JES! Voittajafiilis -lapsi vihdoin pöntöllä!
Kyllä sitä riemua tarvitsee näin kotiympyröissä repiä pienestäkin. Vaikka ei tämä nyt ihan pieni asia ole vaan todellinen työvoitto!!!
Lapsemme, 2v4kk poika, on VIHDOINKIN tajunnut pöntöllä supistajan avulla käymisen. Olen niin onnellinen tästä edistysaskeleesta. Olemme maanitelleet potalle jo pitkään ja pöntöllekin vaikka kuinka kauan, mutta poika on itsepintaisesti tehnyt vaippaan kakat. Nyt on kolmena päivänä peräkkäin saatu kakat pönttöön ja tänään poika itse viimeinkin ilmoitti, että kakka ja pyysi pöntölle, otti housut pois ja istui kunnes kakka tuli.
Toivoin niin, että tämä alkaisi sujua kun saimme pikkuveljen taloon juuri ja vaipparumbaa on yhdessäkin riittävästi. Toki vielä pidämme unilla vaippaa ja pisu saattaa tulla vielä housuun yllättäen mutta ihanaa että asia etenee!
Terveisin iloinen kahden pojan äiti :o)
Kommentit (4)
Oletko tietoinen että kaikki lapset eivät ole henkisesti kypsiä olemaan vaipatta 1-vuoden iässä niin kuin moni av-mamman muksu kirjoitusten perusteella on?
Meillä 2v 2kk on vielä vaipoissa, ei laiskuuden takia vaan ihan puhtaasti sen takia ettei lapsi vielä ymmärrä noista asioista. Potta meillä on kotona, samoin pöntön supistaja ja siellä käydään aina kun vaan lapsi saadaan sinne istumaan. Pakottamaan en rupea vaan sitten kun lapsi on kypsä niin kyllä se rupeaa pottaan tai pönttöön tekemään ne tarpeensa.
Jätetään omaan arvoonsa!
Onnea todellakin ap, et mielestäni hihku lainkaan turhasta asiasta! On hienoa, että lapsi oppii uusia asioita ja varsinkin kun poika oppii tuon kakka-asian. Se kun tuntuu olevan tytöille helpompi juttu, ainakin itse olen huomannut sen (on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa).
Muista palkita lapsesi nyt ruhtinaallisesti niin hän innostuu vielä enemmän!
Joo, olemmekin " palkinneet" pojan siten, että hänelle tärkeään tarrakirjaan olemme liimanneet uusia tarroja kun pönttöhomma on onnistunut. Ihan ekasta kakasta hän sai myös pienen karkkiyllätyksen. Pojan mummi on myös luvannut viedä pojan lelukauppaan ostamaan jonkun uuden lelun jo pönttöhommat jatkuu ja poika tietää tämän. Puhuukin paljon siitä, että " tuon ja tuon lelun mummi ostaa kun minä pöntöllä" .
Mukavaa tämä, olen iloinen!
ap
Hieno juttu! Meilläkin pojat (2,5v) vihdoin ymmärsivät potan ja pöntön perään ja kun ulkonakin on lämmintä, saimme samantien vaipat kokoanan pois unia lukuunottamatta - toiselta myös päiväunilta.
Jätä huomioitta kakkosen kommentit.
Olen iloinen puolestasi!