Kuinka kaukana olisit valmis käymään töissä 12 euron tuntipalkkaa vastaan?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä niin huono palkka että ihan maks joku 5km
Tämä asenne muuttuu nopeasti heti kun makaamisesta maksaminen lopetetaan.
Suomessa on ihan laillista ja mahdollista muuttaa. Vallankin jos paikka olisi vakinaisen tuntoinen. Itse aikoinaan etsin töitä 250 km säteeltä. Ei se tarkoittanut et kävisin siellä kotoa käsin...
Suomessa ei ole onneksi pakko muuttaa.
Max. 10km. Aikoinaan kävin töissä 50km päässä 10e/h palkalla. Siitä nyt ei mitään hyötyä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla palkalla ei ole varaa käydä töissä.
Pitäisi kulkea töihin, asua jossakin, syödä. Tuo ei riitä siihen.
Kaiken lisäksi työn määrä ja rasittavuus eivät koskaan kevene vastaamaan kurjaa palkkaa. Ne vain jatkavat kasvamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä maksetaan 5.50 euroa tunti?
Toimistotöissä kun verottaja nappasee 50 % veroa koska se hallituksen mukaan kuulemma työllistää.
Tuo oli sopiva palkka lapiohommista 20v sitten.
5km. Ei tuolla palkalla ole varaa autoa ajella.
Sivukuineen ja alveineen tuosta liksasta työnantajan pitää saada laskuttaa 25 euroa tunti. Muuten se maksaa omasta pussistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maksetaan 5.50 euroa tunti?
Jos vajaat päivät lasketaan täydeksi.
Häh? Voihan sitä etsii toisen osa-aikasen! Miksi ihmeessä aina joku valittaa et palkka ei riitä ja tekee 15 tuntia viikossa töitä. Olisihan se kyllä hauskaa et 15 tunnin viikoista saisi 40 tunnin palkan!
Voihan sitä toki yrittää saada muta ei se ole yhtään sen helpompaa kuin kokoaikatyön saaminen. Ei edes vuokrafirmojen kautta.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni saanut noin hyvää palkkaa.10,30 euroa suurimmillaan ja 35 km. suunta.
Matkakulut saa vähentää verotuksessa eikä pienestä palkasta mene kuutenkaan veroakaan paljon.
Suunnilleen 40km on työmatka kesällä 😎
Silloin ku aloitin huvipuistohommat, matka oli alkukeväästä vielä yli 70km
Mä olen tehnyt töitä terveydenhuollossa (kuntouspuolella) ja ei ne tuntipalkat ole oikein koskaan ollut tuon kummempia.
Joo kyllä mä tekisin töitä ja tuon 40 km työmatkakin on ihan ok. Mulla on ollut 50 kilometriäkin.
Mieluummin töissä, kun työttömänä ja silloinhan sitä vasta huonosti rahaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Sivukuineen ja alveineen tuosta liksasta työnantajan pitää saada laskuttaa 25 euroa tunti. Muuten se maksaa omasta pussistaan.
Itse kyllä laskuttaessa laskin pikkusen isomman palkan duunarille 48 €/h.
Olisi tuo sentään parempi kuin työttömyyskorvaukset pidemmän päälle, mutta mielellään vain etätöinä IT-hommia eli työpisteelle matkaa noin 10 metriä. Muutaman kerran kuukaudessa enintään 10 km päähän toimistolle julkisilla.
Työnhaku jatkuisi työssäolon ajan, mielellään 30 euroa tunnissa tai enemmän.
Vain, jos työmatkat kuuluu työaikaan.
Vierailija kirjoitti:
ei ole mitään toista osa-aikaista työtä missään tarjolla niitä työpaikkoja ei vaan ole. ja osa-aikainen tarkoittaa yleensä sitä, että teet tunteja sieltä sun täältä päivällä tai jopa illalla kuten kaupan alalla on yleistä.
Silti kantsii koettaa löytää. Onhan jokaiselle selvä et 15 tunnin töillä ei elä. Turha siinä on vikistä et palkka on huono jos viikon tunnit ei tule täyteen. Ja ollos huoletta, kyllä se täystyöpäiväkin joskus mailmassa löytyy. Irtisanomista onneksi helpotettiin ja paikkoja avautuu ja nyt tulee paljon uusiakin. Kunhan tämä lama lähtee...
No mun palkkani on ollut noin huono viimeksi vuonna 2007, joten ehkä jos työpaikka olisi maksimissaan kilometrin päässä ja palkka maksettaisiin pimeänä, voisin harkita.
En edes naapurissa tuolla palkalla.
1 km, niin pieni palkka, että ei olisi varaa autoon, joten työpaikan pitää olla kävelyetäiayydellä.