Onko kumppanin/puolison valinnassa täkeää tämän koulutus/ammatti?
Olen itse korkeakoulututkinnon suorittanut opettaja ja puolisoni on kauppaoppilaitoksen käynyt myyjä. Muut opettajat väheksyvät perhettäni sen vuoksi.
Kommentit (243)
Haluun rikkaan naisen että se voi ostaa mulle matkoja ja lahjoja
Vierailija kirjoitti:
"Tuollaisia ihmisiä on hyvin harvassa. Vapaa-ajalla työ on se vihonviimeinen asia, mistä halutaan keskustella. Kaikki muut asiat ovat tärkeämpiä."
Siis jos sun kumppanisi on vaikka yrittäjä, eikö sua yhtään kiinnostaisi kuulla esimerkiksi uudesta liikeideasta, joka hänelle on tullut? Tai jos kokkikumppanisi suunnittelee keittokirjan kirjoittamista, etkö haluaisi kuulla miten projekti sujuu? Entä jos näyttelijäkumppanisi kertoo uudesta roolistaan ja siitä, kenen kanssa pääsee työskentelemään?
- Näyttelijämies: Voitin just Oscar-palkinnon!
- Miehen vaimo: Työt on vihoviimeinen asia mistä haluan keskustella. Kaikki muut asiat ovat tärkeämpiä.
Minä olen maisteri ja halusin saman tasoisen puolison. Mieheni luki myös yliopistoss, mutta hän ei koskaan valmistunut. Joten nyt olen naimisissa pelkän ylioppilaan kanssa.
Koulutus ja sivistys on hyvä juttu, mutta halua työnarkomania tai uraohjusta puolisoksi.
Ei ole, vaan rakkaus on tärkeintä. Monethan opiskelevat vielä aikuisiälläkin.
Naisille miehen koulutus ja ammatti on kaikki kaikessa. Tätä palstaa on mukava lukea, kun tietää, että av-mammat ovat jotain +40v rupsahtaneita akkoja, jotka eivät saa enää "tasoistaan" miestä. Suurimmaksi osaksi jutut täällä siis lienevät jotain omaa harhaisuutta nuoruusvuosilta.
Tottakai on. Tutkinnolla ei nykyään ole välttämättä merkitystä mutta kovapalkkaisella ammatilla tietysti on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on väliä.Itse en huolisi opettajaa mistään hinnasta, hirveitä pilkun n....:ta. "kaikkitietäviä", neurootikkoja.
Juu ja kaikki insinöörit on kuivia ja tylsiä siis aivan kaikki tarkoitan, siis ihan jokainen ja kenessäkään ei ole yksilöeroja eikä mitään stereotypioita ole nyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maisteri ja halusin saman tasoisen puolison. Mieheni luki myös yliopistoss, mutta hän ei koskaan valmistunut. Joten nyt olen naimisissa pelkän ylioppilaan kanssa.
Vielähän sä kerkeet sen saman tasoisen etsiä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan rakkaus on tärkeintä. Monethan opiskelevat vielä aikuisiälläkin.
Rakkaus monesti syntyy siitä, että on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja yhteensopivia tavoitteita ja se ura heijastaa näitä.
Olen akateemisesti koulutettu KTM-nainen. Aiemmin, opiskelijana ja uran alkuvaiheessa, oli jotenkin tärkeää että mies olisi akateeminen ja ns "menestynyt". Mulla oli nuorehkona aikuisena pari vakavampaa suhdetta, joista toinen teki duunarityötä ja toinen jätti yliopiston kesken ja niinikään alkoi tehdä hanttihommia pätkätöinä. Silloin tuo häiritsi mua ja ne suhteet sittemmin kaatuivatkin. Eivät nyt tähän koulutus- ja ura-asiaan, mutta varmasti vaikutuksensa sillä oli. Nyt olen itse melkolailla leipääntynyt korporaatiomaailmaan, ns uraan ja oravanpyörään. Mies on samalla alalla ja tulee ikävä kyllä juteltua töistä melkeinpä pääasiallisena puheenaiheena lasten lisäksi. Oikeasti mua ei enää kiinnostaisi ollenkaan. Nyt arvostaisin ihmistä, joka on huomannut ettei itselle tällainen elämäntapa sovi, ja uskaltanut tehdä omannäköisensä ratkaisun. Suorastaan haaveilen, että olisipa virkistävää jos oma kumppani olisi vähän sellainen taivaanrannanmaalari, joka ei eläisi 8-16 läppäriä tuijottaen, vaan arvostaisi vapautta ja haluaisi tienata vain sen minkä todella tarvitsee. Eli, tässä vaiheessa elämää en enää edes oikeastaan arvostaisi kumppanikandidaattina mitään "uratykkiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en ainakaan pariutuisi esim. rallikuskin tai jääkiekkoilijan kanssa. Ja syynä ei ole se, että väheksyisin heidän työtään, vaan se, että he ovat niin paljon poissa kotoa.
Jos itsellä on joustava työ, jota voi tehdä etänä niin voi helposti matkustaa kumppanin mukana kisamatkoilla.
Ne rallikuskit ja jääkiekkoilijat ovat 24/7 töissä kilpailumatkoilla. Ei sinne kaivata puolisoita pyörimään ja häiritsemään hommia, vai riittäkö sinulle, että olet samassa kaupungissa, toisessa hotellissa yksiksesi?
No minä teen omia töitäni läppärillä vaikka siellä hotellin altaalla tai jossain kivassa kahvilassa, ei mullakaan ole aikaa 'häiritä' ketään. Toki ammattiurheilijalla on erittäin kiireinen aikataulu, mutta kyllä heilläkin välillä vapaata on yöt tietty yhdessä ainakin. Onhan noilla monilla pro-urheilijoilla kumppaneita mukana usein siellä pelimatkoilla.
Entäs jos saatte jälkikasvua? Aika hankala järjestää lasten koulua/elämää/kaverisuhteita tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Naisille miehen koulutus ja ammatti on kaikki kaikessa. Tätä palstaa on mukava lukea, kun tietää, että av-mammat ovat jotain +40v rupsahtaneita akkoja, jotka eivät saa enää "tasoistaan" miestä. Suurimmaksi osaksi jutut täällä siis lienevät jotain omaa harhaisuutta nuoruusvuosilta.
Se syy, miksi ammatti on tärkeä, on selitetty tässä ketjussa. Sä et vaan ameeba-aivoillasi ilmeisesti pysty ymmärtämään. Ja suurin osa tän palstan naisista on jo naimisissa ja perheellisiä, eikä todellakaan kaipaa sinun säälittävää huomiotasi.
Minä olen suorittanut yliopistossa lopputuikonnon ja olen kirjastonhoitaja. Mies on ammattikoulun suorittanut putkiasentaja. Hänellä on isompi palkka kuin minulla. Hyväksyn asian ja olen tyytyväinen, että laskut tulee maksettua.
Ainakin oikeinkirjoitustaidot on. 😄
( Tämä on mahdollisesti jo sanottu ketjussa )
Vierailija kirjoitti:
Minä olen suorittanut yliopistossa lopputuikonnon ja olen kirjastonhoitaja. Mies on ammattikoulun suorittanut putkiasentaja. Hänellä on isompi palkka kuin minulla. Hyväksyn asian ja olen tyytyväinen, että laskut tulee maksettua.
Okei. Et tosin vastannut ketjun kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajilla ei ole akateemista loppututkintoa, mutta he ovat monien miehien ihannenaisia ja pariutuvat korkeasti koulutettujen miesten kuten lääkäreiden kanssa.
Miesten unelma: puolet ajasta nainen tarjoaa seksipalveluja hoiturin asussa ja puolet ajasta hoitaa ja passaa mieslasta sohvalle.
Ja kun on hoitsu kotona, etenkin jos sairaanhoitaja, ei miehen tarvi mennä lääkäriin juuri ikinä.
Olen eri mieltä. Tiedän ainakin yhden sairaanhoitajan, joka kehottaa perheenjäseniään menemään lääkäriin, kun he ovat sairaita.
Suhakza
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajilla ei ole akateemista loppututkintoa, mutta he ovat monien miehien ihannenaisia ja pariutuvat korkeasti koulutettujen miesten kuten lääkäreiden kanssa.
Miesten unelma: puolet ajasta nainen tarjoaa seksipalveluja hoiturin asussa ja puolet ajasta hoitaa ja passaa mieslasta sohvalle.
Ja kun on hoitsu kotona, etenkin jos sairaanhoitaja, ei miehen tarvi mennä lääkäriin juuri ikinä.
Olen eri mieltä. Tiedän ainakin yhden sairaanhoitajan, joka kehottaa perheenjäseniään menemään lääkäriin, kun he ovat sairaita.
Suhakza
Varmasti kehottaa. Mutta mies ei mene ennenkuin on ehdoton pakko. Siksi juuri on kätsyä kun on hoitsu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en ainakaan pariutuisi esim. rallikuskin tai jääkiekkoilijan kanssa. Ja syynä ei ole se, että väheksyisin heidän työtään, vaan se, että he ovat niin paljon poissa kotoa.
Jos itsellä on joustava työ, jota voi tehdä etänä niin voi helposti matkustaa kumppanin mukana kisamatkoilla.
Ne rallikuskit ja jääkiekkoilijat ovat 24/7 töissä kilpailumatkoilla. Ei sinne kaivata puolisoita pyörimään ja häiritsemään hommia, vai riittäkö sinulle, että olet samassa kaupungissa, toisessa hotellissa yksiksesi?
No minä teen omia töitäni läppärillä vaikka siellä hotellin altaalla tai jossain kivassa kahvilassa, ei mullakaan ole aikaa 'häiritä' ketään. Toki ammattiurheilijalla on erittäin kiireinen aikataulu, mutta kyllä heilläkin välillä vapaata on yöt tietty yhdessä ainakin. Onhan noilla monilla pro-urheilijoilla kumppaneita mukana usein siellä pelimatkoilla.
Mulle ei riittäisi vain yöt yhteistä aikaa kumppanin kanssa.