Onko kumppanin/puolison valinnassa täkeää tämän koulutus/ammatti?
Olen itse korkeakoulututkinnon suorittanut opettaja ja puolisoni on kauppaoppilaitoksen käynyt myyjä. Muut opettajat väheksyvät perhettäni sen vuoksi.
Kommentit (243)
En ny alkais jonkun papin tms kanssa saurustella, mutta enempi tietty syynä ettei ajatusmaailmat kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajilla ei ole akateemista loppututkintoa, mutta he ovat monien miehien ihannenaisia ja pariutuvat korkeasti koulutettujen miesten kuten lääkäreiden kanssa.
Itse olen sairaanhoitaja (AMK) ja aina seurustellut akateemisten miesten kanssa. Entinen kumppanini oli DI ja nykyisin naimisissa lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse opettaja, lukion äidinkielen lehtori. Mieheni on bussikuski. Olen kyllä huomannut, että mieheni ammatin vuoksi minua pidetään vähempi arvoisena, kuin kollegoita, joiden puolisot ovat akateemisen loppututkinnon suorittaneita.
N48v
No höpö höpö. Ennen kuin väität olevasi äidinkielen lehtori, tarkista edes yksinkertaisimmat yhdyssanat viestistäsi.
Pilkut myös.
Ei ole kunhan tienaa yli 5000 €/kk ja antaa mulle paljon käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajilla ei ole akateemista loppututkintoa, mutta he ovat monien miehien ihannenaisia ja pariutuvat korkeasti koulutettujen miesten kuten lääkäreiden kanssa.
Osalla sairaanhoitajista on akateeminen tutkinto. Suomessa sairaanhoitajan alin mahdollinen tutkinto on se Sairaanhoitaja AMK, ja vain noin 10 %:lla on TtM. Muualla maailmassa se alin tutkinto on BSc in Health Care tai Health Sciences, riippuen onko käytäntöön vain teoriaan painottuvampi. Maisteritason tutkintoja on useissa maissa suhteessa paljon enemmän kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten unelma: puolet ajasta nainen tarjoaa seksipalveluja hoiturin asussa ja puolet ajasta hoitaa ja passaa mieslasta sohvalle.
Minä olen tohtori, väitellyt historiasta, työssä yliopistolla. Vaimoni on ammattikorkeakoulusta valmistunut sairaanhoitaja. Vaikka hänellä on alempi koulutus kuin minulla, niin olen ja aina ollut heikkona sairaanhoitajiin.
Minusta on noloa, kun itse olen opettaja ja mieheni on samassa koulussa koulunkäynninohjaajana.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen väitellyt tohtori ja sen mukaisessa työssä. Vaimo on käynyt lukion. Ei kiinnosta mitä muut ajattelevat, ollaan oltu naimissa jo yli 25 vuotta.
Yleensä mitä varakkaampi mies on sitä vähemmän on vaimon tuloilla merkitystä.
Tietenkin on. Oletko AMK tasoinen vai miksi et ymmärrä asiaa? T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Jokainen pyrkii saamaan puolisokseen mahdollisimman hyvin kouluttautuneen hyväpalkkaisen henkilön. Se, joka väittää, ettei koulutuksella ole väliä, valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pyrkii saamaan puolisokseen mahdollisimman hyvin kouluttautuneen hyväpalkkaisen henkilön. Se, joka väittää, ettei koulutuksella ole väliä, valehtelee.
Jäikö äidin iltasatu prinsessasta ja prinssistä kummittelemaan päähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sairaanhoitaja (AMK) ja aina seurustellut akateemisten miesten kanssa. Entinen kumppanini oli DI ja nykyisin naimisissa lääkärin kanssa.
Kiipijä. T:Diplomi-Insinöörin vaimo (itsekin DI)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiipijä. T:Diplomi-Insinöörin vaimo (itsekin DI)
En todellakaan. Olen aina vain päätynyt akateemisten miesten pariin ja onhan monella kollegalla myös akateeminen mies. Ei mitään erikoista ja todellakaan tarvitse olla kiipijä. Olen myös terveydenhuolloin maisteri, mutta teen sh töitä eli sikäli itsekin akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on noloa, kun itse olen opettaja ja mieheni on samassa koulussa koulunkäynninohjaajana.
Yleensä opettaja valitsee puolisokseen opettajan.
Ei ole väliä. Kaikkein tärkein on rakkaus, muulla ei ole väliä.
Ehdottomasti, koska ammatinvalinta voi kertoa muun muassa sinun arvomaailmastasi, intohimoistasi, unelmistasi, moraalistasi, pitkäjänteisyydestäsi, älykkyydestäsi ja muista luonteenpiirteistäsi. Myös palkkataso, työn stressaavuus, työvuorosi ja työn joustavuus vaikuttavat siihen, millaista yhteiselämä tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä. Kaikkein tärkein on rakkaus, muulla ei ole väliä.
No mä en ikimaailmassa rakastaisi esim. turkistarhaajaa, joka työkseen kiduttaa eläimiä.
Tulokset tulevat olemaan hyvin erilaiset, kysytäänkö naisilta vai miehiltä.
No höpö höpö. Ennen kuin väität olevasi äidinkielen lehtori, tarkista edes yksinkertaisimmat yhdyssanat viestistäsi.