Tonnilla kuussa pärjää
Suuri helpotus elämässä, on ollut opetella tulemaan toimeen noin tonnilla kuussa. Nyt olen voinut vähentää työntekoa, jos vaikka niitä eräpäiviä ei ikinä tulekaan! Ja vaikka nyt kertyvä eläkkeeni on pienempi, ei sekään haittaa. Takuueläke on sen noin 900€, joten pärjäisin silläkin kun loput voisi ottaa omista säästöistä. Nykyään vaan ihmettelen, mihin kaikkeen turhaan sitä rahaa laittoi. Toki osasta siitä on jäänyt hyvät muistot, kuten vaikka matkoista. Mutta muuten olin kyllä melkoinen tuhlari.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ihmisiä pitäisi verottaa niin paljo että tonnilla pärjää. Koska huolena on oikeiston ja oikeistlaisittain valtion velat. Ne pitäisi maksaa pois. Tonni kaikille kuussa pärjäämiseen. Sillä pärjää hyvin. Opiskelijat tunnetaan siitä että ne pärjää kuukauden alle kolmellasadallakin.
Valtion velat oli suuri huolenaihe persuilla ja kokoomuksella. Nyt olisi aika maksaa ne velat rytinällä pois. Tonnilla pärjää kuka vaan. Nyt pitäsi tehdä talkoot ja maksella velat pois, jokaiselle tonni ja loput pois palkasta.
Mitenkähän Helsingissä pärjäisi tonnilla, kun vuokrakin on jo yli tonnin.
Asun yksiössä yksin ja rahaa saan 900 € kuukaudessa. Tästä maksetaan kaikki.
Kyllä tällä pärjää, jos pärjääminen on sitä että on katto pään päällä ja saa jonkinlaista ruokaa syödäkseen. Mitään muuta ei sitten voikaan tehdä. Kirjastossa käyn välillä ja harrastan kävelyä. Siinä se pärjääminen.
Mä en pärjäisi tonnilla. Mun tulot on toistaiseksi n.1400€ ja siitä maksan aivan kaiken. En saa mitää tukia mistään. Asun yksin omakotitalossa ja kyllä tekee tiukkaa maksaa lainanlyhennys ja asumisen kulut sekä ruoka, lääkkeet, hygienia, vakuutukset ja bensa. Auto on pakko olla täällä maaseudun pienillä paikkakunnilla. Onneksi tilanne on väliaikainen, mutta tulee silti kestämään vielä varmaan kolme vuotta, jos ei tule muutoksia työrintamalla.
En ehkä ihan tonnilla pärjäisi, mutta kahdella pärjään loistavasti. Kaverit valittelee että pitää tienata vähintään 5t/kk (3500+ netto) että saa laskut maksettua, enkä kyllä tajua miksi. Mihin lapseton ja lemmikitön ihminen tarvitsee noin paljon rahaa?