Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras laite / väline pilkkoa vihanneksia?

Vierailija
11.03.2026 |

Tähän asti olen pärjännyt veitsellä, mutta nyt haluaisin keksiä helpomman tavan viipaloida ja pilkkoa, koska syön aiempaa enemmän kasviksia. 

Suosittele jotain suht edullista ja toimivaa laitetta, jolla voisi viipaloida, pilkkoa ja raastaa myös kovempia vihanneksia kuten porkkanaa tai kaalia. Mielellään laite, joka olisi käytön jälkeen helppo pestä ja laittaa kaappiin.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo toinen Braun monitoimikone käytössä.  On kätevä ja nopea.  Sillä saa raasteet ja viipaloinnit sekä alaterällä esim. sipulin tai sienet silputtua.  Samalla terällä saa tehtyä smoothien.  Lisäksi on taikinakoukut, mutta sillä saa tehtyä vain pieniä taikinoita.

Mulla kans monitoimikone jossa kaikenlaisia teräosia ja soseuttajia ja mitä lie. Mut mä olen sillä koneella tehny vaan pullataikinaa. En ole ikinä käyttänyt leikkureita,kun on kuiten leikkulauta ja veitsi. Vähemmän siivottavaa kun osat monitoimikoneesta, etsiä,koota,pilkkoa,purkaa,pestä,kuivattaa,laittaa taas kaappiin kaikkineen osineen.

Vierailija
42/51 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandoliini on paras kunhan ei silppua sormiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen myytiin Philips raastinmyllyä. Moottori oli kannessa. Sen kun jostain löytäisin, niin ostaisin varakoneeksi toisen.

Vierailija
44/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klapikone

Vierailija
45/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mandoliini on paras kunhan ei silppua sormiaan.

Mulla on käytössä pendoliino

Vierailija
46/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen myytiin Philips raastinmyllyä. Moottori oli kannessa. Sen kun jostain löytäisin, niin ostaisin varakoneeksi toisen.

On se näköjään vieläkin vastaavana tuotteena. Moottori on korvattu sauvasekoittimen moottorilla. Kiekot näyttävät tutuilta.

philips-staafmixer-5000-serie-hr2685-00

Vierailija
47/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä veitsi ja perinteinen raastinrauta.

Mulla on braunin sauvasekoittimessa lisäosat joilla mm. raastaa, suikaloi, viipaloi ja kuutioi. Ihan kiva isommille määrille, mutta useimmin teen käsin, muutama kasvis on nopeampi niin.

Vierailija
48/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoille ehdottomasti kunnon nimensä mukainen veitsi, monet uusavuttomat ikäänkuin vuolee itsestään poispäin- siis tekniikka ihan hakusessa, aina itseen päin pyöritellen kuorittavaa, peruna yms muut. siis kuorinta.

pilkkominen eri juttu, sille oma nimensä mukainen veitsi.

muut veitset - teroitin niille, kunhan esim tomaattikin ikään kuin sulaa kun leikkaat.

ikävää jyrsiä veitsellä tomaattia joka ei ole terävä.

Vierailija
49/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, miten moni ei osaa lukea aloitusta. Pyydetään vinkkiä LAITTEESTA. Ei puukoista tai mandoliinoista.

Vierailija
50/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lietso

Vierailija
51/51 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaito puuttuu monelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi