Miten tässä tilanteessa olisi pitänyt toimia? Jäin pohtimaan ja huolehtimaan asiaa vielä pitkäksi aikaa.
Olin eilen illalla joskus ennen yhdeksää lenkillä. Kävelytiellä ei ollut ketään muuta, Se sijaitsee autotien ja metsäalueen vieressä. Eräs nuorehko nainen pysäytti minut reitillä ja kyseli, että miten täältä pääsee nopeasti kaupalle. Neuvoin reittiä (sinne on noin 1 km) ja hän kyseli samoja uudelleen ja uudelleen. Tajusin, että hän on ihan kamoissaan ja horjui valtavasti, silmät pyöreinä. Aivan yhtäkkiä kesken keskustelumme hän päätti siirtyä autotien reunaan ja totesi, että aikoo nyt liftata. Heti ensimmäinen auto pysähtyi ja nainen meni kyytiin. Kuski oli joku mies, en nähnyt tarkemmin, että minkä ikäinen jne. Jäin pohtimaan, että miten tälle naiselle on mahtanut käydä, että toivottavasti kuski oli rehellinen. Olisiko mun pitänyt soittaa poliisit tässä tilanteessa? Eikös se ole jokaisen omalla vastuulla kuitenkin, jos liftaa?
Kommentit (4)
Tuskin kävi yhtään mitenkään. Toivottavasti osasi sönkätä minne on menossa.
Jos siis tajusit et on kamoissaan ja nuori niin kyllähän sinun olisi pitänyt viedä hänet jonnekin. Ei tuollainen oman onnen varaan jättö ole hyvä ajatus.
Jokainen saa lifata. Aikuisesta kyse ja vastaa itse tuollaisesta. Jos jonnekin ojaan olisit jättänyt makaamaan niin olisit tehnyt väärin.