Oikeesti miksi te Hesalaiset maksatte asunnoista ylihintoja?
Ei mitään järkeää hinnotelussa ..maksatte rakennusliikkeille 50 % katetta!
Kommentit (26)
Ihmiset yleensä joutuu ostamaan asioita niillä hinnoilla jolla asioita myydään.
Jos haluaa asua täällä niin pitää ostaa asunto ja jos ei kukaan myy halvalla niin sitten joutuu maksamaan enemmän.
Rakennusliike ottaa justiinsa sen verran katetta että saa asunnot myydyksi, miksi pyytää 3000e/m2 kun joku on valmis maksamaan 4000e/m2.
Taitaa olla rakennusliikkeiden 50% katteet unennäköä tällä hetkellä :D
1) Olen jokaisen asunnon myynyt voitolla pk-seudulta
2) Elämänlaatu, ystävät, työt, harrastukset
3) Mahdollista elää ilman autoa jos haluaa
4) Lentokentän ja sataman saavutettavuus alle tunnissa
Haluan asua keskustassa, vanhassa kivitalossa, joka remontoitu hyvään nykytasoon. Asumisesta kannattaa maksaa, jos ei asu puolta ajasta ulkomailla tai kesäasunnolla. Jälleenmyyntikin on helppoa. Kuka mitäkin arvostaa.
Koskea olen punavihreä homocitylainen, ei minusta esim. Lohjalaista saa
En ole koskaan maksanut täyttä hintaa. Viimeksi pyydettiin 750000e, maksoin 450000, mukisematta tarjous läpi. Kannattaa aina, ja varsinkin nyt, tinkiä
Lapset voivat jatkaa yliopisto-opintoihin ilman välttämätöntä tarvetta muuttaa omilleen. Tämä antaa heille hyvän mahdollisuuden säästää rahat töistä samalla kun opiskelevat.
Jos Helsingissä haluaa asua niin sitten joutuu maksamaan. Minä haluan, ja siksi maksan. Jos joku tarjoaisi halvemmalla, niin tietysti kelpaisi minulle, mutta miksi kukaan niin tekisi kun maksaviakin kuitenkin on. Kysynnän ja tarjonnan laki.
Maksoin minun yksiöstä 300 000€, merinäköala, uusi talo, kävelymatkan päässä Helsingin keskustasta, mielestäni edullinen.
Helsingissähän nyt kuitenkin on aika edullista asua verrattuna moniin muihin Euroopan pääkaupunkeihin.
Olen omistanut Helsingissä kolme asuntoa, mutten kertaakaan ostanut uudiskohdetta. Aina on omansa pois saanut, kerran arvonnousu 30 000€ seitsemässä vuodessa yhdessä asunnossa.
Olen nelikymppinen ja perheellinen, ei enää asuntolainaa.
Enemmän ihmetyttää ihmiset, jotka haskaavat rahansa jonnekin muuttotappiokunnan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmetyttää ihmiset, jotka haskaavat rahansa jonnekin muuttotappiokunnan asuntoon.
Tämä. Helsingissä asunnosta todennäköisesti saa omansa myydessä pois, tai jopa enemmän. Asuminen tulee siis kokonaisuutena halvemmaksi kuin jossain, jossa hinnat laskevat.
Kysyntä ja tarjonta määrittää oikeat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kauppa ei käy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kauppa ei käy
Kauppa ei käy, koska ajat ovat epävarmoja.
Ei kannata Suomesta asuntoja ostaa. Ostakaa Välimereltä ja nauttikaa elämästä . Elämä on liian lyhyt tarpoa sohjossa 9kk vuodesta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kauppa ei käy
Kauppa ei käy, koska ajat ovat epävarmoja.
Kauppa ei käy kun hinnat ovat vääriä
Eihän rakennusliikkeen jäljiltä uskalla mitään ostaa. Ostan vanhoja asuntoja paremmilta alueilta enkä mitään lähiöluukkuja jossa elementtisaumat ärvöttää ja eristeet homehtuu.
Ja miksi maksan ylihintaa? Varmaan siksi että halvemmalla en saa ja toisaalta rahaa on koska edellisestäkin asunnosta on saatu ylihintaa.
Varmaan voisin muuttaa jonnekin halpalaan mutta sitten menisi rahaa ja aikaa työmatkoihin eikä luonto välttämättä olis yhtään lähempänä jossain lähiössä ja naapurista kuuluisi alemman sosiaaliluokan ääniä. Hyi.