Mikään ei voi enää pelastaa Suomea
Hallitus yrittää vielä luoda toivoa, vaikka se on mennyt kauan sitten. Eipä sillä toisaalta muuta vaihtoehtoa olekaan ja vain laskutaitoiset kansalaiset voivat todeta tilanteen mahdottomuuden ja toivottomuuden itse.
Täytyy pakata laukut ja lähteä puolison kanssa Ruotsiin. 18 vuotta on nyt peukaloita pyöritelty ja ja toivottu, eikä mitään ole tapahtunut.
Alamme uskoa että Suomi on kirottu.
Kommentit (32)
Moni muukin on lähdössä tai ovat jo lähteneet 🤗
Vierailija kirjoitti:
Teemme kreikat. Siltä näyttää vahvasti.
Sillä erotuksella, että Kreikalla on edessään valoisa tukevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisen tukipaketin Suomi saakaan sitä ootellessa,nyt on meidän vuoro
Vierailija kirjoitti:
OK iiiggor
Juokse jo rintamalle pölhö.
Kaiken tämän syynä on suomalaisten kyvyttömyys pärjätä kilpailullisessa masilmassa, eikä siihen ole mitään lääkettä.
Ihan tavallista elämää täällä eletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukipaketti olisi tarpeen, mutta tuskinpa niin käy. Nostetaan veroja ja kaikki mahdollisia maksuja, leikataan palveluita. Noin tulee tapahtumaan, oli hallituksessa mikä puolue hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista elämää täällä eletään.
Ok boomer. Elitkö kenties muiden kustantamilla maataloustuilla ja elätkö nyt muiden kustantamalla eläkkeellä?
Muuta ei tarvitsisi tehdä kuin lopettaa sairaiden hyysääminen. Suomi on sairaiden paratiisi.
Kyllä keinoja löytyy. Kun vielä olisi haluja.
Nopeasti on tilanne muuttunut. Oi niitä aikoja kun Marin lähti Eurooppaan neuvottelemaan koronatukipaketista takki auki, "Suomi on varakas maa". No takkiin tuli miljardeja.
Samoin Uniper-neuvottelut Tytiltä, miten se olikaan Suomen etu edellä meneminen on vahingollista. " Rahaa on" oli mottona, mutta nyt kaikki on sössitty.
Eilen oli uutisissa, että jos suomalaisten kulutus olisi normaalitasolla. Tulisi yli miljardin lisäys verotuottoihin. Voiko muka näin olla? Seuraavan hallituksen pitäisi säästää ainakin 10 miljardia, siis lisää kaiken säästetyn päälle. Voiko muka näin olla? Pakko ottaa niistä suurimminta menoista. Hyvinvointialueita on pakko karsia ja yhdistää. Sosiaalimenoja on pakko karsia. Mennään niin jollekin 60-luvulle, jossa oli niukaa, mutta pärjättiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukipaketti olisi tarpeen, mutta tuskinpa niin käy. Nostetaan veroja ja kaikki mahdollisia maksuja, leikataan palveluita. Noin tulee tapahtumaan, oli hallituksessa mikä puolue hyvänsä.
Mitä luulet että muutama vuosi sitten tehtiin esim. Kreikassa? Tai muissa Euroopan maissa? Aloitettiin aiemmin leikkaukset, Suomessa vaan korotettiin tukia ja muita etuja tälläkin aikaa. Itse esim. olin työelämässä ulkomailla monta vuosikymmentä ja asun edelleen ulkomailla. Mitään lounasetuja ei ollut missään työpaikassa ikinä. Asumistukeakin Suomessa saa luultavasti melkein jokainen. Miksei asuta sellaisessa asunnossa jonka pystyy itse maksamaan? Nuoret kadehtivat eläkeläisiä vaikkeivat tiedä eläkkeiden kokoa suurimmalla osalla. Nylkekää nuoret ne rikkaat isovanhempanne ja sen päälle vielä omat vanhempanne kun ette mihinkään itse pysty muuta kuin valitusvirsiin.
Mutta yksilö voi pelastaa itsensä muuttamalla Suomesta johonkin mukavaan maahan.
Vierailija kirjoitti:
Eilen Purra sanoi voivansa olla vielä seuraavakin valtiovarainministeri, on sillä pokkaa !