Paras laite / väline pilkkoa vihanneksia?
Tähän asti olen pärjännyt veitsellä, mutta nyt haluaisin keksiä helpomman tavan viipaloida ja pilkkoa, koska syön aiempaa enemmän kasviksia.
Suosittele jotain suht edullista ja toimivaa laitetta, jolla voisi viipaloida, pilkkoa ja raastaa myös kovempia vihanneksia kuten porkkanaa tai kaalia. Mielellään laite, joka olisi käytön jälkeen helppo pestä ja laittaa kaappiin.
Kommentit (51)
Mandoliini on paras kunhan ei silppua sormiaan.
Ennen myytiin Philips raastinmyllyä. Moottori oli kannessa. Sen kun jostain löytäisin, niin ostaisin varakoneeksi toisen.
Vierailija kirjoitti:
Mandoliini on paras kunhan ei silppua sormiaan.
Mulla on käytössä pendoliino
Vierailija kirjoitti:
Ennen myytiin Philips raastinmyllyä. Moottori oli kannessa. Sen kun jostain löytäisin, niin ostaisin varakoneeksi toisen.
On se näköjään vieläkin vastaavana tuotteena. Moottori on korvattu sauvasekoittimen moottorilla. Kiekot näyttävät tutuilta.
philips-staafmixer-5000-serie-hr2685-00
Hyvä veitsi ja perinteinen raastinrauta.
Mulla on braunin sauvasekoittimessa lisäosat joilla mm. raastaa, suikaloi, viipaloi ja kuutioi. Ihan kiva isommille määrille, mutta useimmin teen käsin, muutama kasvis on nopeampi niin.
perunoille ehdottomasti kunnon nimensä mukainen veitsi, monet uusavuttomat ikäänkuin vuolee itsestään poispäin- siis tekniikka ihan hakusessa, aina itseen päin pyöritellen kuorittavaa, peruna yms muut. siis kuorinta.
pilkkominen eri juttu, sille oma nimensä mukainen veitsi.
muut veitset - teroitin niille, kunhan esim tomaattikin ikään kuin sulaa kun leikkaat.
ikävää jyrsiä veitsellä tomaattia joka ei ole terävä.
Ihmeellistä, miten moni ei osaa lukea aloitusta. Pyydetään vinkkiä LAITTEESTA. Ei puukoista tai mandoliinoista.
Mulla kans monitoimikone jossa kaikenlaisia teräosia ja soseuttajia ja mitä lie. Mut mä olen sillä koneella tehny vaan pullataikinaa. En ole ikinä käyttänyt leikkureita,kun on kuiten leikkulauta ja veitsi. Vähemmän siivottavaa kun osat monitoimikoneesta, etsiä,koota,pilkkoa,purkaa,pestä,kuivattaa,laittaa taas kaappiin kaikkineen osineen.