Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä avioehto?

Vierailija
11.03.2026 |

Täällä puhutaan yhteisistä ja erillisistä rahoista parisuhteessa. No onko teillä avioehto? Millainen? Iso osa avioliitoista päättyy eroon, niin miten olette varmistaneet, että mun omaisuus on mun ja sun on sun, myös eron jälkeen? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On avioehto minun toiveestani. Mies on minua vanhempi ja huomattavasti varakkaampi. Lisäksi hän tulee perimään omaisuutta enemmän kuin minä. Jos eroamme, niin kumpikin pitää oman omaisuutensa. Mikäli avioliitto taas päättyy toisen kuolemaan, niin silloin toinen perii toisen. Meillä on yhteisiä lapsia ja lisäksi minulla on esikoinen aiemmasta suhteesta. Talo on miehen nimissä, mutta leskenä saisin jatkaa asumista kuitenkin elinikäisen asumisoikeuden turvin. Mies maksaa vapaaehtoisesti asumiseen liittyvät kulut. Ruokakuluihin osallistun tulojen suhteessa. Lisäksi mies kannustaa minua säästämään joka kuukausi rahaa itselleni. En koe itseäni loiseksi, sillä mies itse haluaa maksaa enemmän ja minä puolestani olen synnyttänyt hänelle lapsia, mitä hän arvostaa.

Onko teillä testamentti? Avioehdolla ei voi vaikuttaa perimiseen, vaan sitä varten tarvitaan testamentti. Vai tarkoitatko nyt, että saisit tasinkoa, jos miehesi kuolee ennen sinua? Se ei ole perimistä.

Vierailija
22/22 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On avioehto, joka koskee perintöjä ja lahjoja. Tämä siksi, että emme halua perintöjemme päätyvän puolisolle, jos tulee ero tai toinen puolisoista kuolee. Vanhempamme ovat omalla työllään ansainneet omaisuutensa (ei ne kovin isoja ole) ja haluamme niiden pysyvän suvussa. 

Puolisolle on tulossa aikanaan suurempi perintö kuin minulle. Avioehto on tehty minun aloitteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän