikana.
Mikä avustajafirma maksaa kilometrikorvaukset? 🤔
Minä muutin tuota pienemmän tuntipalkan vuoksi satojen kilometrien päähän kotikunnasta. Toki se on noussut monta euroa liki kymmenen työvuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin tuota pienemmän tuntipalkan vuoksi satojen kilometrien päähän kotikunnasta. Toki se on noussut monta euroa liki kymmenen työvuoden aikana.
No siinä on varmasti ollut hommaa. Ensin etsiä hyvä kiinteistövälittäjä, laittaa talo myyntikuntoon ja saada se vielä hyvään hintaan myytyäkin. Vuokralla asuvan ei edes töihin kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä on varmasti ollut hommaa. Ensin etsiä hyvä kiinteistövälittäjä, laittaa talo myyntikuntoon ja saada se vielä hyvään hintaan myytyäkin. Vuokralla asuvan ei edes töihin kannata.
En saanut asuntoani myytyä hyvään hintaa mutta sain edes jotain.
Max 20 km ja sellainen paikka johon pääsee julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä niin huono palkka että ihan maks joku 5km
Tuo on kyllä niin huono palkka että tolla en töihin mene vaikka matkaa olisi 200metriä.
Riippuu työstä ja työmatkan kestosta ajallisesti, autolla 100 km/suuntakin voisi olla ok jos suurin osa matkasta motaria. Julkisilla jos pitäisi tuntitolkulla matkata niin ei kiitos, vaikka itse työ olisikin kiva. Yksin ollessa voisin muuttaakin, nyt en kovin helpolla lapsen koulua, kaveri piiriä tms muuttaisi.